Helaas maar ik moet een nieuw thuis voor Koko vinden

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Re: Helaas maar ik moet een nieuw thuis voor Koko vinden  Reageer met quote  

Ohhh wat jammer dat hij weg moet..
Maar, je zal daar vast wel redenen voor hebben!

Toch jammer. Veel sterkte!
Bericht Dinsdag 14 Juni 2005 10:11 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben benieuwd wat je besluit, Tommy.
Ik kan je niet zoveel adviseren. Probeer de argumenten die voor en die tegen pleiten eens naast elkaar te zetten.
Probeer dan het schema voor je te halen van de tijd die je nu in Tommy & Guano steekt.
Brengt een derde vogeltje daar veel verandering in?
Bericht Dinsdag 14 Juni 2005 10:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sannie
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Vaak zeggen ze, doe wat je hart zegt..maar idd hier moet je wel even goed bij nadenken!
Ik zal je vertellen ik had er ook 4, alle 4 tegelijk kon ik ze nooit mee naar buiten nemen, en nu met 3 nog steeds niet...zoiezo ga ik met stimpey alleen naar buiten (voor z,n handicap) tenzij er iemand bij me is dan kunnen er wel 2 mee.
Maar aratinga,s zijn niet zo groot het zijn echt scheetjes.
En ik weet wel zeker dat als je Koko erbij neemt dat ze alle 3 evenveel aandacht van je krijgen! Ik heb er nu ook 3 en dat gaat goed hoor ( en dat zijn dan wel grotere gaaien Wink )

De beslissing moet je echt zelf nemen Sad

Ik wens je veel succes met je beslissing Wink
Bericht Dinsdag 14 Juni 2005 12:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sannie
Ik heb er nu ook 3 en dat gaat goed hoor ( en dat zijn dan wel grotere gaaien Wink )

San, 3? 4toch??
Bericht Dinsdag 14 Juni 2005 2:48 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Paco is immers terug gegaan naar zn vorige baasje Wink
(toch?)
Bericht Dinsdag 14 Juni 2005 4:12 pm
rick
Net uit het ei

witoog  Reageer met quote  

He wel moeilijk!
Hier zit ik dus ook mee!
Vin alles geweldig!maar ben bang dat het ten koste gaat van Binky.
Maar hij is nu af en toe alleen dus wil ik een maatje voor hem.
Ben nu aan het lezen over pionussen, maar ga niet over 1 nachtijs.
Daphne succes met je besluit en hou ons op de hoogte!
Rick Razz
Bericht Dinsdag 14 Juni 2005 4:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Very Happy Ah Rick! Ja vreselijk moeilijk hoor! Het houdt ook een keer op he? Dus je moet zo goed weten wat je kiest als je geen huis vol wilt Laughing
In mijn hoofd schiet het heen en weer van WEL naar NIET etc etc Rolling Eyes
Bericht Dinsdag 14 Juni 2005 5:01 pm
Sannie
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
Paco is immers terug gegaan naar zn vorige baasje Wink
(toch?)

Klopt helemaal, Paco is terug naar z,n vorige baasje...
Bericht Dinsdag 14 Juni 2005 5:58 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Nou, Koko komt voorlopig niet bij ons.
Mijn kinderen wilden dolgraag zelf een vogel...al een hele poos.
Een valkparkietje Laughing Dus door dit Koko verhaal (ik zei, dan kan die toch komen?) kwam het gesprek op of het verstandig was weer een niet tamme vogel te nemen. Of moesten we juist hun wens in vervulling laten gaan. Ze wilden er iedere 1, maar dat gaat niet door he! Razz

Robin en Iris zijn gek op Tommy en Guano, maar om nou te zeggen dat het kinder vogels zijn? Nee, niet echt, dat vinden ze dan toch net iets te eng en te ingewikkeld. We zijn dus gezwicht en Robin en Iris zijn papa en mama van een valkparkietje die de naam Chico heeft gekregen Smile

Als Wendy geen andere plek voor Koko kan vinden, dan kan ze mij altijd mailen. Maar mn man zei ook...laat hun eerst verder zoeken, anders zitten wij straks als het aan jou ligt met allemaal opvang vogels Embarassed Lukt het hun niet, dan zien we weer, ik vergeet Koko echt niet en voelde me ook even flink lullig Sad . Ik had gewoon t idee dat ik nu toch eerst eens moest kijken wat de rest hier leuk vindt Wink

Dus tsja, om Koko vind ik het jammer, maar als ik de kinderen zie...denk ik dat dit goed is. En wie weet komt Koko alsnog Razz

Hoop dat jullie t niet stom vinden Wink
Bericht Zondag 19 Juni 2005 11:22 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tommy, je hoeft je niet lullig te voelen omdat je een andere keuze hebt gemaakt..
Ik heb net een antwoord gegeven op je waarin je Chico voorstelt, en kan het heel goed begrijpen!
Ik kan me ook indenken dat je 'eventjes' vol zit.. Het valt niet mee, twee van die gevleugelde 'mormeltjes' (Ha ha ha) en zeker niet zo'n actief beestje zoals Guano. (Denk ik dan!)

Je hoeft je echt geen zorgen te maken dat we (Ik in ieder geval) het stom vinden.. Smile
Bericht Maandag 20 Juni 2005 8:26 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Fijn om te horen Smile
Met Guano en dan nog een aratinga erbij is het denk ik ook wel ECHT druk Laughing Maar lijkt me ook weer gezellig snap je? Aan de andere kant zit ik net als Rick niet te wachten op een bult gekrijs Sad En dat hoor je vaak over 2 aratingas. En nu is dit echt Robin en Iris hun vogeltje, dat scheelt ook . Stel dat zij het ineens niet meer leuk vinden (wat ik me niet zo goed kan voorstellen) dan is Chicory hier nog net zo welkom hoor. Ik vind het ook heel leuk dat ze dezelfde interesse hebben als ikzelf Laughing

Toch wil ik het eventueel proberen met Koko en Guano als Wendy geen geschikt huisje voor hem vindt Wink
Bericht Maandag 20 Juni 2005 10:29 am
Madkalinca
Eitje

Hallo iedereen  Reageer met quote  

Hoi, Ten eerste Daphne, voel je niet schuldig.Het is altijd nog zo dat je kinderen op de eerste plaats staan hoor.Dat is bij mij ook.
En wat betreft koko.Ik kom er ook niet uit.
Tam krijg ik hem denk ik niet meer, heb er zoiezo niet de tijd voor, maar samen met birdy(de forpus) vermaakt hij zich wel.
Ik weet ook niet hoe erg het voor een vogel is(van andere soorten)Als ze gescheiden worden.
Maar ze zijn allebei los, en zitten altijd bij elkaar.
Ik heb alleen wel een klein probleempje, Birdy kan door de tralies heen van Koko en vanaf morgen hebben wij een kitten(Voor mijn zoontje).
Dus moeten ze weer gescheiden in hun eigen kooien.Ik weet dus ook daar niet wat ik moet doen.
een nieuwe kooi aanschaffen is voor mij geen optie, ik mag al blij zijn als ik koko mag houden.
Ik ga eerst niet weer op zoek naar een huisje, Hij mag hier in princhipe blijven maar dan moet ik niet aankomen(met wat in de planning lag )om een mannetje voor Birdy te zoeken.
Ik ben in ieder geval wel blij met de eerlijkheid van Daphne.Je kan ook iemand treffen die er niet over nadenkt en dat Koko wederom naar iemand anders moet.
Ik laat het hier eerst bij, iedereen bedankt voor het terzijde staan van deze moeilijke beslissing van Daphne.
Groet Wendy
Bericht Maandag 20 Juni 2005 11:30 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tja, gezellig, dat kan wel.. Maarre, het is volgens mij best heel heel erg druk! Dan kom je helemaal niet meer aan rust toe ha haha!
(Zal ook wel weer loslopen hihi)

Kijk maar hoe het loopt.. MOcht het Wendy niet lukken, dan kan je het altijd proberen. Of dan kan hij evt zo lang bij jou blijven? (Totdat hij een permanent huisje heeft?)
Bericht Maandag 20 Juni 2005 11:31 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Als het Wendy niet lukt, is hij hier zeker welkom. Ik ben er van overtuigd dat hij tam kan worden en zou het niet gaan met Guano kan ik altijd een andere plek zoeken.

Maar ik lees nu dat hij misschien niet bij jullie weg gaat Wendy? Very Happy Dat zou toch prachtig zijn! Helemaal omdat hij ook zo goed met je forpus samen kan. Maar had je forpus dan geen kooi? Of kun je er niet 1 in de kringloop halen? Oh nee, je hebt wel 2 kooien, sorry, verkeerd gelezen Embarassed Je zou een andere willen voor hun samen. Nou, je kunt ze eerst toch fijn naast elkaar zetten? Dan geef je jullie katje rustig de kans aan de vogels te wennen en anders om. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken Wink

Stel nou dat je hem echt snel kwijt moet, dan weet je me te vinden. Wanneer dan ook.
Bericht Maandag 20 Juni 2005 1:10 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Natuurlijk ben je niet stom omdat je heel goed nadenkt voordat je een vogel met een 'voorgeschiedenis' bij je in huis neemt. Mensen die daar helemaal níet over nadenken zijn een stuk stommer bezig. (Sorry dat ik het zo zeg) En het is denk ik zeker heel goed van je dat je je kinderen nu voor laat gaan met het leren omgaan met vogels/gaai-achtigen als je ooit hoopt dat zij je liefde voor gaaien gaan begrijpen.
En nu Wendy Koko toch nog kan houden naar het eruit ziet is het helemaal mooi! Very Happy
Bericht Maandag 20 Juni 2005 2:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 12:20 pm
  Berichten van afgelopen: