vaak valt hij je gewoon aan.
maakt hij z'n kop bol en dan aanvallen.
Hij gaat met z'n kop zo beetje naar achter net als een S vorm en dan valt hij je aan.
Hij spring niet op mensen.
Hij bijt op je vingers.
Op schouders mag hij wel alleen bijt hij dan in je NEK!!
Maar iedereen is bang voor hem geworden dus niemand durft meer op de vingers te laten behalve ik.
Maandag 27 Augustus 2007 4:33 pm
Sue Moderator
Ik zou hem in ieder geval niet meer op je schouder laten. Hier is hij moeilijker te hanteren omdat je hem er waarschijnlijk erg moeilijk af kan pakken. Verdedigt hij z'n plekje als hij daar zit en je hem eraf wil halen?
Ja, als hij op je schouder zit is het moeilijk van je af te halen tenzij je gewoon met je schouder tegen de kooi zet.
Hij houd heel erg van z'n kooi...
Maandag 27 Augustus 2007 6:00 pm
Sue Moderator
Probeer hem eens niet meer op je schouder te laten. Ik neem aan dat hij zelf naar je schouder vlucht?
nah dat ook weer niet.
Maar als je gewoon op je vinger hebt loop hij soms naar je schouder toe.
Maar hij gaat nu niet meer zo gauw op je vingers stappen. Waarom weet ik ook niet.
Gaat tie dan door heel de kooi rond rennen net zoals tikkertje spelen..
Maandag 27 Augustus 2007 8:28 pm
Sue Moderator
Doet hij dat rennen door de kooi als je 'm op wil laten stappen? Dan is hij je denk ik flink aan het uittesten..
Ik zou toch proberen om daar niet op te reageren en alleen te reageren als hij goed opstapt.. Anders kan je nog wel eens een hele zware dobber aan 'm krijgen..
Dus als hij door de kooi gaat rennen moet ik niks aan gaan doen?
Maar wat moet gaan doen van het bijten?
Donderdag 30 Augustus 2007 4:10 pm
Sue Moderator
Nou.. Hoe reageer je als hij dat doet? Geïrriteerd? Of ga je misschien lachen? Probeer zo neutraal mogelijk te blijven. Of vang 'm een keer uit de kooi? Want nu maakt hij er echt een spelletje van. Of oefen buiten de kooi met opstappen en pas dat dan ook in de kooi toe. (Gebruik wel telkens hetzelfde commando)
Als hij me bijt hou ik me beetje in van de pijn.
maar meestal trek ik me terug want hij wil dan harder bijten zodat je niet los kan . Dan laat hij je ook niet los...
Als hij me bijt waarschuw ik hem met 1 vinger en zegt dat hij dat niet mag doen. Dan geef ik hem een klein tikje tegen z'n snavel.
Als hij buiten de kooi is dus paar meter afstand dan zit hij wel rustig op m'n vinger. Dan doe ik meestal die opstapjes. In de kooi opstapjes laten doen lukt niet.
Donderdag 30 Augustus 2007 11:12 pm
Sue Moderator
Ehmmm dat zou ik dus niet doen, dat tikken tegen de snavel. Volgens mij worden ze daar nóg agressiever van. Beter is hem af te leiden. Lees even wat topics over bijten op het forum hier. Dan kan je lezen wat andere mensen hebben gedaan.. Succes!
Zondag 2 September 2007 10:23 pm
Fladder naar forum:
Ga naar Pagina Vorige1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 12:57 pm