Wat geef jij je caique te eten?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Caique forum, zwartkop caiques en witbuik caiques

Auteur Onderwerp
Jinta
Kuikentje

Wat geef jij je caique te eten?  Reageer met quote  

Ik ben erg benieuwd naar de voeding die jullie je caique geven.
Ik geeft zelf de pellets van harrissons high potencycourse aan mijn grijsje, maar wat geven jullie aan je caique. Ik had begrepen dat ze wat meer fruit moeten hebben?
Ik hoor graag jullie voedingadviezen!
Bericht Woensdag 1 Oktober 2008 8:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Wat geef jij je caique te eten?  Reageer met quote  

Hoi Jinta. Ik denk dat je High Potency Coarse best kan gebruiken als pellet erbij.. Wink (Meer als basisvoer)
Bericht Donderdag 2 Oktober 2008 8:24 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
joke
Vlieger

Reageer met quote  

Ik geef zelf geen pellets heb het wel geprobeerd, harrison at luna echt niet en later heb ik nog senic geprobeerd, daar nam ze wel de rode van, maar was meer verkruimelen als dat ze het at, ik geef dus een zaadmengsel en veel fruit, het zijn ook echte fruit eters. En gewoon ook zonnepitten geven, caiques zijn heel bewegelijk die hebben dat vet echt nodig, die verbranden meer dan een ander soort gaai, ik merk ook als ze daar te weinig van krijgt dat ze echt afvalt. Het is ook het eerste wat ze eruit pikt. Van het fruit is ze wel kieskeurig, appel is ze echt gek op, vaak de nattere dingen griezeld ze in eerste instantie van zoals bv sinaasappel, maar dan leg ik het in haar bakje en later zie je haar het toch pakken, maar misschien is dit een tik van luna hoor Laughing en noten is ze ook gek op bv walnoot of pijnboompitten, in mijn zaadmengsel zitten ook kleine soort pelets, en die eet ze ook wel op, daar zitten extra vitamine in.

Hoop dat je hier wat aan hebt Very Happy
Bericht Donderdag 2 Oktober 2008 9:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Steph
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Wij geven premium witte molen zaad met scenic pellets en daarna dagelijks vers fruit en groente. Fruit vinden ze echt heel erg lekker. Vooral druiven, aardbeien en kers zijn hier favoriet. Maar appel, banaan en peer gaat ook naar binnen. Van groenten geven wij witlof, komkommer, tomaat, mais etc Net wat er in huis is zeg maar.

Als snoepjes geven wij cedernootjes of palmnoten. Allebei worden heel lekker gevonden.

@Joke: Onze caique heeft ook een voorkeur voor rood. De rode pellets gaan altijd als eerste op. Wij geven momenteel 2 soorten pellets waarvan allebei de soorten een deel rood is gekleurd maar die vindt je nooit meer terug Razz
Bericht Donderdag 2 Oktober 2008 12:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
lindavg
Kuikentje

Reageer met quote  

Onze caique krijgt vogel jungle.
Dat is op aanraden van dieca waar onze caique vandaan komt.

Dit is een zeer hoogwaardig zaad mengsel wat aangepast aan de papegaai is en bovendien biologisch. Momenteel het beste zaad mengsel wat er te krijgen is.

Bovenstaande staat op de site waar je het kan bestellen.

Verder eet hij alles wat los en vast zit haha net een vuilnisbak.

Kwa fruit en groenten krijgt hij wat er in huis is, meestal banaan, druiven, appel, sinasappel.
Rode peper is ook favoriet.
Bericht Donderdag 2 Oktober 2008 1:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
joke
Vlieger

Reageer met quote  

nou hier lag dus echt een berg poeder onder haar eetstok dus ze verkruimeld ze alleen maar, en ja wij geven natuurlijk ook groente, zoals andijvie stukje bloemkool paprika zijn ze hier allemaal erg gek op, en zelfs wortels, en af en toe een gekookt boontje.

Alles geven wij zo in de poot dus niet apart in een bakje, behalve 1 x per 2 weken dan maak ik echt een prutje met van alles door elkaar met daardoorheen wat eivoer met was rosevicee en dan smullen ze Wink
Bericht Donderdag 2 Oktober 2008 1:45 pm
Jinta
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik weet dat vogeljungle goede zaden heeft, maar durf er geen hand voor in het vuur te houden dat het biologisch is!!!

Ik ben er op de biologische toer voor mezelf en ook voor de birdies.
Nog steeds zoekende naar goed biologisch voer overigens Smile
Bericht Vrijdag 3 Oktober 2008 9:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 4:33 pm
  Berichten van afgelopen: