|
|
|
Mark
Kuikentje
| Pyrrhura door hond gepakt! |
|
|
Gisteravond wou ik een bakje water in de kooi zetten, ontsnapt er 1. Fladdert wat rond, land in de vensterbank naast de hond haar mand. Lady (hond) rent erheen, is nieuwschierig, en hapt. Vogel krijst, lady schrikt, wij rennen. Ik kon m zo oppakken. Maar rustig in hun kooitje gezet. Ze'n rechter pootje is scheef en beweegt ie niet meer. Lijkt gebroken. Nu, zit ie op een stok, rustig, met lichtelijk opgezette veren Vanmiddag om 3 uur naar de dierenarts, kon niet eerder Wat zou er kunnen wezen met mijn pyrrhura'tje, en wat kan helpen? |
Donderdag 29 Maart 2007 8:05 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Heb je je gaaitje goed gechecked??
Bij wondjes,zou ik toch niet te lang wachten en zorgen dat je bij de DA of liefste VA komt.
meestal krijgen gaaien bij een katten of honden aanval,of meteen antibiotica met een spuit toegediend,dit is bij zichtbare wondjes,of een kuur van 8 dagen voorgeschreven,bij niet zichtbare wondjes.
Honden en katten bezitten veel bacterien,die snel dodoelijk kunnen zijn voor en gaai. |
Donderdag 29 Maart 2007 8:12 am |
|
|
Mark
Kuikentje
Ja goed gekeken voor open wonden, heb ik nergens kunnen ontdekken. ik zit meer in over zijn pootje eigenlijk, hij staat nu al de hele tijd op zen linker goede pootje, terwijl de recther erbij hangt. Wat is hier aan te doen voor de DA? |
Donderdag 29 Maart 2007 8:16 am |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Dat kan ik moeilijk oordelen vanuit hier.
Er zal gekeken moeten worden of het gebroken is,of iets dergelijks.
Wat daar verder aan valt te doen,kan ik je helaas niet vertellen.
Ga je naar een DA of VA??? |
Donderdag 29 Maart 2007 8:20 am |
|
|
Mark
Kuikentje
Dierenarts |
Donderdag 29 Maart 2007 8:21 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Tja,verder valt er nu weinig te doen.
En zal het afwachten zijn wat de DA zegt.
ik wens je veel sterkte. |
Donderdag 29 Maart 2007 8:26 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Pyrrhura door hond gepakt! |
|
|
Neee, wat erg zeg! Ze moeten geloof ik zo snel mogelijk antibiotica krijgen als ze door een hond gepakt zijn. Ik geloof dat je dan zelfs de kliniek voor vogels mag bellen voor de dosering: Dan kan je zsm naar een dierenarts en daar om die antibiotica vragen.
Sterkte!!! |
Donderdag 29 Maart 2007 9:10 am |
|
|
Mark
Kuikentje
Mensen, ik ben vanochtend naar de arts geweest. pootje was gebroken, maar daar was nog wat aan te doen doormiddel van een spalkje, ze is daar dus gebleven voor verder onderzoek. Ik kreeg een triest telefoontje van de DA, z was overleden toen ze onder narcose was bleek dat ze meer verwondingen had, ook binnen in. Ze is onder narocose overleden. |
Donderdag 29 Maart 2007 3:03 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
ooohh wat erg had je net zo een leuk koppeltje sterkte |
Donderdag 29 Maart 2007 3:04 pm |
|
|
|
|
mirkip
Vlieger
Wat erg Mark!!
Veel sterkte met het verlies!  |
Donderdag 29 Maart 2007 3:05 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ohhh wat erg! Sterkte! |
Donderdag 29 Maart 2007 3:12 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
O mannn dat is niet oke. Wat erg voor je! Heel veel sterkte Mark! En voel je aub niet rot door mn onderstaande schrijven. Jij wist t niet...en ik heb geleerd door mn reddingspogingen bij wilde vogels. t Is erg als t niet lukt die te redden, maar je eigen moet helemaal vreselijk zijn Voor jou is t helaas te laat, maar toch schrijf ik het , omdat t mss helpt voorkomen dat zoiets weer gebeurt
Ga volgende keer nml DIRECT! naar een DA ...maakt in zo'n geval niet uit welke. Eis een prik (antibiotica) en druppen in een spuit en nog zalf bij erge of minder erge wonden. Dus vloeibaar in een spuit, geen poeder oid , of je moet t zelf oplossen.Niet iedere dierenarts weet precies wat ze t moeten doen, daarom moet je dat soms zelf vertellen , want ze hebben t spul heus wel.
Het optijd zijn met antibiotica is
echt
t allerbelangrijkste in zo'n geval. Na een nacht ben je bij de kleinste, onzichtbare verwonding al te laat .
Voor mn vogels zou ik hemel en aarde bewegen om een da te bereiken
want dierenarts , beter nog vogelarts heeft natuurlijk ALTIJD de voorkeur, maar....... kun je werkelijk niemand zover krijgen je te helpen (maar dat valt vaak mee, zelfs snachts zijn ze te vinden als er iets met je dier is) ga dan naar een huisarts en vraag/smeek hem om 1 of 2 antibiotica capsules tegen ontstekingen , breek die open, los op en voer dat 3 keer per dag een aantal druppen, min 5 dagen (net als de antibiotica van de da).
Zal wel heel raar klinken en mss zelfs wel slecht , maar ik heb er een aantal wilde vogels van buiten mee gered die er echt ernstig aantoe waren...soms zelfs al aangevroten Tsja...met een mus naar de da? overdag oke, maar als een kat er savonds laat mee aankomt? dan moet je iets , dus heb ik mn eigen medicijnen genomen...vandaar dus dat ik weet dat t werkt Zonder antibiotica gaan ze altijd dood..ik heb er iig nog nooit 1 kunnen redden zonder en heb t ook nog nooit gehoord  |
Donderdag 29 Maart 2007 4:14 pm |
|
|
|
|
Mark
Kuikentje
Erg bedankt voor jullie reacties allemaal, stel dit erg op prijs!! Tommy, aan jou schrijven heb ik, en meerdere mensen denk ik, zeker wat aan! Altijd goede raad voor een eventueel volgend voorval. Ica had verder geen verwondingen, alleen in der lichaampje wel:< gino is er wat af, zit op zen stok en gaat af en toe als een gek door zen kooi heen. Maar Gino, heeft ook een nieuw vriendje! Het pyrrhura'tje van Millie! Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen met de 2 heren. |
Donderdag 29 Maart 2007 5:13 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Wat fijn voor jou en Gino dat er een nieuw vriendje komt!!!  |
Donderdag 29 Maart 2007 5:55 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Leuk joh! had ik van Mil gehoord! |