|
|
|
Siem
Kuikentje
| Ontlasting Caiques |
|
|
Hello,
Laatst was ik bij een kweker, deze had best veel vogels, waaronder Caiques.
Ik had toen net mijn 2 baby's aangeschaft (ook Caiques). En hij vertelde mij dat de ontlasting van Caiques enorm waterig en veel zou zijn.
Weten jullie hier iets van? Ik kan er niet zoveel over vinden op internet.
Wel hebben mijn Caiques er een handje van in een hoekje te gaan liggen, en dan zitten ze helemaal onder Ik zet ze dan ook regelmatig onder de kraan want dan zien ze er niet meer uit
En wat zou je aan deze ontlasting kunnen doen? Helpen bepaalde pellets, of bodembedekkers? |
Zaterdag 15 Augustus 2009 5:11 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ik heb een tijd terug van iemand gelezen dat Caiques ook een speciaal dieet nodig hebben... ik weet niet meer precies of het ook meer fruit was zoals de Edels, of wat, kan het proberen terug te vinden voor jou, als je zou willen?
Maar misschien heeft het daar mee te maken? Ik weet niet wat voor voer ze nu bij je krijgen.
Van Harrison's hebben veel vogels 'mooie' ontlasting, en anders natuurlijk pellets/zaad of droog voer zorgt voor minder water dan groente/fruit (vers). Die lijn van bodembedekking is ook erg goed; je wil iets zoeken dat heel goed absorbeert (zeoliet? Houtsnippers?) of misschien zorgen dat ze er niet bij komen (bodemrooster).
Btw, ik deel je 'pijn'. Hier ook zo eentje en net met dat buikje erin en op de bodem lopen scharrelen... hoe moet je dat beest wit houden, dan  |
Zaterdag 15 Augustus 2009 10:37 pm |
|
|
Siem
Kuikentje
Bedankt voor je reactie
Ze krijgen op dit moment Pellets van PrettyBird.
Daarbij eivoer, en zonnebloem pitjes. Af en toe wat fruit als ze eruit zijn.
Verder krijgen ze nog 3x daags pap. En dus geen water verder.
Dan zou het al helemaal een kliederboel worden denk ik
Op dit moment heb ik pads (onderleggers, of puppypads genoemd) onderin de kooi liggen. Omdat ik bang ben dat ze houtsnippers zouden gaan opeten. En heb van kwekers gehoord dat dit vaak fataal afloopt. |
Zaterdag 15 Augustus 2009 11:10 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Volgens mij ligt dit gewoon aan het voer hoor. Als ze je veel fruit/groente/nat eten geeft krijgen ze vanzelf kwatsen. Dat is gewoon een kwestie van extra poetsen.
Probeer ze nu alvast aan gezonde groenten te wennen. Jong geleerd..
Laatst aangepast door Sue op Zondag 16 Augustus 2009 8:36 am, in totaal 1 keer bewerkt |
Zondag 16 Augustus 2009 8:18 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Dan komt het door de pap, denk ik. Van de pap hebben de babies altijd wat zachtere/vloeibaardere ontlasting
Is even wat minder handig voor jou, maar je kan alvast wennen voor later als ze fruit en groente eten. Jong geleerd...  |
Zondag 16 Augustus 2009 8:32 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 7:50 pm
|
|
|
|
|
|