Gezelschap voor kakariki?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
pannenkoekenmix
Kuikentje

Gezelschap voor kakariki?  Reageer met quote  

Wij hebben sinds een aantal maanden onze kakariki Jaap, binnenkort krijgt hij voor de 2e keer een grotere kooi.. Zo groot dat er een mogelijkheid is om hem gezelschap te kunnen geven.
Ik vraag me af of ik beter een kakariki of een pyrrhura zou kunnen houden. Vooral om het geluid maak ik me zorgen, en ik had begrepen dat pyrrhura's vaak minder herrie maken. Nou maakt Jaap ook niet veel herrie, maar als hij 't eenmaal te pakken heeft is het goed raak Wink
De grote vraag is dus wie er meer herrie maakt, de pyrrhura of de kakariki?
Het is niet zeker of er een vogeltje bij komt, het is toch een extra zorg, en vriendje is niet helemaal overtuigd.. Maar we overwegen het.
Als iemand een nog stiller vogeltje weet, graag Smile
Natuurlijk vind ik herrie geen probleem, wat mij betreft mogen het 20 schreeuwers zijn.. Maar we hebben hier helaas aan alle kanten buren die daar anders over zullen denken!
Bericht Woensdag 7 Juli 2010 7:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
rouffio
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hoi

We hebben zelf 4 pyrrhura's waarvan 2 tam, en 2 niet.
Ze hebben hun momentjes met lawaai maar valt alles mee.

Als het nodig vinden om eruit te komen dan laten ze zich horen, en als de 2 buiten aan het rellen zijn dan reageren ze maar verder valt het alles mee.

Kakarikis heb ik geen ervaring mee

gr
Bericht Zondag 11 Juli 2010 12:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

wij hebben hier 2 pyrrhura's in een voliere. Daar kunnen ze af en toe erg luidruchtig zijn maar dat duurt altijd maar even.
's Ochtend roepen ze dat ze wakker zijn en 's avonds dat ze gaan slapen Mr. Green
En tussentijds bij vreemde dingen, enge dingen laten ze even een alarm roep afgaan.
Men zegt dat pyrrhura's in huis rustiger zijn maar daar durf ik geen uitspraken over t doen.
Kakariki ken ik qua geluid niet.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat een pyrrhura een behoorlijk fel karakter heeft.
Een kakraiki is als ik het goed heb vrij zacht.
De kans dat ze met z'n tweeen in 1 kooi kunnen is m.i. niet zo groot.

Om die kans van slagen te vergroten zou ik voor een kakariki erbij gaan Wink
Bericht Woensdag 4 Augustus 2010 9:16 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 5:06 pm
  Berichten van afgelopen: