hallo wij hebben een pyrrhura van 5 weken.
we voeren hem op moment nog 4 maal daags 10 ml.
wanneer gaat hij over op ander voer of in combi van?
heb overal op internet gezocht maar kan er maar weinig over terug vinden.
Woei, dat is voor mij een moeilijke omdat ik met dit gaaitje geen ervaring heb met de handopfok maar kan je bij de kweker niet met je vragen terecht? Of, ff de VA bellen voor informatie mocht je het antwoord niet vinden?
Hoop dat er hier iemand is die je er meer kan over vertellen want ik heb er enkel ervaring bij met een BB en een grijsje.
ik dacht gewoonlijk met zo`n 6 a 7 weken.. je kunt misschien al wel beginnen met een beetje fruit of babyvoeding in zo`n potje maar dan een fruithapje.. nl op harrisons website staat dat je niet vroeg genoeg kunt beginnen.. je vogel moet er wel aan toe zijn hoor.. dus niet dwingen of direct overzetten.. gewoon heel geleidelijk.. want als hij nu nog 4 voedingen moet dan kan je volgende week (Als hij eraan toe is) 1 voeding proberen met een beetje fruit succes!!
Hoi Rouffio.. Heb je geen informatie meegekregen van de kweker? (richtlijnen?) Je kan al beginnen wat dingen aan te bieden hoor. Hij zal er nog wel mee spelen maar spelenderwijs leren ze veel!
onze dirk komt bij een hobbyist vandaan.
en die heeft ons wel het een en ander aan info. meegegeven.
maar was echt beetje aftasten int begin
want onze kleine rakker heeft altijd wel trek zeg maar
we hebben het veelal op het gevoel gedaan en hem in de gaten gehouden met de weegschaal.
inmiddels is dirkje een echte stoere dirk van 9 weekjes en woont bij Crispy in de kooi.
in het begin was ik wel een beetje bang dat hij niet voldoende binnen zou krijgen maar onze crispy nam meteen de rol van grote zus opzich en voerde hem netjes bij.
Daar hoeft het baasje zich geen zorgen om temaken.
Super om tezien hoe sociaal ze voor elkaar zijn
toen we hem voor het eerst zagen wisten we het meteen
een lief klein dirkje dus de naam was zo gekozen
en geloof me hij doet zijn naam alle eer aan..lol
tis inmiddels een hele Dirk.
Ik heb ook jongen van 5wk op handopfok.
Zij krijgen nog 3x daags. Daarbij staat er een bakje met eivoer, pellets en gedroogd fruit in hun kooitje. Dit kunnen ze al goed eten