hoe te kweken met de pyrrhura?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
mick_linc
Eitje

hoe te kweken met de pyrrhura?  Reageer met quote  

Wat heb ik allemaal nodig voor pyrrhura's te kweken?
Van matriaal tot voeding wie ken mij hierbij helpen?

Als iemand iets weet laat het mij even weten.

Alvast bedankt.

M.v.g,

Michael
Bericht Vrijdag 26 Maart 2010 11:47 am
 Gebruikers profiel bekijken  
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als eerste heb je een blok nodig http://www.fluffies.org/nl/flu.....php?id=896 Pyrrhrua's houden van een donker blok, vandaar dit L-vormige blok met een sluis bij de ingang.
Ik doe daar zelf altijd zaagsel in - (eerst buiten goed uitschudden, want het zaagsel wat je koopt is ontzettend stoffig) - en stukjes wilgentak. die maken ze helemaal fijn.
In de hoeken van het blok heb ik ook altijd een dikke wilgentak. Wanneer de jongen erzijn schrapen ze die helemaal kaal om het nest schoon te houden.
Voer je zaad of pellets?

Sowieso wanneer de jongen er zijn meer eivoer gaan voeren. Ik doe het altijd door het fruit/groente potje. Dan blijft het plakken en krijgen ze het goed binnen.
Ook regelmatig een stukje noot, walnoot, amandel, macadamia kan geen kwaad. ZDe man voert de pop zolang ze broedt dus wat extra gezonde vetten is goed.
Ringen kun je bestellen bij de vereniging waar je bij aangelsoten bent. Het ringen zelf gebeurt zo rond dag 10.

Succes ermee Very Happy
Bericht Vrijdag 26 Maart 2010 4:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 5:20 pm
  Berichten van afgelopen: