|
|
|
Kipje
Kuikentje
|
| Wat vragen |
|
|
Nogsteeds in verdriet om peertje, merk ik nu al heel erg dat ik niet zonder een gevleugeld vriendje kan. Het is zo saai, leeg en stil in huis. Vooral omdat mijn moeder ook werkt.
Nou heeft mijn vriend voor mij rondgesnuffelt, en kwam uit op een advertentie van iemand die heeft 3 caique's van juni. 2x pop en 1x man. Ze zijn natuurbroed en ongeveer 300 per stuk. Ik ging op internet kijken, op youtube naar wat filmpjes en van de filmpjes alleen al werd ik helemaal vrolijk Ondanks niks en niemand mijn lieve peertje kan vervangen.
Nu is mijn vraag, is een caique geboren in juni, natuurbroer nog tam te maken?
Zijn ze eenkennig? (trekken poppen meer naar mannen en mannen meer naar vrouwen?)
Hoe kan ik dat tam maken aanpakken..? heb nogal gemerkt dat ze een sterke eigen wil hebben
De kweekster zegt dat de popjes van schuwer zijn en het mannetje wat tammer.
Alvast bedankt voor jullie reactie. |
Maandag 8 November 2010 12:08 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ook al is het vogeltje geboren in juni, dat wil nog niet zeggen dat het niet meer tam te krijgen is. natuurlijk wel. met liefde en veel geduld moet dit wel lukken hoor.
ik heb mijn amazone van 50 ook tammer gekregen, dus waarom een vogeltje van een paar maanden niet  |
Maandag 8 November 2010 12:47 pm |
|
|
Kipje
Kuikentje
|
Ja tuurlijk zijn ze wel tam temaken, maar ik ben studente dus ik ga elke dag naar school en ben daardoor bang dat ik hem/haar moeilijk tem kan krijgen.
Ik ga van half 10 tot half 5 naar school en weet niet die paar uur erna genoeg is. Elk weekend heb ik wel alle tijd..
Is 300 trouwens een goede prijs? |
Maandag 8 November 2010 1:08 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
over prijzen kan ik je niks zeggen, maar de tijd die jij hebt om met de vogel bezig te zijn is ok hoor. het is niet zo dat je 24 uur per dag met hem bezig moet zijn.
je kan in de ochtend even wat dingen doen in in de avond weer.
eerst moet er aan jou gewend worden en dat zal best snel gaan hoor. |
Maandag 8 November 2010 2:31 pm |
|
|
|
|
Lowielegtenberg
Eitje
|
Hoi Kipje,
ik snap je voorliefde voor de caique helemaal!
Ik kwam er ooit een in suriname tegen, maar na heel lang zoeken kwam ik erachter welke soort het was. Ik ben het hele land doorgereisd en eerst vond ik de zwartkop mooier, maar toen ik een roestkop bij een kweker zag was ik om.
3 weken geleden heb ik bij een kweker een roestkopcaique van eind zomer gekocht. €450, wat een redelijke goede prijs is, roestkoppen zijn altijd duurder. Hij was door de ouders grootgebracht...
Maarrr... binnen een week at hij uit mijn hand! En dat terwijl ik , net als jou, naar school moet.
Nu ben ik bezig hem voorzichtig aan te raken.
Dus... don't be afraid:)
maar kijk wel goed waar hij vandaan komt..
Het liefst had ik wel direct een tamme gekocht, maar dit is natuurlijk wel een uitdaging! En je mag trots op jezelf zijn als het je lukt! |
Vrijdag 9 Maart 2012 12:53 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 11:33 am
|
|
|
|
|
|