zaadvoer

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Caique forum, zwartkop caiques en witbuik caiques

Auteur Onderwerp
Jinta
Kuikentje

zaadvoer  Reageer met quote  

Ik geef mijn papegaai pellets, maar daarnaast natuurlijk ook fruit en groentes.
1x in de week krijgt mijn grijsje ook zaad.
Biomengeling van parrot paradise.

Maar als ik straks mijn caique zaad wil geven, waaruit moet ik dan kiezen: zaad voor de grijze roodstaart/bb, kaketoe, edel, ara of amazone ????
Wie kan me hierbij helpen?
Bericht Vrijdag 26 September 2008 11:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik geef mijne pellets voor edels, dus ik denk dat zaad voor edels ook wel goed is.
Bericht Zaterdag 27 September 2008 8:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: zaadvoer  Reageer met quote  

Ik heb even voor je gekeken en vond een lijst met dingen die ze in de natuur ook eten: http://caiquesite.com/Foods/fo.....n_wild.htm
Ik zou het denk ik zo dicht mogelijk bij huis zoeken: zaad voor amazones..
Bericht Zaterdag 27 September 2008 8:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Jinta
Kuikentje

Reageer met quote  

Dank je, moet er wel ff voor gaan zitten en mijn woordenboek erbij pakken om e.e.a. te vertalen Razz
Bericht Dinsdag 30 September 2008 4:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Er zijn ook veel online woordenboeken.. Very Happy
Bericht Dinsdag 30 September 2008 5:28 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Diiana
Ik geef mijne pellets voor edels, dus ik denk dat zaad voor edels ook wel goed is.

Waarom geef je een caique een mengsel voor Edels Diana? Ben gewoon nieuwsgierig!
Bericht Dinsdag 30 September 2008 6:02 pm
Steph
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik zou zaad voor amazones geven. Zij komen uit hetzelfde gebied als de caiques namelijk.
Bericht Donderdag 2 Oktober 2008 12:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij verschilt het dieet van de verschillende soorten in één gebied nog behoorlijk.. Sommige ara's eten bijvoorbeeld vrij vet. Volgens mij komen zij uit hetzelfde gebied en hun dieet verschilt behoorlijk van dat van amazones!
Bericht Woensdag 8 Oktober 2008 9:43 am
lien
Fladderaar

Reageer met quote  

onze witbuikcaique krijgt zoals hierboven al vermeld was zaad voor amazones.

als je het nog niet hebt gevonden dit is de naam:
Amazone parrot (loro parque mix)
ik heb dit ook van de kweker meegekregen dus jullie waren al op de goede weg... Laughing
Bericht Woensdag 8 Oktober 2008 2:10 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Lien, wat geef je je caique nog meer?
Bericht Zaterdag 11 Oktober 2008 9:35 am
Jinta
Kuikentje

Reageer met quote  

Lien, mijn kweker heeft dit voer ook aangeraden. Hij geeft ook eivoer met fruit er doorheen, maar dat verteld hij me nog als ik de Riki kan ophalen Very Happy
Ik ben toevallig dinsdag nog in Lorro Park (Tenerife) geweest! Razz
Ik zag daar de voerzakken van Versele Laga overigens ook liggen!
Ik wil graag over gaan op de pellets en daarnaast de biologische zaden e.d. geven van Parrot Paradise (www.parrotparadise.eu)
Bericht Zondag 12 Oktober 2008 12:21 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben je naar Loro parc geweest? Wat gaaf zeg! Heb je foto's gemaakt? Twisted Evil Laughing Hulde!
Bericht Maandag 13 Oktober 2008 8:42 am
lien
Fladderaar

Reageer met quote  

Timo krijgt in de hoofdzaak vers fruit. hij is een echte fruiteter er zijn maar weinig soorten die hij niet lust. fruit meng ik inderdaad met eivoer; jinta!

daarnaast krijgt hij dan de zaadjes en nutribird pellets. ik ben nog een pak aan het opmaken daarna stap ik over op harrison pellets.
en hij krijgt nog 1 á 2 keer in de week een beetje lorripap dat schijnt heel goed te zijn. (advies van de kweker)

en hij krijgt als beloning vaak een nootje of een rode peper.

Jinta wanneer komt Riki...??
Bericht Maandag 13 Oktober 2008 7:15 pm
Jinta
Kuikentje

Reageer met quote  

Rikki komt 8 of 15 november.
Het duurt nog even, maar ik wacht ook nog op de kooi, dus als hij komt, dan is alles klaar Mr. Green

Ik was al eens in het Lorropark geweest, maar dat is al meer dan 10 jaar terug, dus leek het me wel leuk om weer eens te kijken. Het zag er een stuk mooier uit, dan toen ik voor de eerste keer geweest was. Eh... nee heb geen foto's Sad Ben wel bij de show met papegaaien geweest en filmpjes gemaakt haha.

Ik ben vandaag zo'n beetje de hele dag aan het lezen geweest over natuurlijke voeding voor vogels. Vond het best interessant. Voornamelijk op Amerikaanse sites.
Wat daar erg naar voren komt is dat de pellets daar nu in twijfel worden genomen als complete voeding voor de papegaai. Harrissons en Totally Organics Pellets (TOP) worden wel als beste biologische pellets aangeschreven.

Wat me opviel is dat veel mensen niet meer dan 20% pellets geven en daarnaast veel gekookte bonen/gekiemde zaden, fruit, groentes, kruiden en noten.
Hierbij wordt gekeken welke vogelsoort je hebt, waar hij vandaan komt en wat daar voornamelijk in het wild gegeten wordt.
Heel interessant.
Ik ben een poosje terug ook begonnen kiemen en dat werkt perfect.
Het is ook leuk voor de vogel: wat zit er nu weer in mijn bakje?!?!?!!! Laughing
En Tommy vind het heerlijk.

Wat ik altijd een beetje raar heb gevonden is gedroogd fruit en gedroogde groentes. Je hebt toch altijd wel vers fruit en groentes in huis?!?!
In Amerika noemen ze het dood voedsel.... klinkt niet echt lekker...
Pellets zijn ook dood voedsel.
jah, alles wat gekookt is ook natuurlijk.

Enfin, ik heb weer heel wat om over na te denken in ieder geval!
Bericht Zondag 19 Oktober 2008 9:43 pm
lien
Fladderaar

Reageer met quote  

effe een vraag over dat kiemen hoe doe je dat dan precies???...
doe je daar dan iets speciaals in ofzo?
Confused Confused
Bericht Maandag 20 Oktober 2008 6:44 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 6:58 pm
  Berichten van afgelopen: