Pip?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Caique forum, zwartkop caiques en witbuik caiques

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Pip?  Reageer met quote  

Marlies, hoe is het met Pip? Smile
Bericht Donderdag 5 April 2007 10:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja vertel Very Happy
Bericht Donderdag 5 April 2007 11:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Marlies R
Vlieger

Reageer met quote  

Leuk dat je daar naar vraagt!

Met Pip gaat het op zichzelf heel erg goed. Hij ziet er super uit, hij eet goed, drinkt goed. Maar we hebben nu hij hier wat langer is wel een hele vervelende kooineurose van hem ontdekt. Tussen een uur of 10:30-15:00 gaat hij de hele tijd SNOEIHARD lopen gillen. Veel doordringender geluid dan van de kaketoes. Ik denk dat dat een tik is die hij heeft opgelopen bij zijn vorige eigenaar doordat hij daar helemaal geen speelgoed en amper normale stokken had. Tja, dat is het risico wat je loopt het een opvangdier! Het lastige is dat is dat hij op zo'n moment helemaal nergens op reageert en ook niet af te lijden is. Heb met Hooijmeijer overlegd en hij zegt dat we dan het beste iets kunnen gaan doen waaruit blijkt dat we geen probleem hebben met zijn gedrag. En verder moet hij gewoon "leren spelen".

Ook gaat het opstappen uit de kooi nog niet zo goed als zou moeten,. Ik had gehoopt dat met de nieuwe kooi dat probleem een beetje voorbij zou zijn, maar dat is helaas helemaal niet zo. Sterker nog, uit de oude kooi kon ik hem op een gegeven moment makkerlijker halen dan uit de nieuwe. Binnenkort gaan we de kooi echter anders inrichten en er moet een tentje voor hem komen. Wellicht voelt hij zich dan beter in de kooi.

Zodra hij overigens buiten de kooi is, gaat het allemaal een stuk beter! We hebben zo'n typische tafelstandaard voor hem. Die hebben we gewoon op de grond gezet met wat speelgoed eraan geknoopt. Dat gaat hardstikke goed! Zodra hij eruit is, is hij ook rustig. En dan gaat opstappen en degelijke ook heel erg goed. Het arme beest heeft gewoon echt een klap opgelopen bij de vorige bewoners. Kwestie van doorzetten.....
Bericht Vrijdag 6 April 2007 9:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Lekker geluidje,he??
Ik heb ook liever dat de twee roseetjes hier schreeuwen,dan dat die twee caiques beginnen. Vooral omdat de caiques meestal wat langer doorgaan.
Maar ja,zo zijn ze nu eenmaal,volgens mij. Laughing Laughing Laughing

Met Jip hebbben we aan het begin ook zeer veel problemen gehad,vooral omdat ze bij de vorige eigenaren de hele dag onder de trui werd mee gelift.
Eigenlijk is het pas beter beginnen te gaan,nadat Sam er bij gekomen is.

maar ik heb het idee,dat het net zo'n aandachtvretertjes zijn,als kakatoes. Wink

maar heb zeker vertrouwen dat het goed komt. Wink
Bericht Vrijdag 6 April 2007 9:23 am
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik kan me voorstellen dat dat geluid niet echt prettig is Sad
Wel goed om te horen dat de rest goed gaat! Hopelijk houdt Pip zich binnenkort wat rustiger Smile
Bericht Vrijdag 6 April 2007 10:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Jee, ik hoop dat dat snel beter wordt. Gelukkig gaat t verder goed...maar dat gillen is wel erg lang. Moeilijk he? om dan net te doen of je gen probleem hebt Sad
Bericht Vrijdag 6 April 2007 11:49 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heeey! Ben blij dat het goed gaat met Pip! Very Happy
Alleen dat gillen en dat hij niet af te leiden is?? Ik heb ook geen idee wat je kan gebruiken? Kan je zelf niet met je vriend gaan fluisteren? Had weleens iets gelezen.. De vogel ging op den duur ook zachte geluidjes maken en kreeg dan aandacht.

Is de kooi niet iets te hoog? Zoekt hij een hoog plekje op?
Wat zegt Hooi hiervan?
Bericht Vrijdag 6 April 2007 8:22 pm
tbonteboertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik ben best wel benieuwd naar het caiquegeluid wat jullie bedoelen.. nana kon wel schreeuwen maar al stond ze op je schouder dan nog deed het geen pijn aan je oren. maar ik vind het onzettend leuk dat je er een in huis hebt genomen zeg! dat schreeuwen word misschien wel minder..
Een kennis van me had ook een oudere caique in huis genomen, na een jaar schreeuwde die al niet meer veel. Smile
Bericht Maandag 9 April 2007 11:27 am
Marlies R
Vlieger

Reageer met quote  

Nou, Pip kan er wat van hoor! Ik heb liever dat de kaketoes met z'n tweeën beginnen Laughing Het is een ontzettend schel geluid.

De kooi is overigens niet te hoog. Hij kruipt ook niet omhoog. Eerder zelfs omlaag ( maf ding)
Ik heb het er wel met Hooi over gehad. Hij was het met me eens dat dit gewoon komt doordat de vorige kooi zo'n ellendig ding was en doordat hij bij de vorige eigenaren gewoon niet goed zat. Hij kon zijn energie daar totaal niet kwijt en had geen speelgoed. Dat moet hij gewoon echt helemaal leren.

We merken wel dat het langzaam toch steeds beter gaat. Uit de kooi halen is nog steeds een probleem helaas, maar ook dat gaat toch wel langzaam de goede kant op als je weet hoe je het moet aanpakken. Eenmaal buiten de kooi gaat het allemaal prima. Af en toe maakt ie een duik richting kooi. Maar verder gaat het eigenlijk gewoon heel erg goed. We is het een dikke aansteller. Alles is al snel eng. En dat begint hij weer te piepen. Mee naar buiten vind hij echter helemaal de max! Dus dat is wel heel erg leuk.

In overleg met Hooi proberen we Pip ook niet meer af te leiden wanneer hij krijst. Wel ondernemen we op dat moment iets ( of dat proberen we in elk geval elke keer) waaruit blijkt dat we ons niet met zijn geschreeuw bezig houden. Breng ik bijvoorbeeld even een leeg kopje naar de keuken, of loop even naar de slaapkamer, of pak een boek op etc. Verder moeten we zoveel mogelijk proberen een bezigheid voor hem te creeëren wat hem een zelfde kick geeft. Dit proberen we met sloopspeelgoed en gewoon speelgoed te creeëren. Kost wel wat tijd aangezien hij het niet gewend is. Hij kan zich er nog niet zo heel erg lang mee bezig houden. Leren veters vind hij wel heel erg leuk. En binnenkort komt zijn tentje als het goed is. Ook gaan we nog wat meer touw in zijn kooi hangen.

Ik heb er in elk geval alle vertrouwen in dat het wel goed komt!

Owja, weet niet of ik het hier al had gezegd maar zijn leeftijd kunnen we dus niet meer achterhalen. Volgens Zoë ( de vorige eigenaar) zou hij drie zijn. De ring die hij om heeft is echter uitgegeven in '98. Heb via de parkietensociteit geprobeert om contact te krijgen met de kweker, maar die is helaas overleden. Over de '98 die verticaal in de ring staat gedrukt, is echter wel een '3' heengeslagen. Zou kunnen betekenen dat hij in 2003 is geboren.... Nou ja. Het maakt niet zo heel erg veel uit.

Zijn veren zien er overigens ook al een stuk beter uit sinds hij hier is! Het voer werkt goed voor hem! Zijn kleuren zijn veel dieper geworden. Vooral in zijn broekje. Zijn koppie begint echter ook steeds mooier van kleur te worden! Dus dat is wel erg leuk.
Bericht Maandag 9 April 2007 12:29 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

wat fijn om te lezen,dat er toch schot in de zaak zit.
Caiques zijn idd. duikelaars,hahahaha.
Hier kunnen ze er ook wat van,vooral Sam.

Hopelijk weten jullie de spiraal te doorbreken.
Maar dat gaat jullie zeker lukken.
Bericht Maandag 9 April 2007 12:37 pm
tbonteboertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

gaat vast helemaal goed komen met pip! Wink
Bericht Maandag 9 April 2007 5:59 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als het langzaamaan beter gaat....komt het vast helemaal voor elkaar
Succes!!!!
Bericht Maandag 9 April 2007 6:24 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Sluit me bij Esjo aan!
Bericht Donderdag 19 April 2007 1:49 pm
Marlies R
Vlieger

Reageer met quote  

Ja, er gaat gewoon wat tijd overheen. Maar ik vermoed dat hij voor het einde van het jaar wel is gestopt met dit gedrag. Wat ik wel vreemd vind is dat ik gewoon nooit weer wat van zijn vorige eigenaar heb gehoord. Ze wilde toen zo graag op de hoogte gehouden worden. Heb twee keer een uitgebreide email gestuurd maar nooit antwoord terug gekregen. Nou ja, misschien vind ze het toch te pijnlijk om te zien dat hij het hier zoveel beter doet oid.

Inmiddels is zijn tentje overigens aangekomen! Ik ga van het weekend de kooi lekker opnieuw inrichten. Heb het tentje er nu alvast ingehangen zodat hij er een beetje aan kan wennen, Hij is wel nieuwschierig, maar hij doet er verder (nog) niks mee. Komt vast nog wel!
Bericht Vrijdag 20 April 2007 7:14 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Mmmm,dat is zeker vreemd,dat je niks meer hoort van de vorige eigenaar.
Oh nieuwe inrichting,betekent nieuwe foto's??? Laughing Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 20 April 2007 7:16 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 11:12 am
  Berichten van afgelopen: