|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
| Vraagje over de kleur v/d oogringen... |
|
|
Wie weet hoe dit komt?
Normaal heeft Charu ook grijze oogringen maar nu is het helemaal zwart...iemand enig idee hoe dit komt? Toch geen teken van ziekte ofzo?
Of kan het ook door de zon en buitenlucht komen? |
Donderdag 10 Mei 2007 11:33 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
ik stond eigenlijk sowieso al een beetje te kijken van de lichte oogringen.
Hier hebben we twee caiques en die hebben beide een donkere tot zwarte oogring. |
Donderdag 10 Mei 2007 12:40 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Ow ja Danny? De meeste volwassen caiques hebben toch ook lichtere oogringen? Tenminste die ikal zo zie op foto's wel, vandaar dus ook mijn vraag. maakt mij verders ook niet uit hoor maar als het maar niets verontrustends is.
Ik heb op mijn gebruikerspagina nog 2 foto's van Charu erbij gezet, zodat je goed nu het verschil kan zien hoe donker die oogringen nu opeens in 2 weken tijd zijn geworden. Als je nog eens wil kijken?
Als ik op jouw pagina kijk zie ik dat jouw caiques ook lichtere oogringen nog hebben of zijn dat oudere foto's? |
Donderdag 10 Mei 2007 1:39 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
hahahaha,nu je het zegt.
Het zijn idd.oudere foto's. Vreemd.
Want ik zie dat Sam het ook had toen ie jong was,maar die zijn nu al duidelijk zwart en Sam is nog geen jaar. Jip die is nu ong. een jaar en 3 maanden hier.
Ik zou eigenlijk niet weten,waar het mee te maken heeft.
Vind het wel frapant dan,dat het bij Sam zo snel gegaan is.
weet je of Charu een mannetje of een pop is?? |
Donderdag 10 Mei 2007 1:48 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Charu is een pop.  |
Donderdag 10 Mei 2007 1:54 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Haha ik wil het wel graag weten natuurlijk en denk dat ik de kweker waar Charu vandaan kom maar eens ga mailen.
Als ik antwoord terug heb hoor je het meteen Danny!
Maar wat zijn caiques super leuke clowntjes heh maar ook graag kleine baasjes  |
Donderdag 10 Mei 2007 1:56 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
MMMM,eigenlijk kan het daar niet mee te maken hebben,want als ik naar janneke kijk,die had het ook nog toen ie hier kwam.
Hebben jullie Charu van jongs af aan?? |
Donderdag 10 Mei 2007 1:58 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by Wil
Haha ik wil het wel graag weten natuurlijk en denk dat ik de kweker waar Charu vandaan kom maar eens ga mailen.
Als ik antwoord terug heb hoor je het meteen Danny!
Maar wat zijn caiques super leuke clowntjes heh maar ook graag kleine baasjes
ja,het zijn echte clowntjes.
En idd. behoorlijke baasjes. De jongste,kleinste(ook caique) hier is de brutaalst en ondeugendse eruit.  |
Donderdag 10 Mei 2007 2:01 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Ja ik heb Charu met 7 weken opgehaald en met pap verder zelf groot gebracht, dus ik ken haar door en door mijn lieve bitchie
Het is een pittig ding hoor waar af en toe ook veel geluid ook komt haha ze heeft nog weleens de neiging dat als Shandor begint te kletsen zij er bovenuit wil komen pffffff....arme trommelvliezen  |
Donderdag 10 Mei 2007 2:06 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hahahahaaha,ja,er kan een geluidje uit komen.
Tja,gelukkig zijn we wel wat gewend.  |
Donderdag 10 Mei 2007 2:14 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Nou zeg dat, en dat uit zo'n klein lijfje
Danny hoe is jouw liefde voor de caique ontstaan?
Ik vind het altijd zo leuk om te horen waarom juist kiezen voor een
adhd gaaitje  |
Donderdag 10 Mei 2007 2:59 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
|
|
|
Nou,je kan beter vragen,hoe onze gaaienliefde is onstaan!!
Maar het is idd. begonnen met caiques.
Toen ik ging samenwonen met mijn vriendin,had zij een agaatje. Deze is vorig jaar januari overleden. Ik zei op het eerste moment,dat er nooit meer iets zou komen,maar dat hheb ik 3 dagen later al terug gedraaid. Het was me veel te stil. Ik wilde toen wel wat groters en mijn voorkeur ging uit naar naar een geelkuif kakatoe,maar gelukkig door lang en veel informeren hebben we dat niet gedaan,was toen hier ook al lid en gelukkig,zag ik het op tijd in.
Door veel rond te bellen,kwamen we toen bij een dierenwinkel in Vlodrop terechten die begon ons helemaal uit te vragen,hoe onze thuis situatie is,hoe onze werktijden warene en de hele mikmak. Ook hij rade ons een geelkuif af,en vond het slimmer als we er twee zouden nemen,zodat ze overdag als niemand thuis was. Hij zou evt. aan een koppeltje caiques kunnen komen. Eigenlijk heeft de beslissing nemen toen niet zo lang geduurd. We hebben het toen ook hier voor gelegd en ook voor onszelf nog het 1 en ander gelezen en vooral toen we ze op zaterdags zagen,toen we gingen kijken,waren we helemaal verkocht.
Het was een bestaand koppeltje,dat van een hobbykweker af kwam van ong. 2 jaar. helaas stierf het mannetje binnen anderhalve dag. en dat bracht ons weer even heftig aan het twijfelen. Maar gelukkig door hulp van die verkoper en met veel aandacht voor Jip hebben we ons hier door heen gezet. de verkoper en de kweker hebben toen ook al meteen gezegd,dt zo snel er jonkies zouden zijn,we er weer eentje zouden krijgen. Sinds vorig juli hebben we Sam er dan bij. Maar ja tussendoor zijn er nog twee bij gekomen en erna nog eens 2 en sinds kort ook nog eens 2 kweekkoppels.
Dus om nog te spreken van caiqueliefde,hihi. jawel hoor. ook zij hebben hun apartheid. het zijn super gaaitjes,die supervrolijk kunnen zijn,maar ook het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen.
Het is een beetje een lang verhaal geworden.
Ik zal binnenkort mijn papegaaienprofielen aanmaken,dan zal ik daar de leuke en minder leuke info inzetten.  |
Donderdag 10 Mei 2007 6:04 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Wilma, bedoel je die ring OM de ogen? Volgens mij komt dat door de zon? Die van Iago werd bijna zwart (net als zijn pootjes) toen hij veel buiten zat. Hij had zich geloof ik beter in moeten smeren!
Kan ze zoveel geluid produceren dat je vreest voor je trommelvliezen?!  |
Donderdag 10 Mei 2007 7:07 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Thnx voor je verhaal Danny, altijd leuk om te horen waarom men kiest voor een bepaalde soort vogel of aan meerdere soorten.
Maar zo hey het is bij jullie dus ook een gezellige boel als ik dat zo lees en dat voor iemand die toen riep van 'er komt niets meer'
Maar het is altijd pijnlijk als er een maatje van je overlijd en dat je dan ook denkt 'dit wil ik nooit meer mee maken'!
Maar ook is het mens eigen dat als het je in het bloed zit het toch weer begint te kriebelen.
Dieren om je heen brengen ook veel gezelligheid met zich mee.
Ik zou er niet buiten kunnen hoor, ook al heb je ook weleens een moment dat je denkt blerghhh weer puin ruimen etc, maar dat zijn dus ECHT die af en toe momentjes
Ach we zijn gewoon 'slaafjes' van onze gaaien en andere huisdieren en hebben het er nog graag voor over ook haha
Heel sneu van jullie overleden agaatje en caique wat was de oorzaak eigenlijk? |
Donderdag 10 Mei 2007 7:14 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Ja precies die bedoel ik idd!! Ik vermoed zelf ook al dat het door de zon / buitenlucht kan komen wat ik ook al eerder aangaf maar wil dat wel graag zeker weten Ik ben wat dat betreft niet eerder tevree als dat ik het zeker weet  |
Donderdag 10 Mei 2007 7:16 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 11:25 am
|
|
|
|
|