|
|
|
Marlies R
Vlieger
|
| Nog wat caique vragen |
|
|
Hallo Allemaal,
Nog even wat caique vragen van mijn kant. Inmiddels heb ik toch wat meer (goede) informatie gevonden en ik wordt steeds enthousiaster. Tariq en ik hebben het er ook nog eens over gehad en waarschijnlijk komt onze Pip er toch op kortere termijn dan we nu dachten.
Wat vinden jullie een goede maat kooi voor een huiskamer caique die wel veel los mag maar zich ook eventueel wel eens eens een hele dag in de kooi zou moeten kunnen vermaken?
En dan qua kwekers. Ik heb al even contact opgenomen met Maurice van dit forum maar ik heb eigenlijk geen idee wat gangbare prijzen zijn en of er wellicht niet ook kwekers wat dichterbij zitten ipv van helemaal aan de andere kant van het land. Oftewel: Wat is in jullie ogen een reëele prijs? (Totaal niet dat ik denk dat Maurice een verkeerde prijs vraagt! Maar ben toch benieuwd wat jullie gangbaar beschouwen) En wat zijn volgens jullie goede kwekers ( en waarvandaan) buiten Maurice? |
Donderdag 8 Maart 2007 8:26 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Goedkoopste wat ik ze tot nu toe heb geien is 250 euro,maar ik heb ze ook al voor 500 euro gezien.
Het lijkt erop dat de prijs van caiques aardig om hoog geschoten is.
Wij hebben zelf dez kooi http://www.happybird.nl/kooien.....ll%20L.jpg Hier hebben we dan 2 caiques in zitten.
Qua kweker kan ik je helaas nier helpen!!!  |
Donderdag 8 Maart 2007 8:48 pm |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Ik zag er laatst één op marktplaats voor €550 Nu geef ik rustig veel geld uit voor een dier, maar €550 voor een caique (man) die "wegens omstandigheden" weg moet en al best oud is vond ik zelfs te duur.... |
Donderdag 8 Maart 2007 8:56 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Dat is echt duur!
heb ik liever een grijsje |
Donderdag 8 Maart 2007 8:56 pm |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Dat niet
Hmm, voor die kooi moet ik maar even zien. Ik ben van de "grote" en vind die San Remo klein eigenlijk ietsje te klein naar mijn zin. Maar misschien overschat ik het formaat van deze schatjes wel Het is al een tijdje geleden dat ik ze in het echt heb gezien. Normaal gesproken laat ik vrijwel al mijn bakken en kooien op maat maken. Het is ook wel weer eens een keer makkelijk om wel een kant en klare te kopen. Vind die San Diego (de grotere dus) nog wel redelijk om te zien. Meestal hebben al die kooien van de vreselijke "boogjes" enzo. |
Donderdag 8 Maart 2007 9:07 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Kijk voor een kweker even op www.kwekerslijst.nl onder zwartkop caique...
Geen idee of dit betrouwbare zijn, maar doet moet je zelf maar bepalen
Misschien kun je wat meer info over een gangbare prijs inwinnen.... |
Donderdag 8 Maart 2007 9:59 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Nog wat caique vragen |
|
|
Ik meen dat Rens Filius in Ritthem (Zeeland) caiques kweekt. Hij is best vriendelijk en de caique van Seer was gezond. |
Donderdag 8 Maart 2007 11:17 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Iemand in drachten heeft ook een jonge caique te koop staan op marktplaats  |
Vrijdag 9 Maart 2007 12:34 am |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Die heb ik zojuist even gebeld. Dat is dus geen jonge caique meer, maar eentje van tussen de 2,5 en drie jaar oud. Hij moet weg omdat haar zoon geen tijd meer voor hem heeft. Ik kreeg de indruk dat ze niet zo heel erg veel verstand er van had Hij is niet getest, maar ze had er geen probleem mee als ik hem wel wilde testen voor ik hem aankocht. Ze zei nog wel dat hij wel tam is.
Als ik hem nam, mocht ik hem overnemen voor €300 plus kooi... En de pest is, toen ik met haar belde hoorde ik hem op de achtergrond...
*smelt*
Gmm, moeilijk
Ik krijg altijd al snel het "Die wil ik redden!" gevoel! |
Vrijdag 9 Maart 2007 9:14 am |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Wil je het lieftse een jonkie,Marlies??
Hoezo??
hahahaha,en dat gevoel ken ik!!  |
Vrijdag 9 Maart 2007 9:39 am |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Nou, ik hoef niet persee een jonkie. Vind de leeftijd eigenlijk niet zo belangrijk, maar het grote voordeel van een jonkie is dat je wel de geschiedenis van het dier weet. IK heb geen idee in wat voor conditie dit dier is, en wat ie allemaal misschien al heeft meegemaakt. Ook weet je natuurlijk nooit zeker wat nu echt de leeftijd is. Ze zegt tussen de 2,3-3 jaar, maar voor het zelfde geld is hij al 10.... Ook kun je de natuurlijk bij een jong dier de opvoeding zelf doen. |
Vrijdag 9 Maart 2007 10:20 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
das helemaal waar.
Ik ben eens benieuwd wat je gaat doen.
Wil je de caique en de kakatoes buiten de kooi samen laten zitten?? |
Vrijdag 9 Maart 2007 10:24 am |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
quote:
Originally posted by Marlies R
Die heb ik zojuist even gebeld. Dat is dus geen jonge caique meer, maar eentje van tussen de 2,5 en drie jaar oud. Hij moet weg omdat haar zoon geen tijd meer voor hem heeft. Ik kreeg de indruk dat ze niet zo heel erg veel verstand er van had Hij is niet getest, maar ze had er geen probleem mee als ik hem wel wilde testen voor ik hem aankocht. Ze zei nog wel dat hij wel tam is.
Als ik hem nam, mocht ik hem overnemen voor €300 plus kooi... En de pest is, toen ik met haar belde hoorde ik hem op de achtergrond...
*smelt*
Gmm, moeilijk
Ik krijg altijd al snel het "Die wil ik redden!" gevoel!
Dat moet een andere zijn dan die ik bedoel, want die was 10 weken...nu ietsje ouder.. en bijna zelfstandig. Ze vragen 380 euro
Hij staat zop geadverteerd en schiet dus niet naar voren bij alleen caique als zoekwoord (trouwens
wel
als je hokje in de advertenties zoeken aanvinkt):
Supermooie Zwartkopcaique is bijna zelfstandig handtam
Tsja en persoonlijk heb ik zooiets van ...3 jaar is toch ook jong en geweldig? Zelfs 10 kan prima...en problemen? Nou, daar geloof ik niet zo in dat je die tegenkomt of dat ze te moeilijk op te lossen zijn. Maar het is natuurlijk jou keuze en je molet doen waar jij je goed bij voelt
 |
Vrijdag 9 Maart 2007 12:08 pm |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
AH, nu ook die andere advertentie gevonden!
Kijk, zoals ik al zei maakt de leeftijd mij helemaal niks uit. En als we de kaketoes niet hadden had ik hem gelijk opgehaald. Maar we hebben met Ferdie ervaren dat een onbekende geschiedenis soms een handicap kan zijn. Nu, ruim 10 jaar later, hebben we daar nog de gevolgen van. En wanneer we verder geen vogels hadden was dat niet erg, maar de twee kaketoes die we al hebben vergen ook de nodige tijd en aandacht natuurlijk. En daarbij komt nog een beetje de manier waarop de vrouw over de telefoon op mij overkwam. Niet echt positief zeg maar ( al kan dat ook door de taalbariére komen)
Tariq en ik hebben het er nog eens goed over gehad, en we gaan toch voor een jong dier. Vind het wel moeilijk, want had die andere graag opgehaald. Maar Tariq zag het daarbij ook niet echt zitten om nu al zo super snel in huis te halen helaas. |
Vrijdag 9 Maart 2007 9:47 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
En heb je wel al gereageerd op die advertentie??  |
Vrijdag 9 Maart 2007 9:53 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4 Volgende