|
|
|
Verkerk
Eitje
| Hoi, Zazu is gearriveerd! |
|
|
Vandaag heb ik Zazu opgehaald. Eindelijk. Zazu is een negen weken oude Pyrrhura Perlata Lepida.
Zazu zit heerlijk te eten in de kooi en naast eten is hij/zij lekker de kooi aan het verkennen.
Morgen ga ik lekker met Zazu knuffelen. Nu maar even met rust laten.
Groetjes,
José |
Donderdag 31 December 2009 3:41 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ow wat leuk. Gefeliciteerd en welkom hier Zazu.
Waarom zou je Zazu met rust moeten laten vandaag? Is niet nodig hoor, zou niet weten waarom. Als hij moet slapen ja, dan wel maar eens wakker kan je beter hem laten wennen aan je en ermee bezig zijn, zou niet weten waarom niet. |
Donderdag 31 December 2009 4:49 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Gefeliciteerd met Zazu. Heerlijke vogeltjes die pyrrhura's
En net wat Sarah zegt - lekker mee bezig gaan hoor  |
Vrijdag 1 Januari 2010 12:03 pm |
|
|
Verkerk
Eitje
Ik heb Zazu er lekker uitgehaald en inderdaad lekker geknuffeld. Zazu is heel nieuwsgierig en hing in mijn lip. Dom als ik was probeerde ik hem los te krijgen met als gevolg een bloedlip. Ik wist niet dat er zoveel bloed uit een lip kon komen.
Maar ja....
Zazu is meteen aan het uitproberen. In de handen bijten en zo. Verder is hij heel tam. Ik kan hem pakken, hij stapt op zonder hem te pakken, kan hem kroelen.
Wat denken jullie, bijten negeren of duidelijk nee zeggen?
Groetjes,
José |
Vrijdag 1 Januari 2010 2:43 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik zou duidelijk nee zeggen op dit moment. Je zit met een jonge gaai die inderdaad goed wil uitproberen wat kan en niet kan. Let er wel op dat je NEE duidelijk is maar dat het geen roepende NEE gaat worden. Je gaaitje is nog steeds jong natuurlijk |
Vrijdag 1 Januari 2010 9:33 pm |
|
|
|
|
Verkerk
Eitje
|
|
|
Ik ben er achter waarom Zazu bijt. Ik heb hem sinds gisteren in huis en bij zijn opvoeders werd hij uit het hokje gehaald om eten te krijgen en daarna gekroeld. Hij eet zelfstandig maar extra voer waar je geen moeite voor hoeft te doen is natuurlijk makkelijker. Ik heb hem pap gegeven en dan merk je dat er niets meer aan de hand is. Hij blijft dan lekker bij je zitten en vindt het lekker om gekroeld te worden en valt dan in slaap.
Dus voor Zazu betekent uit de kooi eten! Als hij dat niet krijgt gaat hij happen. Met andere woorden, waar blijft mijn eten.
Ik moet dit zien te doorbreken. Ik haal Zazu nu geregeld even uit de kooi om contact te maken en even te kroelen. Daarna gaat hij weer terug in de kooi. Zodra hij weer in de kooi is gaat hij eten. Op deze manier hoop ik met een paar dagen bereikt te hebben dat uit de kooi betekent lekker kroelen en vrij zijn en eten doe ik in mijn kooi.
Net nog even gecheckt of zijn kropje niet leeg was en dat was het niet. Dus geen pap. Hij zit nu nog steeds te eten.
Ik hou je op de hoogte.
Groetjes,
José |
Vrijdag 1 Januari 2010 11:11 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Op deze manier lijkt het me inderdaad een goede manier om te werken, goed hoe je kijkt en nagaat waar zijn gedrag vanaf komt.  |
Zaterdag 2 Januari 2010 11:42 am |
|
|
esjo
Moderator

Heel goed opgemerkt zeg. En ook hoe je het wil gaan doorbreken  |
Zondag 3 Januari 2010 7:57 pm |
|
|
|
|
Verkerk
Eitje
Hoi,
Ik wil niet te vroeg juichen maar tot nu toe gaat goed met Zazu. De laatste venijnige beet is van zaterdagochtend.
Hij wordt er door mijn echtgenoot, dochter en mijzelf geregeld uitgehaald om te kroelen. Hij mag nog niet zelfstandig door de kamer struinen. Hij vindt het heerlijk om gekroeld te worden en heeft gistermiddag bijna een uur bij mij gezeten/gelegen. Je mag hem overal aaien.
Ook heeft hij gisteren samen met mijn man een poosje voor het raam gezeten en naar buiten gekeken. Vond hij helemaal geweldig.
Zodra hij terug is in zijn kooi gaat hij eten!
Het valt niet mee, maar we houden dit vol tot en met donderdag. Hij is dan een week hier en dan hoop ik dat hij er klaar voor is op onderzoek uit te gaan.
Verder is hij lekker druk in zijn kooitje met zijn speeltjes en zijn eten. Luistert als je tegen hem praat en reageert op zijn naam (vinden wij, haha).
Wordt vervolgd.........
Groetjes,
José |
Maandag 4 Januari 2010 11:30 am |
|
|
Sarah
Moderator

Het is inderdaad hard werken maar het gaat met ups en downs en de volhouder wint. Hier kon mijn man niet voorbij de kooi van mijn grijsje komen en nu, nu komt onze Jos gewoon bij hem zitten. Zelfde verhaal met onze BB, die gaat nu gewoon bij mijn man zitten slapen 's avonds, mams heeft afgedaan dan.  |
Maandag 4 Januari 2010 8:40 pm |
|
|
Verkerk
Eitje
Inmiddels zijn we 11 dagen verder en het bijten is zo goed als over. Pipo was en betere naam voor Zazu geweest. We liggen af en toe in een deuk om dat beestje. Het is net een ratje. Rent als een dolle over de bank. Ligt op zijn rug met een speeltje te spelen en gaat ook op zijn rug om gekroeld te worden. Zazu is een echte kroelkip. Op dit moment kunnen we alles met hem doen. Hij vindt alles goed.
Als hij uit de kooi is vindt hij het heerlijk om bij je te zijn. Waar wij zijn is Zazu ook. Overdag vindt hij het leuk om op zijn speelstandaard naar buiten te kijken naar allerlei vogeltjes in de tuin.
Wel moeten we hem af en toe nog in zijn kooi zetten om te eten. Hij gaat dan ook meteen eten. Deurtje en dak zijn dan gewoon open. Hij gaat nog niet uit zichzelf terug om te eten. Misschien komt dat nog.
Kortom: het gaat goed met Zazu en wij zijn ontzettend blij met hem.
Groetjes van José |
Vrijdag 15 Januari 2010 4:17 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Wat leuk te lezen dat alles zo goed gaat, heerlijk.
Ik lees veel plezier en humor, kan niet beter  |
Vrijdag 15 Januari 2010 6:22 pm |
|
|
esjo
Moderator

Super leuk om te lezen dat het zo goed gaat  |
Vrijdag 15 Januari 2010 11:16 pm |
|
|
|
|