Doxy

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Pyrococcus
Net uit het ei

Doxy  Reageer met quote  

Sinds donderdag hebben we een nieuwe baby in huis: Doxy. Doxy is een pineapple groenwang van 5 weken oud. Het zou een pop moeten zijn. Fenix bleek een man te zijn. Apple (pop rupicola) is heel zorgzaam: de veertjes worden verzorgd, ze jaagt Fenix weg als die iets te opdringerig of te hardsnavelig is. Doxy zit nuuiteraard in een eigen kooitje. Mijn gedachte was om ze bij elkaar te zetten als Doxy zelfstandig is en redelijk kan vliegen. Is dat een goed idee? Ze komen met z'n 3-en in een andere kooi.
Bericht Zaterdag 15 Mei 2010 2:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey hey,

Van harte gefeliciteerd met je nieuweling. Lijkt me leuk weer een schatje erbij

Of het zo'n goed idee is met zijn 3 in 1 kooi, dat weet ik niet, zeker als je bedenkt hoe ze met hormonale tijd kunnen zijn. Je kan het proberen en misschien een kooi in reserve houden voor als je ziet dat het niet zo goed lukt. Is maar een idee, misschien weet iemand anders een idee?
Bericht Zaterdag 15 Mei 2010 5:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met je pine-apple Hartje
In de profielen even gekeken en ze zijn nu nog allemaal jong. Eerst zal het wel kunnen met z'n drieen, maar vanaf 7 á 8 maand kunnen ze al broedrijp raken en dan weet ik niet of het nog goed blijft gaan. Ik ben er bang voor dat dat niet zo goed gaat komen maar zeker weten doe ik het niet.
Bericht Woensdag 19 Mei 2010 9:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Pyrococcus
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik ga er ook vanuit dat ze in de broedtijd uit elkaar moeten. Op marktplaats worden 3 pyrry's aangeboden. Ik heb even gemaild, en de drie (het waren er eerst 4) konden wel samen uit de kooi, badderden dan ook samen, maar de losse man zat apart van het koppel. We zien wel. Eerst maar kijken wanneer Doxy met de andere 2 in 1 kooi kan. Apple verzorgt Doxy goed, Fenix begint ook wat liever te worden.

Beginnen ze al met 7-8 maanden broedrijp te worden? Apple en Fenix zijn nu 5 maanden, tegen de tijd dat Doxy er bij kan, kunnen ze nog 1-2 maanden bij elkaar. Misschien toch maar op zoek gaan naar een vriendje voor Apple... Nee, ik wil niet weer 100 vogels hebben!
Bericht Donderdag 20 Mei 2010 3:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 7:51 pm
  Berichten van afgelopen: