Koko gehaald

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Tommy
Fluffies bewoner

Koko gehaald  Reageer met quote  

Gister hebben we Koko gehaald bij Wendy.
Leuk om haar en haar zoontje plus diertjes in het echt te ontmoeten Very Happy

Ik had eerst nog gebeld of ze het ECHT wel wilde...Koko weg doen. Maar ja, haar besluit stond vast. Met haar zoontje die er bang voor is gaat het gewoon niet om Koko tam te maken of veel los te hebben. En ze gunt het diertje een ander leven.

Haar moeder had trouwens iets bedacht als troost voor het verlies van Birdy Laughing Gisterochtend stond bij Wendy voor de deur een klein wit parkietje met een briefje...ik zoek een baasje. Wendy vond het eigenlijk nog wat vroeg, maar hij is wel super schattig joh! En het is ook wel heel lief van haar moeder Wink Haar zoontje is hier ook totaal niet bang voor en natuurlijk zal hij nooit Birdy vervangen, maar ze gaan er vast veel plezier aan beleven en hoeven nu ook niet tijdelijk vogelloos door het leven.

Nou ja...Koko dus. We hadden al een afspraak bij een vogelarts in Drachten om hem na te laten kijken, dus toen alles ingeladen was ...hups daar naar toe. Volgende week krijgen we de uitslag van alle onderzoekjes...maar jeemig Shocked Wat is dat duur joh Confused We hebben ook geen geslachtsbepaling laten doen, wat eerst wel t plan was, maar dat kan later ook nog wel.

Ik wil toch graag weten hoe zn gezondheid is, hij heeft zo'n vaag verleden. Koko is van hot naar her gegaan de laatste jaren Sad Hij is ook echt heel erg bang en verlegen, maar ongelovelijk lief en leuk om te zien Wink

Zn Kooi staat open op onze slaapkamer en ik heb een grote krulwilg tak op zn kooi gedaan. Hij vond dat gister maar eng, maar net zat hij erop Very Happy Lekker te knabbelen en zachte geluidjes te maken...lieffffffffff! Ik hoop zo dat hij gezond is en snel gewoon in huis kan. Maar daar gaan we wel van uit! Want volgens de dierenarts hoefde ik ook weer niet heel paranoide te zijn Laughing Nu moet hij nog wel in een andere kamer blijven helaas.Nou ja, kan hij wat tot rust komen en ik ga eerst op vaste tijden aandacht aan hem besteden.

We denken er wel over Koko een andere naam te geven...als Wendy dat niet vervelend vindt tenminste Embarassed ga ik haar nog vragen Wink ...want er zijn al zoooooooooveel gaaitjes met de naam Koko en deze is uniek! Cool We hebben al wat ideetjes, maar jullie horen nog wat het wordt...als het verandert natuurlijk Wink
Bericht Donderdag 14 Juli 2005 8:59 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Koko gehaald  Reageer met quote  

Hoi Tommy!

Dus Koko is gearriveerd bij jullie.. Gezellie!
(Ik vind het nog steeds moeilijk om te reageren, omdat Koko bij Wendy ook zo'n speciaal plekje had)
Ik vind het geweldig dat ze Koko een ander leven gunt, bij iemand die al ervaring heeft met conures. Het zijn toch aparte vogeltjes, toch? Vol met 'zelfvertrouwen' en lekker actief.. Smile

Wat ontzettend lief van haar moeder om het zo te brengen.. Een parkietje op de stoep.. Ik ben blij om te horen dat haar zoontje niet bang is van dit kietje!
Is ze zelf nog online? Misschien wil je haar anders vragen om iets over haar kietje te vertellen?
Hoe heet het kietje?

Waarop heb je Koko laten testen? Wat kosten die tests jou? (Je hoeft het niet te zeggen)
De prijzen kunnen nogal eens verschillen per dierenarts!
Waar worden de tests geanalyseerd? Engeland of Nederland?

Goed dat je 'm zo lang gescheiden houdt van Tommy & Guano.. Smile (En van ehm ik ben eventjes z'n naam kwijt, Cichory?)
Hoe oud zijn Tommy & Guano ook alweer? (Ivm immuunsysteem)

Wat zijn de nieuwe naampjes waaruit je evt zou kunnen kiezen?

Ennuh, heb je al foto's? Smile
Bericht Donderdag 14 Juli 2005 11:29 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik geloof dat Wendy nog niet zo,n behoefte heeft hier te komen.
En haar parkietje had gister nog geen naam Wink

Ik snap wel dat je het moeilijk vindt om t bepalen hoe je moet reageren hoor...wat dacht je van mij Razz Ik vond t ook best raar. Maar nu ik heeeeel zeker weet dat Wendy dit gewoon het beste en het fijnste vindt durf ik blij te zijn. Ze had ook niet erg veel met Koko, maar omdat hij vriendjes was met Birdy was hij daar nog.

Ik heb hem laten testen op pbfd en papegaaienziekte en polynogwat Razz
Dat koste 117 euro Shocked Damn...dat vond ik niet zo grappig hoor, vooral omdat ik eerst via mail om de prijs had gevraagd, toen zeiden ze dan moet je bellen en door de foon zeiden ze nee, dan moet je komen Confused

Tsja, dan sta je daar voor t blok en ik kon nog wel kiezen wat ik wilde testen, maar op dat moment wist ik niks meer dus deed ik alles, behalve geslachtsbepaling, anders was het 140 geworden Confused Ik had eerder richting de 70 euro verwacht voor test op ziektes Razz

Dit klinkt misschien wat zuinig, en opzich heb ik veel voor mn dieren over hoor, maar ik vond t niet leuk om t daar pas te horen en achteraf had ik misschien liever alleen pbfd gedaan?, omdat de rest opzich te genezen is.
Tsja, ik weet t ook niet hoor Sad

Kijk ik heb Guano en Tommy (die ong 2,5 jaar zijn Wink ) ook niet laten testen. De dierenarts dacht dat t allemaal wel meeviel omdat ze hier al een hele poos wonen, maar zei, je kunt ze alsnog testen voor de zekerheid...ja, en dan weer zo'n berg geld kwijt zijn? Sad Dus dat weet ik nog niet hoor Sad Ik wilde dat eerst wel, maar ik vind dit echt wel erg duur hoor. Misschien later dus? ...en...Stel nou dat die al ziek zijn...ik ga ze dus ECHT niet...nooit weg doen. Maar die kans is dus niet zo groot Wink In de meeste gevallen komen er na verloop van tijd toch wel kenmerken van ziekte en dat is hier niet zo.

En Chicory...die zn ouders waren gezond en hij heeft tot nu apart van de rest gezeten, dus ook daar maak ik me niet echt druk om Wink

Ik vond t dus best moeilijk te beslissen wat te doen enzo...maar Koko heeft een te wisselende achtergrond met veel volieres om die er zo bij te zetten,dus dat vond ik wel belangrijk om te laten testen Wink

De dierenarts was t er wel mee eens en zei ook nog dat ik niet zo paranoia moest zijn, maar ja....soms lees je zulke enge dingen he? Sad

Ik wil nu ook geen vogels meer in huis hoor...het is nu wel klaar, anders heb ik en geen tijd en wordt ik gek van de stress kwa ziektes Laughing

Ik weet trouwens niet waar die test heen gaat Confused Zal ik vragen bij de uitslag....is er verschil?

Oh ja en fotos heb ik nog niet en ook geen naam, wil eerst graag weten of Wendy dat oke vindt Wink Hij is trouwens heeel rustig en stil, maar dat was hij bij Wendy ook al. De tak vindt hij wel leuk en ik ben benieuwd of hij pellets wil eten. Zn fruithapje bekijkt hij in iedergeval vol argwaan Laughing Als je je hand maar uitsteekt dan rent hij de hele kamer door na een sprong van zn tak Shocked Hahaaaaa Mooie uitdaging dit Razz Hoop dat zn angst snel wat weg trekt...best sneu om te zien hoor.

Ahhh hij knabbelt nu heel voorzichtig aan een WC rolletje Very Happy Die was net nog doodeng Razz Hij heeft ook een slaaphuisje, een paddestoel van stof van de kinderen, maar daar durft ie nog niet in, hij zit er wel naast Wink Stoer van hem he?
Bericht Donderdag 14 Juli 2005 12:16 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Da's te begrijpen.. Misschien stom van mij om het voor te stellen. Sorry!

Voor jou zal het wel helemaal moeilijk geweest zijn, zoals je zelf al aangaf.. Want, moest je nu blij zijn of niet? Moeilijk!

Aha, polyoma.. Da's een ziekte die (geloof ik) vooral fataal kan zijn voor jonge vogels & caiques. (Deze ook als ze ouder zijn geloof ik)
Oudere vogels worden drager, als ik het me goed herinner?

Hmmm da's best duur, 117 euro.. Maar, met de uitslag heb je wel meer zekerheid: Er wonen nog meer kippetjes bij je!!

Wat raar, dat ze zo reageerden? Eerst zeggen bel maar, en dan langskomen?
Bah!

Ennuh, zuinig? Waarom? Het is best prijzig hoor! En vooral de manier waarop ze het gebracht hebben, bah!
Ik geloof trouwens niet dat polyoma te genezen is?

Je zou Tommy & Guano kunnen laten testen op pbfd, ik denk niet dat de andere nodig zijn?
Chicory is jong, dus die zou vatbaarder zijn voor polyoma denk ik..

Ik heb nare verhalen gehoord over het Nederlandse lab.. Iemand had z'n vogel getest, en deze werd posi getest. Ze hebben de (jonge) vogel in laten slapen en sectie laten verrichten.
Toen bleek dat de vogel gezond was!!!
En meer van dit soort verhalen. Een vriendin van mij had haar grijze laten testen daar, en die werd posi getest? Later in Engeland negatief..
En, hij leeft nog steeds..
Maar volgens Hooimeijer maken alleen de mensen fouten, de test niet.. Wel is het raadzaam volgens hem de test later te herhalen..

Even dit: Ik bewonder je om het respect voor Wendy.. Smile
Really!

Leuk om dingen over Koko te lezen! Smile Het is vlg mij een scheetje!
Bericht Donderdag 14 Juli 2005 1:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Pfffffff wat een nare verhalen Sad Zeker als je je vogel laat inslapen en hij blijkt gezond te zijn Shocked Crying or Very sad

Mijn nieuwe buren hadden ooit een edel vertelden ze, hij had ook pbfd en die hebben ze weggegeven omdat ze dachten dat hij plukte uit eenzaamheid Confused Nu leeft hij bij die mensen in huis , is helemaal kaal, maar dus niet dood! Ze balen nu als een stekker dat ze hem weggaven Sad

Ik dacht ook al dat ik hun misschien alleen op pbfd kon laten testen...maar wat denk jij? Moet ik ze dan beide doen? of is 1 genoeg?
Ze zitten al zo lang samen...het lijkt me sterk dat er dan maar 1 ziek is toch? Confused Of vergis ik me hier? Je leest zoveel verhalen, ik kan het soms maar moeilijk volgen hoor...al die ziektes Rolling Eyes

Ik wil ook wel weer graag zeker weten dat er niks mis is...dit zijn nu mijn vogels en op een vriendje ooit voor Chico na...als ik dat aan durf en de juiste tegenkom...komt er hier dus echt geen 1 meer bij.

Ik ben heel blij met deze combi! Vind ze allemaal super leuk Very Happy Alleen nog afwachten hoe het samen gaat, maar dat zien we dan wel weer. Met wat veranderingen in hun leefomgeving....zoals die klimwand enzo.. zal het vast wel loslopen Wink

Oh ja...Wendy komt hier binnenkort wel vertellen over haar parkietje en hij heet Pino Very Happy Ennuhhh...Ik mag Kokos naam wel veranderen, maar hij heet altijd al zo geloof ik. Zij durfde het daarom niet aan. Maar ik denk ook weer dat het misschien juist goed is. Nieuw leven, nieuwe naam? want ik denk niet dat hij hier ooit weer weg gaat. Dan moeten hij en Guano het wel heeeeel bont maken Laughing
Bericht Donderdag 14 Juli 2005 2:46 pm
Tjiko
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hmm ze zeggen dat als je ze 1x laat testen... de test nog niet zeker is.. Maar ik heb ook al gehoord dat de test in nederland niet zo betrouwbaar is... er worden erg veel fouten gemaakt...

Waar heb je koko nu staan??
Bericht Donderdag 14 Juli 2005 3:20 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

In de slaapkamer, een heel eind uit de buurt van Tommy en Guano Wink
Tsja he, als testen onbetrouwbaar zijn, wat zou kunnen, wat moet je dan nog he?
Ik vertrouw er dus maar gewoon op, anders had ik het net zo goed niet kunnen doen Confused

1 keer testen is soms onbetrouwbaar heb ik gehoord, als je twijfelt moet je het dus nog een keer doen en dat zou ik ook doen als ik een gaaitje had dat volgens 1 test ziek was Wink Maar Koko ziet er gezond uit, dus als deze test zegt dat hij dat is, dan geloof ik dat Smile Hij heeft zoveel stress meegemaakt dat hij volgens mij anders allang bezweken was, want juist dan komen ziektes vaak aan het licht.

Maar ga me nu niet paranoide maken...ik heb Koko ver uit de buurt en doe er nu alles aan om ziektes te voorkomen. Dus asjeblieft geen horror verhalen Wink
Bericht Donderdag 14 Juli 2005 4:24 pm
Tjiko
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

hahaha neej hoor... je moet gewoon niet teveel daarvan lezen.. want dan word je gek... zolang je vogels er gezond uitzien.. en alles doen en laten wat ze horen te doen... Dan gaat het toch perfect!! Very Happy
Bericht Donderdag 14 Juli 2005 5:30 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een naar verhaal he? Ik moet er niet aan denken..

Wat een verhaal van je nieuwe buren.. Het zal je maar gebeuren! Kunnen ze hem niet terugkrijgen? Of zit dat er niet in?

Ehm, wie van de twee zou jij het eerste laten testen? (Met wisselen van huisjes enzo)
Ik weet dat ara's minder vatbaar zijn voor pbfd (Ik hoop dat ik het goed zeg, kan ook zijn dat het minder vaak bij ze geconstateerd wordt, of waren het nu de amazones?) maar weer wel vatbaarder voor KDS.
Misschien moet je Tommy in ieder geval laten testen.. Nou ja, moet.. Je snapt me wel?

Niet te veel stressen hoor Tommy! De kans is niet zo groot dat ze ziek zijn of drager zijn.. Maar, het is wel fijn om het zwart op wit te hebben!
Ook met oog op evt vakantie zonder vogels.. Snap je?

Ik denk wel dat ze met elkaar kunnen opschieten. Misschien niet supergoed (derde wiel aan de wagen noemen ze dat toch?) maar in ieder geval zullen ze elkaar denk ik wel tolereren!

Ik denk in ieder geval dat hij wel kan wennen aan een nieuwe naam.. Ze zijn zooo slim! Smile
Heb je al een idee?
Bericht Vrijdag 15 Juli 2005 11:35 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Neeee de buren krijgen m niet terug, die mensen zijn helemaal gek op t dier Laughing Nou ja, zij werken ook wel erg veel, dus het is ook wel weer goed zoals het is....maar toch, ze missen hem wel Wink

Ik zou Tommy t eerst laten testen...maar ik vraag me dus af of t uberhaupt nog mogelijk is dat er maar 1 van de 2 ziek zou zijn . Ze doen alles samen...eten slapen spelen kroelen. Ik wacht eerst deze test af en vraag dan wat alleen pbfd kost voor de anderen.

Kwa vakantie...ik denk niet dat dat voor ons een probleem is. Mn schoonvader vindt ze geweldig. Als hij hier is of wij daar, dan zit ie de hele tijd met Guano op schoot Laughing Ik zei dus..nou, we hebben al een oppas zie ik? Ja hoor, dat vond ie wel leuk! Ideaal! Ze hebben zelf ook geen vogels, maar t liefst neem ik ze toch mee Wink

Oh ja, de naam is hier weer een hekel punt geworden Rolling Eyes Er is steeds wel iemand die het niet een leuke vindt Sad

Hij eet nu wel fruit! Kers vindt hij heerlijk Very Happy En hij pakt soms ook dingetjes aan, om het dan weg te gooien Rolling Eyes De tak vindt hij nu super en hij heeft ook al even met angst en beven op mn arm gezeten, ik heb hem door t raam laten kijken en verteld over de bomen in de tuin en dat hij daar later ook mag spelen en van alles en nog wat Wink Voorlezen vindt hij ook wel fijn, dan maakt hij zachte geluidjes...schattig hoor! Maar hij is echt wel extreem bang, dus we zijn er nog niet.
Bericht Vrijdag 15 Juli 2005 12:41 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Da's waar, ze doen veel samen.. Maar, het is wel mogelijk dat één van de twee resistent is.. Vreemd is dat altijd!

Ohhh je hebt dus al oppas. Jammer.. Evil or Very Mad Grmbl!

Leuk om weer wat over 'm te lezen.. Hij gaat toch een beetje vooruit. Natuurlijk geen supersprongen, maar dat zou ook een beetje raar zijn, niet?
Jullie komen d'r wel!
Bericht Vrijdag 15 Juli 2005 1:08 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 12:39 pm
  Berichten van afgelopen: