dansende Guano

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Tommy
Fluffies bewoner

dansende Guano  Reageer met quote  

Ik had Guano al leren draaien, maar nu...
Kan hij: eerst linksom draaien, dan rechtsom en daarna zwaaien en dan ook nog fluiten ! Hij leert zo vreselijk snel! Het is nu een compleet dansje geworden. Very Happy

Verder heeft hij geleerd om met de bal te gooien en ben ik hem aan t leren een speelgoed auto te laten duwen. Alleen dan komt Tommy zich ermee bemoeien. Hij vindt clicker trainen namelijk ook erg leuk en hij had snel door dat het om die auto gaat. Hij pakt alleen dat ding meteen helemaal op hahaaaaa. Volgende keer maar weer even omstebeurt dus, want ze deden nu zo woest met het gele wagentje. Alles voor de click Wink Soms een beetje TE Razz Ze vergeten dan ook direct dat die auto eerst eng was . Gekkies

Iniedergeval hebben we ons weer uitstekend vermaakt. Wink
Bericht Vrijdag 22 April 2005 5:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: dansende Guano  Reageer met quote  

Ohhh wat klinkt dit leuk! Heb je geen filmpje hiervan? Ik zou het namelijk zoooo graag willen zien!
Hoe leer je dat zo snel? Tips? Smile
Bericht Zaterdag 23 April 2005 10:00 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hmmm geen filmpje helaas Sad

Tips kan ik wel geven hoor Wink
Ik leer ze dat met de clicker. Ik heb ze eerst geleerd en potlood aan te raken (targettraining) Daardoor kan ik ze dus ergens naartoe leiden. Draaien heb ik daar ook mee geleerd. Zodra hij draaide ...click...beloning. Eerst click je bij hele kleine stapjes in de goede richting en dat stel je steeds verder uit.

Dan komt het commando erbij en beloon je alleen als je eerst dat commando hebt gegeven. Daarna stop je met clicken en geef je alleen de beloning. Want DAAR gaat het hun om hoor en om t spel. De click is puur om duidelijk aan te geven wanneer ze t goed doen. Soort warm/koud spelletje. Later kun je de beloning ook af en toe geven, dat houd het spannend. Het gaat dus zonder dwang en je laat hun echt zelf zoeken naar de oplossing.

Speeltjes leg ik op tafel. Zet Guano of Tommy erbij en zodra ze ernaar kijken...click...beloning. Weer kijken click etc etc. Dan wacht je tot ze dichterbij gaan staan. Dat doen ze, want ze weten dat er een click moet komen, maar die komt niet, dus gaan ze zoeken wanneer die WEL komt. Zo stel je steeds langer uit tot ze t dingetje aanraken en uiteindelijk tot ze het precies goed aanraken of duwen of gooien. En dan weer met commando, bijv...gooi de bal Very Happy

Ze worden ook steeds sneller in het begrijpen van alles, omdat ze t systeem gaan snappen. Ze zoeken dus echt naar de click.

Ze vinden het heel leuk om te doen en je hoeft ook echt niet bij alles te blijven clicken (dat denken sommige mensen Wink ). Zodra ze iets kennen gaat de click weer weg en dan gebruik ik die alleen voor iets nieuws. Maar ik leer ze ook zo dingen hoor...gewoon zonder iets.

Tommy ging op een bepaald moment tuurlijk ZELF clicken, maar dat negeer je gewoon, is er niks aan de hand. Ze snappen zelfs voor wie ik click als ze tegelijk bezig zijn en ik maar 1 clicker heb. Het leuke vind ik dat ze zo geconsentreerd bezig zijn dat ze vrij snel hun eventuele angst voor iets vergeten. En dat je merkt dat ze ZEEEEEEEER slim zijn. Zehebben t zo snel door Very Happy We dedenhet ook eens samen, mn man en ik. Hij moest iets doen, wist niet wat, en ik clickte....valt nog niet mee hoor Razz
Bericht Zaterdag 23 April 2005 10:24 am
petra76
Fladderaar

Reageer met quote  

leuk dat je je die dingen allemaal leren kan heb je dat uit eigen creativiteit bedacht of heb je het ergens van????? ik heb ook een clicker in huis maar paco moet er niks van hebben.
Zelf heb ik ook nog een form met kunstjes (staat bij gedrag) kan je daar een paar dingen bij zetten als je wilt.
Helaas reageren er niet veel mensen op vind ik jammer ik wil paco ook dingen leren maar ik ben niet zo creatief in het verzinnen Crying or Very sad
groetjes
petra
Bericht Zondag 24 April 2005 6:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ah wat leuk dat je Paco ook kunstjes wilt leren Very Happy
Van mij hoeven het echt geen circus gaaien te worden hoor, maar zolang ik merk dat ze er zelf ook plezier in hebben ga ik lekker door. Ik ben begonnen met clickeren met mn trauma paardje en onze band is zoveel beter geworden dat ik de smaak te pakken kreeg. Maar soms doe ik het ook weer een poos niet.

UHmmmm de dingetjes die ik ze leer...sommige heb ik op internet gevonden en andere bedenk ik zelf. Ik kijk ook erg naar de gaaitjes , ze geven vaak zelf al een beetje aan wat hun ligt. Ik zal s wat dingetjes bij jouw topic zetten Wink .

Hoe bedoel je trouwens dat de clicker hem niet ligt? Houdt hij soms niet van een lekker hapje?
Bericht Zondag 24 April 2005 10:13 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Aha, dus dat draaien heb je zo geleerd. Dat werkte dus bij mij niet. Ze bleven achter het stokje aanlopen en als ik dat stokje probeerde te 'faden' draaiden ze niet meer.
Maar misschien heb ik niet lang genoeg geprobeerd?? Of niet goed?

Jouw training lijkt heel erg op de training die ik met mijn hond heb gevolgd.. Smile (Later het commando toevoegen)
Heb je een boekje? Ik heb clickertraining for birds (ofzo) gekocht maar er nog niet in gelezen!

Ha ha ha sommige mensen vinden het inderdaad gemeen als je clickert.. Ze denken dat je de clicker erbij moet houden, maar zoals jij zegt: Alleen de clicker gebruiken voor nieuwe dingen.. (Of als ze iets vergeten, of om te perfectioneren he he he)
Mag je met clickeren (met vogels) ook maar één oefening per sessie doen? Dat mocht met Nenya (hondje) dus vandaar!

Zijn mannen ook te trainen met de clicker? Smile
Bericht Maandag 25 April 2005 7:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
petra76
Fladderaar

Reageer met quote  

paco schrikt zijn eigen kapot als ik begin te klicken en tuurlijk doe ik het met voedsel ik heb een bakje gedroogd fruit en ze is gek op die oranje dingen volgens mij gedroogde manderijn dus daar doet ze het wel voor maar als ik begin te clicken is ze helemaal van de wap.

en ik wilde ook zo'n trainingsboekje bestellen bij parrotbunch.com maar ik weet niet of het iets is ja of te nee

maar met de nieuwe tips ga ik weer aan de slag Laughing zo kom ik weer eens verder dan op en af stappen en pootjes geven, maar ik merk snel dat paco geen zin heeft loopt ze weg Confused

groetjes
petra
Bericht Maandag 25 April 2005 12:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hahaaaaa zou mooi zijn als het bij mn man en kinderen ook zo werkte Laughing
Nou ja, aan de andere kant steek ik er wel echt veel van op. Dat wil zeggen beloon goed gedrag en negeer ongewenst gedrag...ook bij man en kinderen Razz

Ik heb geen boekje, helemaal niet. Want als je het principe begrijpt heb je dat ook niet nodig volgens mij hoor. Bij mn honden, paardjes en gaaitjes doe ik het het zelfde en dat werkt prima.
Ik leer ze inderdaad 1 ding en begin dan met iets nieuws. Niet alleen voor hun, maar ook voor mezelf is dat beter. Anders ga ik t eerder af raffelen of wordt het onduidelijk.

Misschien moet je bij Paco eerst de clicker "opladen" Dan doe je alleen maar click...wat lekkers, click...wat lekkers. Dan leert hij dat de click fijn is en kun je daarna met trucjes of opvoeding doormiddel van de clicker beginnen.

En als hij geen zin heeft doe je gewoon maar een paar minuten per keer. Eindig altijd met iets dat goedgaat! Dat stimuleert de volgende keer.
Bericht Maandag 25 April 2005 12:48 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 11:58 am
  Berichten van afgelopen: