|
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
baldadigheid? ..bedoel je achter speeltjes blijven haken met wat veertjes enzo? achja dat zal wel weer bij groeien.  |
Maandag 6 Maart 2006 7:47 pm |
|
|
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
ik heb trouwens 10tallen kwekers gemailt voor een baby caique,...als het nu niet meer lukt
Ook heb ik van een alexanderparkiet eigenaar te horen gekregen dat het geschreeuw meestal wel mee valt..
ik zou toch echt snel de beslissende keus moeten maken!  |
Dinsdag 7 Maart 2006 5:10 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Ja klopt, of van zijn kooi laten vallen bijv.... |
Dinsdag 7 Maart 2006 5:34 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
Uhmm snel?
Sorry, maar ik denk dat jij eerst eens heel rustig na moet denken wat je wilt. Er blijven altijd vogels bestaan hoor, dus je hebt tijd zat. Het zou toch vreselijk jammer zijn als je straks een keuze maakt en niet tevreden bent. Gelukkig verdiep je je er nu ook wel in
Maar ik zie dat je in korte tijd van een zeerrrrr enthousiaste reservering van een alexander over bent gestapt naar een...timneh, caique, BBtje... ALLE vogels kunnen lawaai maken...de 1 mss meer dan de andere, maar je kunt zoiets niet van te voren 100% uitsluiten en t mag dus ook niet zo zijn dat hij helemaal geen lawaai mag maken.
Persoonlijk vind ik dat als je nog zo heen en weer bent en er echt dingen een rol spelen als karakter, (verlegenheid of 1 kennigheid...net hoe je t noemt en benadert en lawaai etc etc ) je bij wijze van spreke beter een jaar nadenkt dan 1 halsoverkop aan te schaffen terwijl je nog zo twijfelt.
Besef je heeeeeel goed dat JIJ t karakter voor een groot deel kunt sturen (soms niet simpel...maar toch ). Dat JIJ de gene bent die de komende tig jaar tijd vrij moet maken...ook als je andere dingen te doen hebt. Dat zal grootendeels t gedrag leuk houden en is ook noodzakelijk voor zijn welzijn Iedere vogel zou gillen of mss 1 kenig worden als hij zou vereenzamen.
Een BBtje of een alexander kunnen mss makkelijker zichzelf vermaken dan een timneh? Caiques...dat weet ik niet zo. Ik zou die dan ook niet aanraden op jou leeftijd, tenzij je ouders er ook 100% voor gaan...maar eigenlijk telt dat voor iedere gaai en elk dier.
Laat je keuze iig niet afhangen van de kweker die je t eerst vindt maar van wat jij wilt , waar kunt maken en aankunt...nu en de komende heeel veel jaren, rekening houdend met school, uitgaan, op jezelf wonen etc etc etc
Dusss...blijf je lekker verdiepen in de vogels , maar wacht met reserveren en kopen tot je weet wat je doet  |
Dinsdag 7 Maart 2006 5:48 pm |
|
|
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
Tommy je hebt helemaal gelijk!
ik bedoelde het ook niet zo standvast 'snel'' tis meer zo van...alle papegaaien hebben weer iets dat je aantrekt.
wel weet ik goed wat ik in huis zou halen, ook heb ik genoeg ervaring met vrijwel alle bekende soorten.(op mn werk)
Ik zou geen dier in huis nemen als ik weet dat ik het na een paar jaar verwaarloos. ik denk ook niet dat ik maanden moeten nadenken over welke papegaai ik zou moeten aanschaffen..ik zie elke dag weer een nieuwe soort die me aanspreekt. ik denk niet dat dat zal gaan veranderen over een paar jaar.
dit is de soort wat perfect bij mij zou passen:
Op z'n tijd knuffelig, kan omgaan met mn parkieten, geen aangeboren krijser zoals: patagonische rotsparkieten, zonneparkieten..niet al te groot..
Misschien is het toch het beste een alexander te nemen vanwege: zelfvermaak op tijden dat ik er niet voor hem kan zijn, levensverwachtingen niet extreem hoog, prachtig dier..
Ik ga hier nog goed over nadenken.. |
Dinsdag 7 Maart 2006 7:43 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 11:24 am
|
|
|
|