geplukt gaaitje douchen???

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ow, dat is niet leuk joh, zeker al niet als je op een flat woont. Hopelijk kan je er toch een oplossing voor vinden en stopt het schreeuwen dan toch
Bericht Woensdag 22 April 2009 7:39 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
rouffio
Beginnende vlieger

:(  Reageer met quote  

Nou...we hebben toch een knoop moeten doorhakken met Cobus.
Onze vriend was niet meer te houden, krijste aan een stuk door...
Ook begon hij weer te plukken...en toch kreeg hij heel veel aandacht.

We hebben besloten om hem naar Veldhoven te brengen. tussen de soortgenootjes. met pijn in me hart heb ik hem afgegeven...maar had al meteen spijt..maar situatie was onhoudbaar. Buren klagen en mijn andere vogels raakte ook van slag...

hoop dat we goeie beslissing hebben gemaakt
Bericht Donderdag 7 Mei 2009 10:34 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Misschien een idee om hem naar de SdMP te brengen. Daar zal hij namelijk gewoon een huiskamer vogel blijven. Dmv een goede opvoeding zal hij het best naar zijn zin krijgen.

Omdat hij al een plukker is zal hij het erg lastig krijgen in een voliere
demodernepapegaai.nl
Bericht Donderdag 7 Mei 2009 11:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: :(  Reageer met quote  

He? Oh wat jammer zeg. Je hebt hem toch niet weggedaan voor het plukken he? Sad Ik hoop dat je niet met hetzelfde hebt gezeten als ik destijds.
Want daarvoor moet je een vogel echt niet wegdoen!
Bericht Donderdag 7 Mei 2009 12:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jammer dat jullie hem weg hebben gebracht naar het NOP. Gezien de situatie waar jullie hem uit hebben gehaald is dat schreeuwen en plukken zeker verklaarbaar en met een goede begeleiding - eventueel gedragsconsult - was er hoogst waarschijnlijk ook wat aan te doen geweest. Dat had dan niet persee bij jullie gehoeven, gezien de problemen die ontstonden met de buren, maar bv, via een stichting die Marieke al aangaf.

En een plukker kan stoppen met plukken maar de kans dat ze weer gaan plukken blijft altijd. Sinds wij overwogen om een plukker aan te schaffen en we dat ook gedaan hebben, heb ik er veel over gelezen. Er zijn papegaaien die na jaren plukken weer terug in de veren komen maar diezelfde gaaien kunnen binnen een week weer kaal zijn.
Ik vergelijk het zelf maar een beetje met alcoholisme. Eens een alcoholist altijd een alcoholist - al drinkt die gene niet. Het gevaar ligt altijd om de hoek.
Bericht Donderdag 7 Mei 2009 2:27 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

O wat jammer zeg, weet eigenlijk niet zo goed wat ik verder moet zeggen Crying or Very sad
Bericht Donderdag 7 Mei 2009 6:42 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 12:14 pm
  Berichten van afgelopen: