Nou...we hebben toch een knoop moeten doorhakken met Cobus.
Onze vriend was niet meer te houden, krijste aan een stuk door...
Ook begon hij weer te plukken...en toch kreeg hij heel veel aandacht.
We hebben besloten om hem naar Veldhoven te brengen. tussen de soortgenootjes. met pijn in me hart heb ik hem afgegeven...maar had al meteen spijt..maar situatie was onhoudbaar. Buren klagen en mijn andere vogels raakte ook van slag...
Misschien een idee om hem naar de SdMP te brengen. Daar zal hij namelijk gewoon een huiskamer vogel blijven. Dmv een goede opvoeding zal hij het best naar zijn zin krijgen.
Omdat hij al een plukker is zal hij het erg lastig krijgen in een voliere
demodernepapegaai.nl
Donderdag 7 Mei 2009 11:18 am
Sue Moderator
Re: :(
He? Oh wat jammer zeg. Je hebt hem toch niet weggedaan voor het plukken he? Ik hoop dat je niet met hetzelfde hebt gezeten als ik destijds.
Want daarvoor moet je een vogel echt niet wegdoen!
Jammer dat jullie hem weg hebben gebracht naar het NOP. Gezien de situatie waar jullie hem uit hebben gehaald is dat schreeuwen en plukken zeker verklaarbaar en met een goede begeleiding - eventueel gedragsconsult - was er hoogst waarschijnlijk ook wat aan te doen geweest. Dat had dan niet persee bij jullie gehoeven, gezien de problemen die ontstonden met de buren, maar bv, via een stichting die Marieke al aangaf.
En een plukker kan stoppen met plukken maar de kans dat ze weer gaan plukken blijft altijd. Sinds wij overwogen om een plukker aan te schaffen en we dat ook gedaan hebben, heb ik er veel over gelezen. Er zijn papegaaien die na jaren plukken weer terug in de veren komen maar diezelfde gaaien kunnen binnen een week weer kaal zijn.
Ik vergelijk het zelf maar een beetje met alcoholisme. Eens een alcoholist altijd een alcoholist - al drinkt die gene niet. Het gevaar ligt altijd om de hoek.