|
|
|
Pyrococcus
Net uit het ei
| Apple en Fenix, aviator harness |
|
|
Hoihoi,
Sinds 13 februari wonen Apple (rupicola) en Fenix (molinea pineapple) bij ons. Apple is nu ongeveer 8 weken, Apple 7 weken. Fenix is nu al forser dan Apple. Erg leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelen. Niet alleen worden ze met de dag mooier, maar ook zekerder in hun klimmen. Apple vliegt steeds verder, Fenix begint nu een beetje erachter te komen waar hij/zij die grote dingen voor kan gebruiken. Ik heb vroeger grijsrug forpussen gehad. Zelf gekweekt en ook tamme gehad. Dit is toch wel iets heeeeeeeel anders. De pyrries zijn veel gekker.
Het is de bedoeling dat we ze naar buiten mee kunnen nemen in een tuigje. Ik heb 2 aviator harnesses gekocht. Blijkt dat ze het verkeerd gedaan hebben, 1 is een x-small, de andere een petite. Ze sturen een nieuwe petite op. Maar wat is die petite klein. De x-small krijgt ik wel over Fenix' kopje (dikste kop), maar ik moet er niet aan denken hoe ik ooit de petite weer af krijg. Volgens parrotuniversity past dat echt. Wat is jullie ervaring? Hebben jullie nog tips?
Sonja |
Donderdag 25 Februari 2010 9:49 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik heb zelf geen ervaring met tuigjes maar is het niet beter te wachten tot ze volgroeid zijn om een tuigje te kopen, dan weet je misschien beter welke maat je moet nemen. |
Donderdag 25 Februari 2010 11:23 am |
|
|
esjo
Moderator

Ik heb zelf geen ervaring met tuigjes maar lees wel regelmatig dat de maten niet echt kloppen zeg maar  |
Zaterdag 27 Februari 2010 8:27 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Pyrrhura's hebben geloof ik grote hoofden. Je moet net een maatje groter hebben dan op de verpakking staat. (Qua gewicht)
Dit geldt voor sommige pyrrhura's, ik weet niet of het voor andere vogeltjes geldt. |
Zaterdag 27 Februari 2010 9:46 pm |
|
|
|
|
Pyrococcus
Net uit het ei
Pyrries hebben inderdaad grote koppies. Ik ben aan het oefenen met ze, dat ik iets over hun kop kan doen. Het lukt me al om bij beiden de x-small om te doen, bij Fenix kan ik ook de petite omdoen. Af doen is wat lastiger, dat moeten we nog wat meer oefenen. Als dat goed gaat, ga ik verder met de vleugels. Ik mag de vleugels al optillen, maar ben nog niet bezig geweest met de banden.
Parrot university blijft erbij dat ze zelf de petite gebruiken voor pyrrhura's.
Sonja |
Zondag 28 Februari 2010 8:52 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 5:24 pm
|
|
|
|
|