|
|
|
Sue
Moderator

|
| Pepper? |
|
|
Hoi Tommy.. Hoe is het met Pepper? Gaat het al wat beter met 'm?
Is 'ie al ietsies minder bang voor dingen enzo? |
Donderdag 4 Augustus 2005 9:51 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
Ja hoor, t gaat wel goed met Pepper. We doen nog rustig aan, maar zijn sinds een paar dagen aan t clickeren Ik probeer t eerst alleen zo (al denk ik dat oefenen in een kleine ruimte meer opschiet )...soort expiriment . We zijn begonnen met target training en nu raakt hij mn ring al aan...bij toeval zo gegaan. Ik vind t super dat ie dan niet bang is, want hij vindt handen echt eng als er geen eten in zit Hij pikt t dus snel op en vindt t ook leuk.
Clickeren werkt ook goed voor de vogels onderling. Ze zitten namelijk met zn 3en op een dubbele zitstok en wachten heel relaxt knarsend tot ze aan de beurt zijn. Geen gedoe met Tommy die wil laten zien dat hij de baas is enzo...heel leuk dus!
Pepper kan trouwens wel luid zijn joh! Niet zo vaak, maar als hij zich flink laat horen dan heb je wel even iets van...WOW wat was dat?
Maar we zullen wel zien hoe dat verder gaat. Ik moet wel heel eerlijk zeggen...en dat had ik zelf niet verwacht ...dat ik heel soms denk dat Pepper het liefst in een voliere zou wonen tussen andere vogels. Niet dat ik denk dat hij niet tam kan worden hoor, dat beslist niet! Ik geloof heel zeker dat het gaat lukken, maar af en toe twijfel ik of ...hmmm moeilijk uit te leggen. Ik hoop dat jullie t een beetje begrijpen? Ik had dat bij Tommy niet, hij was gewoon niet gelukkig, tsja, misschien in Afrika, maar terug was geen optie he?. En Guano hangt te veel aan mensen om gelukkig te zijn in een voliere...Tommy nu ook trouwens. Ik heb t idee dat Pepper WEL gelukkig is geweest...ooit, tussen andere vogels in een voliere.
Ik vind hem dus heel erg leuk ,mooi en lief, maar ik twijfel soms of ik voor hem juist bezig ben...zoiets? Echt puur mijn eigen gevoel, maar misschien gaat dat over hoor We gaan gewoon rustig verder en dan zien we het vanzelf. |
Donderdag 4 Augustus 2005 11:55 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ahhh Pepper wordt dus 'beclickerd' (Zo noem ik dat altijd ha ha ha)
Gaaf dat 'ie je ring aanraakt.. Hoe kwam dat zo? Omdat ze zo beweeglijk zijn?
't Is best handig om ze dmv 'jaloezie' dingen te leren. Wachten ze bij jou rustig? Hier zitten ze te springen om zélf getraind te worden..
Moet ze toch maar beter opvoeden?
Wat voor geluid maakt Pepper? Is het schel?
Niet te veel twijfelen hoor! Ik denk dat je het goed doet.. Het zal alleen wel hard werken zijn om 'm te trainen..
Maar, met geduld kom je vlg mij best ver..
Ennuh, je overhaast toch niets? Dat hij je ring aanraakte vond ik al goed nieuws! Je gaat vooruit! Je zal zien, het gaat echt steeds sneller als 'ie vaker 'beclickerd' wordt..
Succes meid!  |
Donderdag 4 Augustus 2005 12:35 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hehehe..de beclickerde Pepper lijkt op een pauw, kraai en kalkoen Hussel die geluiden door elkaar en je hebt Pepper in een dolle bui
Misschien moet ik ook niet zo sentimenteel denken he? Het is gewoon dat ik liever het beste voor t dier wil en ik twijfel soms of dat voor Pepper in huis is. Raar, want dat heb ik vrijwel nooit Het is iig niet omdat hij soms luid is, want dat is zelden zo Het is echt om hemzelf. Mar als hij 1 maal mee naar buiten kan zal t ook weer anders zijn.
Die ring...dat kwam omdat hij die inderdaad perongeluk raakte, ik klikte en hij deed t direct weer Ik weet ook niet wrom ze hier zo relaxt zitten hoor. Misschien omdat ze graag hoog zitten en wel weten dat ze toch niks krijgen als ze niet aan de beurt zijn? Hoewel ik Tom en Gwaan soms doorelkaar laat klieren met autos en speeltjes en klik voor de gene die toevallig het juiste doet. Hmmm ik weet dus niet hoe het kan...maar makkelijk is het wel  |
Donderdag 4 Augustus 2005 12:44 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
Fijn dat het goed gaat met pepper.
Ik denk als hij zich beter thuis voeld dat het gevoel van je vanzelf over gaat.
En als ik het zo zie moet ik ook eens met clicker training gaan beginnen.
Catootje is wel heel slim en leert snel maar ze is werkelijk nergens bang voor en is erggggg snel overal bij. Ik heb bijna geen kans om een nieuw speeltje in de kooi te hangen want dan hangt mevrouw( teminste denk ik hahaha) er meteen in op en aan.
Af en toe zou ik willen dat ze niet zo bijdehand was. Misschien iets om met de clicker training te leren |
Donderdag 4 Augustus 2005 3:49 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
*Probeert zich een pauwige kraai met kalkoenige trekjes voor te stellen* Naaahhh, kan me er niets bij indenken ha ha ha! Zal we een raar geluid zijn?
Ik denk echt wel dat Pepper het naar z'n zin zal krijgen.. Hij moet 'gewoon' wat zekerder worden, dan kan 'ie mee, en ziet ie echt overal de lol wel van in.. Echt, het komt wel!
Ik vind het wel super dat hij daarna nog een keer je ring aanraakte..
Had 'ie het toch door. Slim kippetje!
Wil je die van mij opvoeden?  |
Donderdag 4 Augustus 2005 9:16 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Jullie stellen me wel gerust over Pepper. Bedankt!
Die ring...hij raakt hem echt ieder keer aan, waar ik mn hand ook hou
Geduld kun je ze inderdaad wel leren met de clicker Kadoes Dat heb ik bij mn paardje ook gedaan.
Duhhuuu die van jou opvoeden fluffy? Zo onopgevoed zijn ze toch niet?  |
Donderdag 4 Augustus 2005 10:30 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Tommy
Zo onopgevoed zijn ze toch niet?
Dat zou ik niet te hard roepen Tommy! |
Vrijdag 5 Augustus 2005 11:24 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik zet het maar even hier.
Want Pepper gaat vooruit
Hij stapt sinds een paar dagen op!
Nog niet vol overtuiging en soms lukt het nog niet, maar vandaag stapte hij zelfs in de kooi op mn arm Ik ben zooooooo trots op Peppertje!!!!
En dat zonder al te veel oefening  |
Zondag 18 September 2005 3:37 pm |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Geweldig Tommy, wat leuk voor je. Dat doet vast goed Langzaam aan dan breekt het lijntje niet he? Toch gek he, dat je bij Pepper instinctief een ander gevoel hebt over wat goed voor hem is dan bij de anderen. Maar door dat instinct weet je ook vast de juiste toon te vinden om met hem om te gaan, knap hoor!
Pepper is toch eerst van iemand anders geweest hier op het forum (las daar iets over in je homepage?) Heeft hij daar in een voliere geleefd?
In ieder geval succes Pepper. Ook wel leuk om te lezen dat jij zoveel hebt aan die clickertraining. Ik heb daar filmpjes van gezien op parrotbunch.com. Dat zag er erg leuk uit. |
Zondag 18 September 2005 4:50 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Oh super Tommy!
En dat het nog niet vol overtuiging gaat: Dat komt echt wel!
(Zeker als 'ie al in de kooi op je arm stapt! Want daar zijn ze vaak anders!) |
Zondag 18 September 2005 5:54 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
Klopt Patricia, Pepper woonde eerst bij Wendy (uhmm Madkalica ofzo toch? ) Zij had hem niet in een voliere hoor Maar ze had hem bij haar broer vandaan waar hij ook in huis woonde. De katten lieten hem helaas niet met rust, dus nam Wendy hem mee...voor tijdelijk was het plan. Maar Pepper (die toen nog Koko heette) werd dikke vrienden met Birdy de forpus. Helaas werd die door een kat gepakt En het zoontje van Wendy was bang voor Pepper...vandaar dat hij nu hier is. Voor hun en die broer woonde Pepper in ik geloof 4 verschillende huizen en volieres
Nou ja, een vogel met geschiedenis dus en ik denk nog steeds dat hij ooit t gelukkigst is geweest in een voliere, maar hier komt het ook goed
Hij is echt dikke vrienden met Chico en Guano en Pepper accepteren elkaar ook goed Tommy moet er nog niet echt veel van hebben maar tsja, dat is Tommy
Het clickertrainen , daar was ik helemaal mee gestopt, omdat ik er eigenlijk niet echt aan toe kwam de laatste tijd. Maar ik heb wel iedere ochtend en avond Pepper en Chico uit en in de kooi gedaan en meegenomen naar beneden. Dit ging bij Pepper met luid gebrul en gevlucht en ik pakte hem dus maar gewoon Verder trok ik me ook nergens iets van aan. Ik pakte hem zette hem op mn arm en liep naar beneden. Ik denk dat dit er dus toch voor gezorgd heeft dat hij nu begrijpt dat t toch wel gebeurd en ik hem ook niet doodknijp ofzo?
Overdag is hij altijd in onze buurt en we laten hem maar wat spelen met Chico enzo. De andere vogels zijn tam en Pepper is ook erg leuk om zo mee te maken. Ik zie wel steeds meer dat hij geniet en dingetjes overneemt van de rest. Hij weet bv ook al dat warm eten heerlijk is en dan staan ze met zn 4en om een bord te smullen...prachtig gezicht! Pepper voegt zich er dus langzaam tussen, maar hij hoort er nu wel echt helemaal bij! Mijn twijfel is dus weg Ik heb hem lang met rust gelaten, maar nu hij opstapt is hij mooi de klos. Nu wil ik meer!!!  |
Zondag 18 September 2005 6:50 pm |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Dat kan ik me goed indenken Tommy! echt leuk om te lezen zo
Ik ben zelf ook wel een beetje zo van: niet leuk? mja jammer maar sommige dingen moeten gewoon dus dan moet je daar maar aan wennen, vaak voelen ze die houding wel een beetje aan en leggen zich er dan maar bij neer, of nou ja...dat hopen we dan  |
Zondag 18 September 2005 8:18 pm |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Daphne.....hoe is het met Pepper???
Vertel eens en laat eens leuke
foto's zien  |
Zondag 12 Maart 2006 12:56 am |
|
|