Baasje met tijd gezocht voor mijn 2 pyrrhura's (9 weken oud)

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Kristalsuiker
Net uit het ei

Baasje met tijd gezocht voor mijn 2 pyrrhura's (9 weken oud)  Reageer met quote  

Hoi allemaal,

Sinds 22 januari heb ik twee mooie tamme pyrrhura's in huis (kleur molinae). Het was de bedoeling dat ik veel tijd met hen zou gaan doorbrengen, en dat we nog jaaaaaren plezier van ze zouden hebben. Nu is het helaas iets anders gelopen dan verwacht. Dat ligt niet aan de vogels, maar wel aan mijn gezondheid. Wegens rug- en bekkenproblemen kon ik van de één op de andere dag soms niet meer lopen. Als ik wel loop gaat het moeilijk, en dan loop ik alleen het hoognodige. Hierdoor kan ik de vogels niet de tijd en aandacht geven die zij nodig hebben. Wanneer ik hen uit de kooi haal vliegen ze van hier naar daar, maar ik heb niet de mogelijkheid om achter ze aan te gaan. Op die manier kan ik ze niet aan me laten wennen, waardoor ze zich steeds meer op elkaar zullen richten in plaats van op mij. Omdat ze nu nog erg jong zijn (van week 50 2009, dus zo'n 9 weken oud) is het juist nu erg belangrijk dat je er veel mee bezig bent. Achteraf gezien zijn de vogels gewoon op een erg ongelukkig moment bij mij gekomen, omdat ik twee weken na aanschaf van de vogels ineeens niet mobiel meer was.

Ik heb de vogels gekocht bij Babyvogels in Rotterdam, voor €275,- (totaal). Veel geld voor een Pyrrhura, maar dat wordt gerekend voor het handtam maken. Ze zijn al vrij vroeg bij mij gekomen, moest ze toen nog met een spuitje bijvoeren. Ik heb er een mooie beukenhouten kooi bijgekocht voor €120,-. De kooi staat op poten, is incl. poten 175 hoog, 90 cm breed, hoogte leefruimte is 1.25. De kooi heeft een roestvrijstalen lade om de kooi schoon te kunnen maken. Verder hangt de kooi vol met speel- en klimmateriaal, en heb ik er een klimtoestel bij voor buiten de kooi. Waarde van deze spulletjes was tussen de 60/80 euro. Verder heb ik ook nog een behoorlijke voorraad voer. Mocht iemand interesse hebben om mijn beestjes een betere toekomst te geven dan ik ze kan geven, neem dan svp contact met mij op via de mail:*mailadres verwijderd* Ik kan je dan ook foto's van vogels en kooi mailen. Over een prijs worden we het vast wel eens, een goede baas staat voor mij voorop! Uiteraard kunnen ze ook zonder kooi weg, indien je zelf al een kooi hebt, of deze niet jouw smaak is.

Ik zal extra foto's in mijn album hier op de site plaatsen, en even kijken hoe dat ook al weer werkte met het linkje plaatsen Embarassed .
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 10:29 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

JA dat is veel geld.

Hopelijk vind je een goed baasje voor ze.

ZIjn het wildkleur,hypoxantha's of cinnamon?
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 10:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

sorry zie het al het zijn cinnamons.
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 10:40 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Kristalsuiker
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by millie
JA dat is veel geld.

Hopelijk vind je een goed baasje voor ze.

ZIjn het wildkleur,hypoxantha's of cinnamon?

Ja, ziekelijk veel eigenlijk. Maar goed, dat is eigenlijk nu niet zo belangrijk, als ik maar een goed baasje voor ze vind.

De vogels zijn cinnamon. Heb de foto's in mijn album geplaatst:
http://www.fluffies.org/nl/flu.....hp?id=1253
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 10:41 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hopelijk vind je iets goeds Troosten
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 10:46 am
Kristalsuiker
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:

Ik hoop het ook! Ik had er zó naar uitgekeken dat ze kwamen! Maar dit is gewoon zonde. Ze blijven niet bij me zitten, en ik kan bijna niet van de bank af. Als ze onder de salontafel gaan zitten ofzo, dan kan ik er al niet meer bij... Ik had ze net twee weken toen het ineens mis ging met mij Sad.
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 10:48 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Kristalsuiker
quote:

Ik hoop het ook! Ik had er zó naar uitgekeken dat ze kwamen! Maar dit is gewoon zonde. Ze blijven niet bij me zitten, en ik kan bijna niet van de bank af. Als ze onder de salontafel gaan zitten ofzo, dan kan ik er al niet meer bij... Ik had ze net twee weken toen het ineens mis ging met mij Sad.

kortwieken geen optie?
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 11:28 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb ff je mailadres verwijderd (in de regels staat dat je geen mailadres mag plaatsen dus gelieve hiermee rekening te houden)

Ik hoop dat je een goed baasje voor ze kan vinden maar inderdaad zoals Millie al aangeeft, waarom zou je ze niet kortwieken? Dan vliegen ze niet weg van je en kan je ze toch bijhouden.
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 11:37 am
Kristalsuiker
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
quote:
quote:

kortwieken geen optie?

Dat was mijn eerste plan ja. Maar zelfs op de bank ben ik niet mobiel. Als ik op mijn rug lig, kan ik niet eens op mijn zij draaien. Soms gaat het een dag goed, soms weer dagen niet. Heb ook moeten stoppen met werken... Als ze gekortwiekt zijn kunnen ze niet meer het hele huis door vliegen, maar kunnen ze nog altijd te ver van me vandaan... Als ik er maar één had gehad, dan had de vogel zich waarcshijnlijk meer op mij gericht, en zou hij/zij wel bij me blijven zitten denk ik. Nu niet, nu gaan ze samen op onderzoek uit. Klimmen vanuit de bank waar ik op lig regelrecht de gordijnen in, waar ik er dus ook niet bij kan Veertje . Grapjassen zijn het, maar niet handig voor mij. Ze gaan ook niet graag terug in de kooi. De één vliegt dan de ene kant op, de ander er achter aan, en ik maar strompelen (als ik dartoe in staat ben Wink). Op dagen dat ik helemaal niet kan lopen kan ik ze er dus ook helmaal niet uit halen. Dat vind ik zielig, want ze willen er graag uit natuurlijk. Maken ze ook wel duidelijk Laughing !

Dat kortwieken, dat kan ik bij de dierenarts laten doen toch? Misschien dat ik het zowiezo moet laten doen. Wie weet vind ik geen baas naar (mijn) wens, en blijven ze toch hier. Dan is kortwieken de enige manier waarmee ik nog een kleine kans heb. Moet ik alleen ook weer iemand vinden die voor mij met de beestjes naar de dierenarts gaat Rolling Eyes . Aan de ene kant wil ik alle opties proberen, aan de andere kant ben ik bang dat de situatie nou eenmaal niet goed is nu, en ik straks verder van huis ben als ik langer blijf aanmodderen. Nu zijn ze nog jong, kan een ander er nog wat mee. Straks wordt het misschien erger, en zijn ze niet meer te temmen Sad. Dan grijp ik liever nu in, dan dat het straks te laat is...
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 11:37 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

waar woon je? ik denk ver van mij vandaan als je in de buurt woont wil ik het wel doen, zo gepiept
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 11:39 am
Kristalsuiker
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
waar woon je? ik denk ver van mij vandaan als je in de buurt woont wil ik het wel doen, zo gepiept

Da's lief aangeboden! Maar ik denk niet dat Avenhorn dicht bij Etten-Leur ligt Laughing . Haha, maar dat komt wel goed denk ik hoor. Ik kan daar vast wel iemand voor aan de haak slaan. Ik zal vanavond een sop zoek gaan naar een slachtoffer Wink.
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 12:12 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
quote:

Da's lief aangeboden! Maar ik denk niet dat Avenhorn dicht bij Etten-Leur ligt Laughing . Haha, maar dat komt wel goed denk ik hoor. Ik kan daar vast wel iemand voor aan de haak slaan. Ik zal vanavond een sop zoek gaan naar een slachtoffer Wink.

hihih let er wel op dat ze aan 2 kanten wieken
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 12:44 pm
Kristalsuiker
Net uit het ei

Reageer met quote  

Haha, heb jij wel eens anders meegemaakt dan?! Lijkt me wel een stunt ja...
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 1:21 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Haha, heb jij wel eens anders meegemaakt dan?! Lijkt me wel een stunt ja...

sommige mensen beweren dat er aan 1 kant gewiekt moet worden.

Of sommige laten de buitenste 2 zitten (dat vind ik er ook niet uitzien)
Bericht Dinsdag 23 Februari 2010 6:55 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

De buitenste 2 laten zitten is geen zicht maar ook nog eens slecht voor de gaai zelf, dat is het net. Velen denken dat het mooier is maar denken niet na of de gaai hier wel goed bij is. Dus, die buitenste moeten er ook af hoor.

En zeker aan beide kanten wieken. Je wil niet weten hoeveel dierenartsen die denken verstand te hebben van vogels/gaaien die dan niet eens kunnen kortwieken.
Bericht Woensdag 24 Februari 2010 9:24 am

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 8:52 pm
  Berichten van afgelopen: