|
|
|
Heidy
Net uit het ei
|
| Oudere caique aanschaffen? |
|
|
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum (net lid geworden) en heb een vraag.
Ik speel serieus met de gedachte om een caique aan te schaffen. Nu kan ik natuurlijk een jonge vogel aanschaffen, maar ik kan natuurlijk ook gaan voor een 'oudere' vogel. Op marktplaats heb ik een vogel van 6,5 jaar gezien die weg moet bij zijn baasje. Ik heb zijn baasje nu per e-mail gevraagd naar de reden. Op de foto ziet Rico (de vogel) er goed uit.
Wat is jullie advies over het aanschaffen van een dergelijke vogel?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes,
Heidy |
Woensdag 21 Oktober 2009 7:49 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Oudere caique aanschaffen? |
|
|
Hallo Heidy! Welkom hier!
Wat goed dat je een vogeltje een tweede kans wilt geven.
Het kunnen hele leuke vogeltjes zijn, maar het kunnen ook echte probleemvogels zijn. Behoorlijke kennis van zaken is dan geen overbodige luxe. Ik neem aan dat je twee kakariki's hebt. Heb je die vanaf jongs af aan? |
Woensdag 21 Oktober 2009 8:56 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hoe dan ook inderdaad goed informeren, zoveel mogelijk je bevragen bij mensen die een caique hebben, hoe hun ervaring is met deze gaaitjes. Misschien is het ook niet slecht dat (mocht je de caique kopen) deze getest zou worden op de meest voorkomende ziektes eer hij in jullie gezin komt, aangezien je nog gaaitjes hebt.
Een volledige check up is hoe dan ook op zijn plaats want de buitenkant van een gaaitje laat niet altijd alles zien. |
Donderdag 22 Oktober 2009 9:42 am |
|
|
joke
Vlieger
|
zie dat dit het broertje is van mijn luna, kan hier zo kwaad om worden, eerst deed ze al het broertje van mijn chubby weg en nu rico ook al, snap zulke mensen niet, en dat noemt zich een expert Ik hoop dat jij hem een beter tehuis kan geven
En aan deze caique is niks mis hoor, als hij ook maar een beetje op luna lijkt is hij erg lief  |
Zondag 25 Oktober 2009 12:01 am |
|
|
|
|
joke
Vlieger
|
Ben benieuwd of het nog wat geworden is met rico? |
Dinsdag 3 November 2009 3:24 pm |
|
|