|
|
|
bojoura
Net uit het ei
| blij |
|
|
Ik ben helemaal blij met de pyrrs. Heb ze net, maar ik vind ze al zo leuk. Om de paar minuten ga ik weer ff bij de kooi kijken en ging net uit mijn dak Waarom? Toen ik ze zag eten deden ze dat bij de grotere zaadjes met hun pootje, leuk! Altijd al een vogel gewild die iets met zijn pootje vasthoudt. Nou je kan maar ergens blij van worden toch
Ik kan niet wachten om met de clickertraining te beginnen. Maar eerst even aan nieuwe omgeving en geluiden en zo laten wennen.
Ze zijn volop aan het eten en hopsen in de kooi, dat is een goed teken toch? Ze zijn hier nu vanaf een uurtje of 6. Nadat ik ze uit de doos heb gehaald, wat trouwens weinig stress opleverden bij mij of de vogels , hebben ze maar heel even boven in de kooi op de stok gezeten. Ze zijn vrijwel meteen begonnen met eten en drinken. Dit is een goed teken denk ik.
Groetjes van een blij baasje  |
Woensdag 24 Februari 2010 10:03 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ja hoor, het klinkt allemaal heel goed. Als ze lekker de boel aan het verkennen zijn en ook al eten dan zit het wel goed. Veel maakt ook goed dat ze met hun tweetjes zijn, ze hebben steun aan elkaar en dus is een nieuwe omgeving iets rustgevender omdat ze mekaar toch gewend zijn. |
Woensdag 24 Februari 2010 11:14 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat klinkt dat heerlijk enthousiast Pyrrhura's zijn dan ook super leuke vogels  |
Donderdag 25 Februari 2010 8:58 am |
|
|
|
|
bojoura
Net uit het ei
Weer een reden om blij te zijn 1 pyrrhura, we noemen deze maar even Donatello , is vandaag al op mijn hand komen zitten, jihaa!
Ik had mijn hand al een klein half uurtje in de kooi met een nootje, en jawel... Ze waren wel meteen nieuwsgierig, maar 1 moet de stoerste zijn toch
Ben gewoon maar begonnen, had me eerst voorgenomen om ze een weekje te laten wennen, maar ik kan niet wachten
Ik moet er wel bij zeggen dat ik kijk hoe ze op ons reageren. Ze komen super nieuwsgierig over.
Tis nu weer nappie tijd, ze beginnen boven op de stok en eindigen dan in hun hutje op het dekentje, zoooo schattig
Vanmorgen hebben ze appel op en vanavond beetje brocolli met komkommer. Brocolli had duidelijk de voorkeur. Als ze in hun hutje gaan, is er eerst een beetje herrie in het hok Wie waar mag liggen denk ik  |
Donderdag 25 Februari 2010 9:37 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Dat is echt goed nieuws, zowel over het op je hand komen als over het eten van al dat gezonde voedsel, mooi hoor.
Ik zie niet in waarom je ze een week zou moeten laten zitten, zolang je zonder druk werkt, zoals je nu doet is er geen enkel probleem hoor.  |
Donderdag 25 Februari 2010 9:40 pm |
|
|
Ruben1
Kuikentje
|
Mooie beesten he!!
Over een paar weken bouw ik een voiliere met een koppel pyrrhura's perlata(roodbuikparkiet)
Ik kan ook al niet wachten.
mvg |
Vrijdag 26 Februari 2010 8:46 am |
|
|
|
|
bojoura
Net uit het ei
|
|
|
Ze zijn echt geweldig, ik ga helemaal los
Vandaag weer lam handje gekregen van in de kooi hangen En vertikken om te komen, er lagen nog wel zonnebloempitjes in mijn hand..
Ik dacht weet je wat, als jullie niet naar mij komen kom ik wel naar jullie. En wat denk je Donatello (denk ik....) hopt op mijn hand, eet de pitjes op en kijkt me echt zo aan van " nou waar bleef je nou" Daarna ging hij uitgebreid met zijn tongetje en snaveltje over mijn hand verkennen of proeven. Beetje bijten ook, maar af en toe vond ik het iets te hard en dan tik ik zachtjes tegen zijn snavel. Leonardo pakte het pitje af van Donatello, die durfde nog niet te komen. Daarna wel pitje pakken maar nog niet op mijn hand zitten. Komt wel. We hebben gewoon 1 tough guy en 1 shy guy
Het zijn volgens mij echte vuilnisbakjes, ik vind dat ze sowieso veel eten.
Volgende week wil ik de vleugeltjes laten knippen. Ik wil zo graag beginnen met eruit halen en de clicker, maar nu ze kunnen vliegen ben ik bang dat dat niet gaat. Ze vliegen meteen weg neem ik aan?
Maar alles in 1 woord met de vogels  |
Vrijdag 26 Februari 2010 9:30 pm |
|
|
Ruben1
Kuikentje
|
Wieken lijkt wel een trend.
Mijn pyrrhura is niet gewiekt en zit elke avond een paar uur bij me.
Als hij het zat is vliegt hij naar zn kooi en gaat wat rommelen of eten.
Heeft ie eens geen zin in mijn bemoeienissen dan laat hij dat duidelijk merken,dan stapt ie niet op of vliegt dan ergens anders naar toe.Daar moet je de vogel dan ook de kans voor geven.
Met wieken heb ik meestal zn dwangmatig gevoel,je moet bij me zitten je moet dat.enzo.
Dat is mijn meening,anderen denken er wellicht anders over. |
Vrijdag 26 Februari 2010 9:39 pm |
|
|
|
|
bojoura
Net uit het ei
Inderdaad ieder zijn eigen mening.
Ze moeten niets van mij, het is ook niet mijn bedoeling om er circusvogels van te maken. Ze hoeven niet te leren fietsen ofzo
Maar ik wil wel dat ze goed aan mij wennen en dat ik ze niet hoef te vangen om in de kooi te gaan bijvoorbeeld. Ik vind het wel belangrijk om ze te blijven uitdagen met spelletjes. En ik denk dat je snel genoeg ziet wat ze wel en niet leuk vinden.
Wieken is geen trend. 10 jaar geleden hadden wij een aga en toen werden vogels ook gewiekt. |
Vrijdag 26 Februari 2010 10:33 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 7:52 pm
|
|
|
|
|
|