liefe pyrrhura met een probleempje.....

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Bauke
Eitje

liefe pyrrhura met een probleempje.....  Reageer met quote  

hey allemaal,

ik heb mijn pyrrhura Veertje ik heb hem maandag 17 oktober opgehaald Mr. Green het is echt een leuk beestje van nu 14 weken oud. hij kan al aardig opstappen en is heel speels Hartje
er is echter wel een probleempje.... als hij in de kooi zit wil hij er niet uit, hij wil niet opstappen en bijt soms......
als hij er uit is is hij heel lief maar als ik hem kroel vind hij dat lekker maar soms bijt hij dan opeens niet hard maar zonder aanleiding...... en als hij bij mij op mijn arm zit dan "kroelt" hij mij en dan bijt hij….

weet iemand waarom hij dat doen en wat ik kan doen.

alvast bedankt!!
Bericht Woensdag 26 Oktober 2011 9:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hij is je aan het testen als je het mij vraagt. Probeer een duidelijke kordate NEE te gebruiken als hij bijt maar trek je hand niet weg.
Bericht Donderdag 27 Oktober 2011 11:16 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Bauke
Eitje

Reageer met quote  

oke, komt in orde Mr. Green
Bericht Donderdag 27 Oktober 2011 11:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
joyckuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

hey
hoelang hebben jullie het vogeltje precies?
wij hebben precies hetzelfde probleem gehad. maar de kweker had
gezegd. haal em de eerste week zoon 2 tot 3 keer per dag 5 min. uit de kooi. en laat em verder aan de kooi wennen. op dat moment moesten we em ook iedere keer vangen. na een week zou dit over zijn. en ja hoor precies een week verder. stapte hij keurig netjes op. wij hebben dit gelijdelijk aan met een pitje aangeleerd. eerst heel lang met een pitje door de tralies erbij gaan zitten en wachten tot hij het pitje pakt. dan als je je hand in de kooi steekt. en daarja het pitje iets verder houden dat hij op moet stappen. maar bouw dit na die eerste week heel langzaam op. en daarna willen ze niks liever meer dan uit de kooi haha!! werkte echt!!
Bericht Donderdag 27 Oktober 2011 1:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 12:46 pm
  Berichten van afgelopen: