Grote van de kooi voor een Pyrrhura?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Suus
Beginnende vlieger

Grote van de kooi voor een Pyrrhura?  Reageer met quote  

Wat is nu de grote van een kooi die een Pyrrhura moet hebben? Mij is verteld 80 x 40 x 40 maar ergens lijkt een 60er ook wel groot genoeg?!!

En moet je nog opletten hoe de spijlen staan?
Bericht Zondag 22 Februari 2009 9:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Re: Grote van de kooi voor een Pyrrhura?  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Suus
Wat is nu de grote van een kooi die een Pyrrhura moet hebben? Mij is verteld 80 x 40 x 40 maar ergens lijkt een 60er ook wel groot genoeg?!!

En moet je nog opletten hoe de spijlen staan?

http://www.fluffies.org/nl/fot.....va645.html
Bericht Zondag 22 Februari 2009 2:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ze hebben een vrij lange staart, dus ik zou lekker een flinke kooi nemen, eigenlijk zo groot als je kwijt kunt. Belangrijk bij de spijlen is vooral dat deze niet te ver van elkaar af staan (Cleo probeerde dr koppie en tussen te wringen). Veel kooien hebben een deel horizontale en verticale spijlen en dat is prima. 60cm bij 40 x 40 vind ik wat klein. Cleo is minder lang dan een pyrrhura maar die heeft een montana finka, die is iets van 60x60x174cm
Bericht Zondag 22 Februari 2009 7:33 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou echt een wat grotere kooi nemen. 40 vind ik eerlijk gezegd wat aan de kleine kant omdat pyrrhura's van die lange staarten hebben. Ze zijn ook ongelooflijk actief.
Tenzij je deze kooi alleen als slaapkooi gebruikt, zou ik voor een grotere gaan.
Bericht Maandag 23 Februari 2009 6:47 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bij de meeste gaaien geld de regel "hoe groter hoe beter", het geeft ze gewoon meer vrijheid, ook al zitten ze in een kooi. Maar, uiteraard zit iedereen met een limiet qua ruimte en dan is het toch beter te zien dat ze het minimum toch zeker hebben. Maar, groter is altijd beter, fijner voor de gaaitjes
Bericht Maandag 23 Februari 2009 6:53 am
Suus
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Bedankt voor het reageren. Ik heb een kooi gezien met deze maten

Afmetingen zonder opvangrand:
Breedte: 81 cm.
Diepte: 59 cm.
* (Ook zonder opvangranden te plaatsen)

Afmetingen met opvangrand:
Breedte: 102 cm.
Diepte: 80 cm.

Hoogte totaal : 167 cm.
Leefruimte hoogte: 117 cm.
Afstand tussen spijlen: 19 mm.

Groter gaat helaas niet maar s'avonds en als ik vrij ben mag het de hele dag los rond vliegen. Smile

Zou iemand me ook wat kunnen vertellen over het speel goed? Wat je het beste in de kooi kan hangen??
Bericht Maandag 23 Februari 2009 9:55 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat je daar een hele mooie kooi aan hebt Veertje .
Speeltjes, het is ook een beetje wat jouw pyrrhura leuk gaat vinden. De één is helemaal verzot op houten speeltjes, de ander juist op acryl en weer een ander op allebei.
Een slaaptentje zou ik sowieso doen.
Verder dingetjes van hout wat hij kan slopen als ie dat wil. Iets met een belletje, is ook vaak een succes.
Gaandeweg kom je er wel achter wat hij leuk vind en lekker mee speelt.
Bericht Maandag 23 Februari 2009 10:01 pm
Suus
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Jeuj dan wordt het de kooi bestellen en dan ga ik gewoon wat speeeltjes halen. Wat hij leuk gaat vinden moeten we idd nog maar even zien.
In ieder geval wat houte dingetjes, iets met belletjes dus en iets van een
ring waar hij lekker in kan schommelen.

Pff wordt even mijn spaarvarkentje om keren:) Maarja als het beestje het maar goed heeft Hartje
Bericht Maandag 23 Februari 2009 10:18 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is een perfecte kooi hoor! Very Happy 60 is echt een stuk groter dan de maat die je eerst opgaf!

Speelgoed.. Het kan variëren van heel goedkoop (wilgentakjes, erg in trek!) tot wat duurder. (Acryl) Sloopspeeltjes zou ik zoveel mogelijk zelf proberen te maken. Dan kan je voor de niet sloopbare speeltjes wat meer geld uittrekken. Papegaaien geven toch niet om 'mooie' speeltjes om te slopen.
Bericht Dinsdag 24 Februari 2009 6:58 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat klinkt als een fijne kooi...wat betreft speeltjes, ik zou zoals Sue al zegt in het begin niet teveel geld uitgeven, maar lekker veel zelf maken. Tot je weet wat ze echt leuk vinden. Cleo ging hier pas met een jaar echt los met het spelen, en merkte toen dat de goedkope sloopdingen beter in de smaak vielen dan kleurige acryl speeltjes, daar doet ze niks mee... Mr. Green
Bericht Dinsdag 24 Februari 2009 10:35 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Yeaahhh mooi huisje voor je baby:D
Bericht Dinsdag 24 Februari 2009 2:21 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 12:20 pm
  Berichten van afgelopen: