|
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
| Up-date |
|
|
Halloooooo allemaal!!
Nou we zijn veilig en wel thuis Ik zal eens even vertellen wat er vandaag allemaal gebeurd is.
Eindelijk daar aangekomen, gingen we naar boven, naar de zogenaamde
babykamer. Daar zaten ze dan. De 3 muskettiers! Ik kon mijn ogen niet
geloven zeg, ze waren zooooo gegroeid in die 2 weken. Echt niet
normaal!! Al bijna alle veertjes!!
Hup bij elkaar in de bak en maar eens kijken welke nu de leukste was.
Degene die dus het actiefste was, was dus ook degene die ik 2 weken
geleden had uitgezocht. Ik zei meteen die wordt het! De kweker vertelde
gelijk, dat de drukse vaak wel wat moeilijker zijn tam te maken.....Ik
werd er een btje bang van, ook door mijn gekker gedachten. Dus pakte ik
de middelste op, hij zat op z'n gemakkie bij me en maakte lieve
geluidjes. Nou de keus was gemaakt, hij ging mee naar huis. De kweker
denkt dat het een popje is, maar daar zullen even op moeten wachten.
Ben heeeeel erg benieuwd.
Stimp zat op ons in de auto te wachten in zijn nieuw vervoersbakje (ze
hebben allebei een nieuwe, een mooie blauwe), dus konden we na de
betaling en het uitleg (kan hem altijd bellen als er iets is) hem
vergezellen richting Veldhoven. Op naar Hedwig!!
We kwamen daar te vroeg aan, maar ach beter te vroeg dan te laat zeg ik
altijd maar. Dus eerst maar wat gedronken en een lekker patatje
opgepeuzeld. Ook ff een kijkje genomen in het miniwinkeltje.
We moesten nog ff wachten, aangezien Hedwig met haar belrondje bezig
was. Ik dacht echt dat ze ouder was hahaha!! Echt een lieve, aardige
vrouw zeg. De caique (klinkt zo stom he) was als eerste aan de beurt.
Ze vond het wel leuk om een tamme (nou ja goed zoiets) caique te zien,
omdat ze over het algemeen er niet veel ziet en vaak toch wildvang
dieren zijn of kweekdieren. Hij werd goed bekeken. Oogjes, oortjes,
bekje, veertjes, nou alles dus. Zijn hartje werd beluisterd. Ook is er
dus bloed afgenomen en is een fecesonderzoek gedaan. Alles zag er prima
uit!!! Daar was ik erg blij mee
Stimp was daarna aan de beurt. Ook hij werd goed bekeken en zijn hartje
werd beluisterd. Ook bij Stimp was alles okee en ze vond hem er goed
uitzien! We hadden het nog over het risico van besmetting tussen die 2
en dan vooral van Stimp naar de caique. Ik heb besloten om Stimp niet
te laten testen....Verder hebben we het over gedrag gehad en nog wat
andere dingen. Ook over jou Olga hihi!!
Na echt een uur zijn we weggegaan, super lang!! Echt een hele fijne vrouw, met een hoop kennis!!!
Ik ben nu wel heel erg benieuwd of allebei de testen negatief zijn....Ik hoop het!! EN wat het eigenlijk is.
Ik ga zo bezig met de foto's die ik gemaakt heb, dus nog even geduld!!!
Liefs,
een heeeeeeeeeeeeeeeeeele blij Serena |
Vrijdag 5 Augustus 2005 7:44 pm |
|
|
Tommy
Moderator

*
GEFELICITEERD
*
Wat grappig dat je nu een andere mee hebt genomen...goed dat hij je zo adviseerde En dan met 2 vogels naar de dok...spannend hoor.
Het is vast allemaal inorde Maar he...kon je ze dan zo zonder risico meenemen in de auto samen? Ik bedoel vanwege besmettingsgevaar?
Die Hedwig klinkt echt heel aardig zeg Dat geeft een fijn gevoel! Jammer dat ze niet hier in de buurt woont  |
Vrijdag 5 Augustus 2005 9:39 pm |
|
|
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Wat heb jij een geweldige dag gehad Seertje.... na zo'n k*tnacht
Eerst het uitzoeken, met héél eerlijk advies van de kweker.... petje af hoor, daar krijgt een mens hoop van! Daarna naar Veldhoven met een "baby" en Stimpy.... toch ook een opgave lijkt me!
En ja... Hedwig hè..... ik had het ook al verteld.... een geweldig mens, echt.... met véél verstand van vogels en vooral vééél liefde!
Van zo'n bezoek word je ook alleen maar vrolijk
Die testen gaan wel goed komen hoor... positieve vibraties meis Stimpy ziet er prima uit en je kweker is ook de domste niet .... dus..... even afwachten nog of het een "Nimah" of toch een "Cayou" gaat worden
Héél veel plezier vanavond en nog véle jaren met elkaar Seer!!!!.... enneuh ....... waar blijven die beschuiten met muisjes???
Knuffff
jamy, Okkie & Troy |
Vrijdag 5 Augustus 2005 10:03 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
|
|
|
quote:
Originally posted by Tommy
*
GEFELICITEERD
*
Wat grappig dat je nu een andere mee hebt genomen...goed dat hij je zo adviseerde En dan met 2 vogels naar de dok...spannend hoor.
Het is vast allemaal inorde Maar he...kon je ze dan zo zonder risico meenemen in de auto samen? Ik bedoel vanwege besmettingsgevaar?
Die Hedwig klinkt echt heel aardig zeg Dat geeft een fijn gevoel! Jammer dat ze niet hier in de buurt woont
Ja, aan de ene kant wel, maar ik ben toch zo besluitloos....Maar de andere keus was wel snel gemaakt zoals ik al zei
Ik vroeg dat dus ook aan Hedwig en ze zijn dat als ze allebei in een afgesloten (niet helemaal natuurlijk) vervoersbox zaten en de een voorin en de ander achterin, geen kwaad kon. Het is niet zodanig besmettelijk. Ik vertrouw er wel op!
Ik ga waarschijnlijk wel hoor naar de drive-in maar niet met de caique, nog te jong. Dat zei ze ook! Dat is wel tricky, zeker omdat hij jong is. Verder vertelde ze, dat je op zo'n meeting extra risico loopt (logisch) en dat je direkt contact moet vermijden. Ook niet een gaaitje uitgebreid gaan aaien en dan je eigen Dus alle gaaien op zo'n klimboom..... |
Vrijdag 5 Augustus 2005 10:34 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
|
|
|
quote:
Originally posted by jamy_nl
Wat heb jij een geweldige dag gehad Seertje.... na zo'n k*tnacht
Eerst het uitzoeken, met héél eerlijk advies van de kweker.... petje af hoor, daar krijgt een mens hoop van! Daarna naar Veldhoven met een "baby" en Stimpy.... toch ook een opgave lijkt me!
En ja... Hedwig hè..... ik had het ook al verteld.... een geweldig mens, echt.... met véél verstand van vogels en vooral vééél liefde!
Van zo'n bezoek word je ook alleen maar vrolijk
Die testen gaan wel goed komen hoor... positieve vibraties meis Stimpy ziet er prima uit en je kweker is ook de domste niet .... dus..... even afwachten nog of het een "Nimah" of toch een "Cayou" gaat worden
Héél veel plezier vanavond en nog véle jaren met elkaar Seer!!!!.... enneuh ....... waar blijven die beschuiten met muisjes???
Knuffff
jamy, Okkie & Troy
Haha de beschuiten met muisjes neem ik anders mee de 4de
Ik kreeg ook gratis een pot pap mee, had hij voor mij gehaald. Goed he!!
Hahah positieve vibraties nog wel, ik ga dan aan andere dingen denken. Daar zal ik me hier niet over uitlaten hahaahahha!!!
We zullen zien wat het wordt!
Nou ik hoop echt dat het een heel lief gaaitje wordt!! Maar ja dat ligt aan mezelf! |
Vrijdag 5 Augustus 2005 10:38 pm |
|
|
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
[quote="Seertje"]
Haha de beschuiten met muisjes neem ik anders mee de 4de
OK!!! Beloofd hè!!!
Ik kreeg ook gratis een pot pap mee, had hij voor mij gehaald. Goed he!!
Hahah positieve vibraties nog wel, ik ga dan aan andere dingen denken. Daar zal ik me hier niet over uitlaten hahaahahha!!!
O neeeee???? Wordt nu erggggg nieuwsg.... laat maar
We zullen zien wat het wordt!
Nimah toch
Nou ik hoop echt dat het een heel lief gaaitje wordt!! Maar ja dat ligt aan mezelf!
En dus wordt het een super lief gaaitje!! Alle vertrouwen in je meis!
[quote] |
Vrijdag 5 Augustus 2005 11:45 pm |
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Positieve vibraties..... tsjaaa, bedoel daar juist héél veel positiefs mee.......
(voor je me verkeerd begrijpt )
Een positieve houding, uitstraling..... ook dát zijn vibraties ... |
Vrijdag 5 Augustus 2005 11:48 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
In principe komen wij ook, tenzij er ineens wat tussen komt ofzo. Maar de caique gaat dan zowiezo niet mee. Misschien kan Stimp mee. Beloofd, dan komen ook bechuit met muisjes!!
Haha nee ik begrijp je wel, kon het niet laten om het te zeggen
Dus jij zou willen dat het een meisje werd? Nou ja goed werd, hmmm beter gezegd IS, ALS ze het is Ik zou graag een ventje willen, omdat bij alle diertjes die ik gehad heb, ventjes waren. Net een wat relaxter karakter! |
Zaterdag 6 Augustus 2005 7:30 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Up-date |
|
|
Ohhh wat gaaf om dit te lezen Seer.. Een heerlijk uitgebreid verslag..
GEFELICITEERD MET JE CAIQUE!!!
Tof van de kweker om eerlijk te zijn en te zeggen dat de drukste vaak wat moeilijker tam te maken zijn. Denk dat je ook erbij moet denken dat sommige mensen helemaal niet op het internet zitten.. Zij moeten het 'zelf' maar uitzoeken, maar jij kan af en toe een beetje rondkijken als je advies nodig hebt. Toch?
Maar, met de minder drukke zal je je vast minder zorgen maken en.. Zo kom je dan vlg mij ook weer over op je vogeltje. (Die daar ook weer een stuk zekerder enzo van wordt)
Hmmm het kan altijd nog een manneke zijn hoor.. Kijk maar naar Jamy! Okkie blijkt ook een echte kerel te zijn!
Stimp mee in dezelfde auto? Of heb je ze uit elkaar gehouden?
(Ivm testen enzo, denk niet dat er wat aan de hand is, maar..)
Olga? Ha ha ha! Denk dat je in de war bent!
Zijn je zorgen nu een beetje verdwenen?
op zo'n meeting extra risico loopt (logisch) en dat je direkt contact moet vermijden. Ook niet een gaaitje uitgebreid gaan aaien en dan je eigen
Ik denk dat het wel meevalt hoor, MITS je (inderdaad wat Hedwig zegt) andere gaaitjes niet uitgebreid gaat aaien en daarna je op je eigen gaaitje stort.
Ook zou ik oppassen met het gezamelijk op de klimboom zitten, neem dan je eigen boompje mee!
Denk trouwens dat je mans genoeg bent om mensen af te snauwen als ze aan je gaaitjes zitten. Ik houd er ook niet van, maar dan om andere redenen: Zazu wordt er hartstikke onzeker van! |
Zaterdag 6 Augustus 2005 9:55 am |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Hihi TNX!! Ja denk maar er een heel verhaal van!
Ja das waar, ik heb zowel hier als op clubs veel mensen waaraan ik advies kan vragen, verder kan ik altijd bij de kweker terecht!
Ik geloof zeker dat het gemoedtoestand van het baasje dat overbrengt op zijn eigen dieren, gaaitjes maar ook anderen.
Ze zaten elk in een eigen vervoersbox (een die afgesloten is, niet zo'n bench idee). De een voorin bij mij en de ander op de achterbank.
Hihihi sorry....had dit als eerste bij clubs gepost en daar vandaan hier geplakt....Niet goed opgelet!
Huh nou een beetje, niet helemaal weg hoor!
Ja is waar! |
Zaterdag 6 Augustus 2005 10:14 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hai Seer, het was in ieder geval super om te lezen.. Net alsof ik d'r zelf bij was..
Maak je maar niet te veel zorgen.. Je hebt een hele club 'achter' je om je bij te staan als je dat nodig hebt..  |
Zaterdag 6 Augustus 2005 10:48 am |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Ik vind het zo grappig Seertje, dat jij ook zo'n mannen voorkeur hebt
Ik kies eigenlijk ook altijd "jongens" dieren Vrouwen en hormonen (ik zelf dus ook ) pfffffff lastige combi
Maar wat mn vogels zijn? Geen idee  |
Zaterdag 6 Augustus 2005 11:43 am |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Hahaha!!
Toch maar laten sexen? |
Zaterdag 6 Augustus 2005 6:39 pm |
|
|

|