|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
| Wat voor soort pellets? |
|
|
Welke pellets geven jullie je caique???
Ik wil Charu ook overzetten op pellets omdat ze al geen verse groentes lust en ook al niet alle fruitsoorten. |
Maandag 21 Mei 2007 1:33 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hier hebben ze eerst scenic gehad en tegenwoordig krijgen ze ecobird fruit+. |
Maandag 21 Mei 2007 4:56 pm |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Die van ons eet gewoon met de kaketoes mee, en dat betekend dat hij Harrison Birdfood krijgt. Ben er zeer tevreden over. Voor de kaketoes heeft het zichtbaar goed gedaan ( Weer fellere kleur geel) maar ook zeker op korte termijn al voor onze Pip.
Toen we Pip kochten zat hij redelijk maar zeker niet perfect in de veren. En waren zijn kleurtjes behoorlijk dof. Op een voeding van Harrison in combinatie met regelmatig mee naar buiten zijn zowel zijn verenpak als zijn kleurtjes helemaal weer bijgetrokken! |
Maandag 21 Mei 2007 8:52 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Oke Danny en Marlies, bedankt voor jullie info!!
En marlies kan je ookzien dan wat voor goede invloed dat erop heeft, kreeg Pip dan ook eerst alleen zaad? |
Maandag 21 Mei 2007 11:40 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Wat voor soort pellets? |
|
|
Hoi Wil, heb je het al op verschillende manieren geprobeerd? Heb je haar al jaloers proberen te maken? (Waarschijnlijk wel.. ) |
Dinsdag 22 Mei 2007 12:06 am |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Als je bedoeld met eten Sue dan is het ja maar pfff het is een eigenwijsje hoor, dan proeft ze het wel ff en smijt het dan weer weg  |
Dinsdag 22 Mei 2007 12:11 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm lekkere eigenwijze tante dus.. Zazu was hier ook superkieskeurig. Niets lustte hij. Het heeft ontzettend geholpen dat ik Iago wél wat gaf. Dus toen hij na een paar maanden overslaan bijna op zijn hoofd stond, heb ik 'm een stukje kiwi gegeven. Hij lustte de kiwi toen ineens wel. Eerst at 'ie 'm met lange snavel, maar hij vond de kiwi toch te kostbaar om te laten vallen.
Is Shandor een gemakkelijke eter? Is Charu een beetje jaloers aangelegd? Daar kan je nl flink misbruik van maken!
(Dat neemt niet weg dat pellets niet goed zijn hoor.. ) |
Dinsdag 22 Mei 2007 12:35 am |
|
|
Marlies R
Vlieger
|
Bij de vorige bewoners krijg hij inderdaad alleen zaad te eten. |
Dinsdag 22 Mei 2007 8:17 am |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Nou en of Charu heel jaloers is aangelegd daar zijn we sinds de komst van Shandor wel achter gekomen zoals je al weet met dat aandacht schreeuwen
Dus ik weet niet om die reden of het nu wel zo verstandig is om haar dan nog meer te 'jennen' ivm jaloers maken om fruit en groente.
Thnx voor je antwoord Marlies! |
Dinsdag 22 Mei 2007 2:01 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm tja, daar zit ook weer wat in.. Lastig lastig. Maar als je het alleen maar gééft aan Shandor en er verder niets mee doet? Mogen ze bij elkaar? Anders laat je haar een keer op zijn boom, als hij niet thuis is zeg maar. Misschien valt ze dan wel aan op zijn bak? (Met de gedachte: Wat je van ver haalt..) |
Woensdag 23 Mei 2007 9:43 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Sue dat heb ik vandaag geprobeerd maar wat doet die bitch er een leuk spelletje van maken...alles lekker op de grond gooien en dan ff kijken hoe ver ze wel niet kon mikken
Och och het is me ook zo'n lief trutje  |
Donderdag 24 Mei 2007 10:46 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Grrrr wat een krengetje is het zeg! Wat dacht je? Zal ik haar eens liefdevol achter het behang plakken?  |
Vrijdag 25 Mei 2007 10:08 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Hoe potig ben je?? Ah maar het zal vast wel goed komen als ze maar eenmaal aan de pellets zit. Ik geef haar nu al elke dag wat pellets van Shandor door haar zaad mee en volgens mij heeft ze daar al wel aan geproefd, ze deed ze zelfs al in het water voorweken Dussss wie weet...aanhouder wint weer
Ik vind trouwens dat het om aandacht schreeuwen de laatste dagen toch al wat minder lang word dussss hier gaan we ook hopelijk de goede kant weer mee op! |
Zondag 27 Mei 2007 12:10 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hihi,het weken van pellets is sowieso caique eigen.
Sam weekte aan het begin zelfs zijn zaad.  |
Zondag 27 Mei 2007 8:33 am |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Wil
Hoe potig ben je?? Ah maar het zal vast wel goed komen als ze maar eenmaal aan de pellets zit. Ik geef haar nu al elke dag wat pellets van Shandor door haar zaad mee en volgens mij heeft ze daar al wel aan geproefd, ze deed ze zelfs al in het water voorweken Dussss wie weet...aanhouder wint weer
Ik vind trouwens dat het om aandacht schreeuwen de laatste dagen toch al wat minder lang word dussss hier gaan we ook hopelijk de goede kant weer mee op!
Heeey welke pellet heb je nu? Want dat heb ik denk ik gemist. Het lukt echt wel hoor. Het duurt soms even voordat ze ze accepteren maar daarna is de kans groot dat ze alleen pellets willen. (Verandering van spijs doet blijkbaar eten.. )
Hey wat goed trouwens dat het om aandacht schreeuwen minder is! Zo hebben je trommelvliezen weer even tijd om te herstellen! |
Zondag 27 Mei 2007 10:40 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 11:33 am
|
|
|
|
|