Enten & DNA

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemene verzorging van papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Suus
Beginnende vlieger

Enten & DNA  Reageer met quote  

Is het bij vogels eigenlijk net zo belangrijk om te enten als bij honden?
Misschien is dit een hele stomme vraag hoor, maar ik ken niet zo veel mensen met vogels en anders hebben ze vaak niet geent. (parkietjes/kanarie's) En welke entingen zijn dan echt noodzakelijk?

Nu vraag ik me ook af hoeveel mensen hier hun vogels hebben laten testen op geslacht? Als je dit doet, is het dan 100%

Mvr Suus.. Hartje
Bericht Vrijdag 20 Februari 2009 8:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Stomme vragen zijn er niet hoor. Gewoon alles vragen. Niet gestelde vragen zijn pas stom Wink
Vogels hoef je niet te enten, wel is testen belangrijk, helemaal als je al een vogel in huis hebt.
Testen op ziektes als Polyoma, chlamidia en PBFD. Dit zijn ziektes die de vogel bij zich kan dragen oznder dat ze ziekteverschijnselen hebben. Maar ze kunnen wel andere vogels besmetten.
Bericht Vrijdag 20 Februari 2009 10:11 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Sluit me volledig aan bij esjo. Eventueel kun je als er bloed wordt afgenomen ook direct laten sexen, hebben wij toen ook gedaan.

Uitslag is zo goed als 100% maar er is natuurlijk een hele minimale kans dat er iets mis gaat. Je kan ook endoscopisch laten sexen, daar hebben wij niet voor gekozen, omdat dit toch een operatie is. Met bloed afnemen hoeft de vogel ook niet onder narcose.
Bericht Vrijdag 20 Februari 2009 10:25 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

99% kans dat het juist is;) je kan er wel vanuit haat dat het goed is.

Je kan het doen bij Gendika tegelijk met de testen.

Je kan het geslacht ook laten onderzoeken voor ADC-Holland.

succes
Bericht Vrijdag 20 Februari 2009 12:22 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: Enten & DNA  Reageer met quote  

Enten gebeurt wel in Amerika. Ze enten daar op polyoma, iets wat in Nederland niet gebeurt.
Bericht Vrijdag 20 Februari 2009 8:53 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Echt waar? Dat wist ik niet. Doen ze dat in Nederland helemaal niet?
Bericht Vrijdag 20 Februari 2009 9:47 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Niet dat ik weet. In Amerika gebeurt het vaak. Ik weet niet of het ook echt helpt? Ik weet er te weinig vanaf.
Bericht Zaterdag 21 Februari 2009 7:04 am
Suus
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Bedankt allemaal voor de reactie's Veertje . Ik houd er helemaal niet van dieren onder narcose, het is dat het moest voor de casteratie van de hond. Maar 1 cavia heeft het door de fout van de DA niet overleefd Evil or Very Mad .

Het testen moet dit direct of zou je beter kunnen wachten tot het iets ouder is?
Bericht Zaterdag 21 Februari 2009 9:23 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Suus
Bedankt allemaal voor de reactie's Veertje . Ik houd er helemaal niet van dieren onder narcose, het is dat het moest voor de casteratie van de hond. Maar 1 cavia heeft het door de fout van de DA niet overleefd Evil or Very Mad .

Het testen moet dit direct of zou je beter kunnen wachten tot het iets ouder is?

zou ik nu doen, ik zie dat je een haarlem woont dan moet je wel een stukkie reizen naar rotterdam om je kleintje op te halen:D

Testen kan je via gendika. als je geen bloed af durft te nemen kan je ook even bij mij komen(scheeld je weer een consult Wink )
Bericht Zaterdag 21 Februari 2009 5:23 pm
Suus
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Eej Milli

Nou als jij het zou willen doen heel graag? Moet je er dan nog wat voor hebben?

Ik weet niet precies wanneer ik Okki krijg maar ik ben woensdag geweest dus denk ong 4 maart.
Bericht Zaterdag 21 Februari 2009 5:26 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Eej Milli

Nou als jij het zou willen doen heel graag? Moet je er dan nog wat voor hebben?

Ik weet niet precies wanneer ik Okki krijg maar ik ben woensdag geweest dus denk ong 4 maart.

je moet even naar de site van gedika gaan, daar even het telefoonnummer opzoeken, even bellen en dan een pakket opvragen van geslacht en alle papegaaien ziekten.

Misschien kan je iets lekkers leuk voor me gaaitjes mee nemen, meer hoef ik er niet voor hoor Wink
Bericht Zaterdag 21 Februari 2009 5:32 pm
Suus
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Heb je nog iets wat je ze altijd geeft? of wat je graag voor ze wilt. Very Happy

Ik zal snel kijken op de site:D
Bericht Zaterdag 21 Februari 2009 5:38 pm
Suus
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Kun je me misschien vertellen welk paket ik nodig heb? Van gendika?
Bericht Zaterdag 21 Februari 2009 5:42 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Kun je me misschien vertellen welk paket ik nodig heb? Van gendika?

Je moet even bellen dat is makkelijk dat moet je vragen om een zakje voor de veertjes bloedbuisjes en een swab Smile

Je bent ook een nieuwe klant dus ze hebben je gegevens even nodig
Bericht Zaterdag 21 Februari 2009 5:57 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:

Oh ships zeg, dat is naar. Narcose blijft altijd zo'n twijfelachtig iets. Ik meen dat Anton Beijer het standaard doet bij een onderzoek. Sad (Verder geen kwaad woord over deze man, ben er nog nooit geweest)
Bericht Zondag 22 Februari 2009 6:13 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 12:04 pm
  Berichten van afgelopen: