Piepende pyrrhura

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
pyrrhuragek
Eitje

Piepende pyrrhura  Reageer met quote  

Hoi, Even een vraagje.
Mijn vrouwtje zit al een 2-tal weken op het nest. Ze maakt regelmatig piepende geluidjes (niet van benauwdheid). Het is meer geluidjes die jonge vogeltjes maken. Ook weet ik niet zeker of de eieren bevrucht zijn.
Kan ik uit het gepiep opmaken dat ze "communiceert", of is dit ander, voor mij onbekend, vogelgedrag.

Graag reacties!!!
Bericht Vrijdag 18 Juni 2010 8:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je kunt zien of de eitjes bevrucht zijn door er met een schouwlampje (of een heel fel zaklampje) door te schijnen. Het lampje tegen de onderkant van het ei. Is het licht dan is het onbevrucht. Zie je adertjes en is het ei donkerder dan is het bevrucht.

Die piepende geluidjes doen ze hier ook. Vaak is dit wanneer ze beiden in het blok zitten. Het zal voor hun ongetwijfeld een betekenis hebben maar wat voor - ik heb geen idee Mr. Green
Bericht Vrijdag 18 Juni 2010 9:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 4:42 pm
  Berichten van afgelopen: