Hallo,
Sinds een paar weken schreeuwt mijn zwartkop caique ontzettend veel, soms zo erg dat ik er gewoon niet meer tegen kan en wel een hele dag lang! Bij ons in huis is ook wel het een en ander verandert, mijn vader zit vanaf een paar weken in de ziektewet en is dus elke dag thuis. Hij is niet echt een super grote dierenvriend en op de een of andere manier is hij vanaf die tijd ook gaan schreeuwen. Als ik thuis ben en hij krijgt gewoon aandacht is er niks aan de hand, maar als hij weer even genegeert word begint het weer.
Ik heb van alles al geprobeerd: Deken over de kooi, op de gang en als hij dan stil was weer terug de kamer in. Ik heb ook een strafkooi geprobeerd, maar dat werkt niet omdat mijn vader hem niet vast kan pakken door zijn polsen en ik ben niet altijd thuis. Nou ben ik van plan om voor hem een 2e kooi te kopen en deze boven bij mij op de slaapkamer te zetten zodat als ik boven ben hij daar ook zijn plekje heeft en kan slapen/spelen en dus vaker los kan zijn, want ik heb ook het idee dat als ik weg ben mijn vader Djemo in de kooi doet terwijl hij daar voor er gewoon altijd uit was.
Heeft iemand dit probleem ook gehad of weet iemand misschien nog een andere oplossing of verklaring voor zijn gedrag?
Een verandering in de situatie kan schreeuwen met zich meebrengen, wat niet wil zeggen dat dit toegestaan moet worden maar vergeet ook niet dat negatieve aandacht ook aandacht is.
Misschien kan je via volgende link tips vinden die je verder kunnen helpen
http://www.fluffies.org/nl/pap.....c-vf6.html
Eerlijk gezegd vind ik afzonderen persoonlijk geen goede oplossing maar ga eens aan het werk met de 5 stapjes (zie link) en geef het vooral tijd want ongewenst gedrag is niet van dag op dag op te lossen maar het is zeker te doen.
Vrijdag 7 Mei 2010 7:58 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 7:11 pm