|
|
|
Marlies R
Vlieger
|
| Verschil in gedrag tussen mannen en vrouwen? |
|
|
Hallo Allemaal,
Ik had het in het topic over papegaaien erbij al eens gezegd dat ik in de toekomst er graag nog eens een caique bij zou willen en ben druk bezig met informatie zoeken. Ben echt helemaal gek van ze!
Wat ik echter niet echt ergens terug kon vinden was het gedragsverschil tussen mannen en vrouwen. Ik heb geen ervaring met deze soort, maar wanneer ik naar de kaketoes kijk, of naar dieren in het algemeen, zit daar vaak toch wel behoorlijk wat verschil tussen.
Aangezien ik er in de toekomst gewoon één bij zou willen voor de leuk maakt het geslacht in principe niks uit. Maar zijn er dan in het gedrag wellicht redenen om te kiezen voor man of juist pop? |
Maandag 5 Maart 2007 11:05 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Ik zou het niet weten
Maar ik neem zelf altijd mannetjes  |
Maandag 5 Maart 2007 11:11 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Poeh,dat vind ik moeilijk te zeggen.
Hier hebben we een mannetje en een popje.
Ze zijn allebei even leuk,maar ook beide erg krengerig.  |
Maandag 5 Maart 2007 11:31 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Verschil in gedrag tussen mannen en vrouwen? |
|
|
Ik heb geen caiques, maar ik meen dat popjes vrij zeldzaam zijn bij caiques. Tenminste, toen ik voor een caique ging kijken wel.
Ik denk dat het verstandiger zou zijn om voor een man te gaan, ivm de schaarste van de poppen.  |
Maandag 5 Maart 2007 11:37 pm |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Ja ik las al ergens dat ongeveer 70% van alles wat geboren wordt een man is. Dat probleem ken ik van de reptielen
Tja, zoals ik al zei maakt het mij in feite helemaal niks uit. Maar het verbaasde me gewoon dat er niks over geschreven is. Zowieso vind ik dat er maar weinig goede informatie te vinden is over caique's.
Hoe spreken julie het woord caique eigenlijk uit?[/b] |
Dinsdag 6 Maart 2007 9:24 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hahahahaha,uhm.
Kaik-e.
Er is idd. weinig te vinden over caiques. Op niet nederlandse sites is er wel meer te vinden,en dan vooral op de amerikaanse site's.
Zoek maar gewoon eens op caique,engelse benaming of de latijnse. |
Dinsdag 6 Maart 2007 9:28 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Verschil in gedrag tussen mannen en vrouwen? |
|
|
Ja, in Amerika zijn ze een stuk populairder.
Wel eens van Spikey-le-Bec gehoord? De 'beroemde' caique van Sally Blanchard?
Danny, weet je dat ik caique vijf jaar geleden (ik had er toen nog nooit van gehoord in NL) uitsprak? Cake. Hoe ik daar nu aan kwam?  |
Dinsdag 6 Maart 2007 1:57 pm |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Ja, ben al wat wezen zoeken op amerikaanse websites. Maar over het algemeen kom je met name wat gebrekkige caresheets tegen. Ach ja, ik mag er nu toch nog geen van mijn vriend, dus heb nog wat tijd om het uit te zoeken.
Zelf zelf overigens vaak kai-qu.
Waar mijn vriend natuurlijk weer kaikoe van heeft gemaakt  |
Dinsdag 6 Maart 2007 7:05 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Misschien moet je eens kijken bij de diverse magazines. Vaak kan je wel zoeken op soort. Zo heb ik ook een CPQ besteld met een inka erin..  |
Dinsdag 6 Maart 2007 9:52 pm |
|
|
|
|
Tariq Stark
Eitje
Hallo allemaal,
Ook maar eens een reactie van mij, de vriend van Marlies. De fictieve caique (ok vooruit: kaikoe!) heeft inmiddels ook al een naam: Pip. Verbieden kan (en wil) ik het uiteraard niet. Ik stel alleen maar het onvermijdelijke uit. Pip komt er of ik nu wil of niet, hahaha. De naam Pip wordt ondertussen zo vaak gehoord in huis dat Ferdy en Tweety binnenkort ook spontaan "Pip" zullen zeggen vrees ik. Ach ja, het is hier toch al een dierentuin dus Pip kan er nog wel bij!
Tariq |
Woensdag 7 Maart 2007 7:38 pm |
|
|
Laura B
Moderator

quote:
Originally posted by Tariq Stark
Hallo allemaal,
Ook maar eens een reactie van mij, de vriend van Marlies. De fictieve caique (ok vooruit: kaikoe!) heeft inmiddels ook al een naam: Pip. Verbieden kan (en wil) ik het uiteraard niet. Ik stel alleen maar het onvermijdelijke uit. Pip komt er of ik nu wil of niet, hahaha. De naam Pip wordt ondertussen zo vaak gehoord in huis dat Ferdy en Tweety binnenkort ook spontaan "Pip" zullen zeggen vrees ik. Ach ja, het is hier toch al een dierentuin dus Pip kan er nog wel bij!
Tariq
Ik zal dit ook aan mijn vriend laten lezen, het komt hem vast bekend voor  |
Woensdag 7 Maart 2007 7:47 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hahaha welkom Tariq! Ik moest ontzettend hard lachen om je berichtje.
Laura: Wat komt er bekend voor? Heb je concrete plannen? |
Woensdag 7 Maart 2007 8:04 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hoi Tariq...welkom hier!! Pip is een leuke naam voor een caique
Over verschil man vrouw...als dat zo duidelijk te merken was, dan was geslachtsbepaling ook niet echt nodig  |
Woensdag 7 Maart 2007 8:34 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Welkom hier!  |
Woensdag 7 Maart 2007 8:34 pm |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
quote:
Originally posted by Tommy
Hoi Tariq...welkom hier!! Pip is een leuke naam voor een caique
Over verschil man vrouw...als dat zo duidelijk te merken was, dan was geslachtsbepaling ook niet echt nodig
Nou ja, gedragsverschillen worden meestal pas duidelijk nadat de dieren geslachtsrijp zijn natuurlijk, dus voor kweektoepassingen zou geslachtsbepaling dan nog steeds belangrijk zijn. Maar uit alles maak ik dus op dat er niet echt gedragsverschillen zijn, want eigenlijk alleen maar prettig is!
En zoals Tariq al zei, Pip komt er wel
(Alleen nog een groter huis ( hoewel ) en een goede kweker!) |
Woensdag 7 Maart 2007 8:40 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 11:24 am
|
|
|