|
|
|
| Hoe zijn pyrrhura's tegen andere vogels? |
| Lief, maar alleen tegen mede-pyrrhara's, |
|
0% |
[ 0 ] |
| Lief, ook tegen andere kleinere vogelsoorten, |
|
0% |
[ 0 ] |
| Lief, ook tegen andere grotere vogelsoorten, |
|
0% |
[ 0 ] |
| Het gaat niet zo goed met andere vogelsoorten |
|
100% |
[ 2 ] |
|
| Total Votes : 2 |
Sarah
Moderator

Bij mij hier thuis zijn het 2 mannetjes |
Zaterdag 28 November 2009 7:53 pm |
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
|
|
|
Hoi Binkieboertje,
Ik kan alleen maar spreken vanuit mijn eigen ervaring.
Ik had ruim een jaar geleden voor mijn Alexanderparkiet ook een Pyhrruramaatje in huis gehaald. In eerste instantie was Raja zeer geinteresseerd, totdat Malu (pyhrrura) dacht dat het wel ff leuk was om achter Raja aan te rennen. Vanaf dat moment had Raja een trauma. Maar Malu wilde erg graag vriendjes worden met haar. Heb dus ook op een gegeven moment met Malu met spoed bij de dierenarts gezeten met een gebroken snaveltje.
Enfin, ondanks alles merkte ik dat Malu erg veel behoefte had aan een vriendje. Heb toen Tiga (ook een pyhrrura) gekregen van esjo. Liefde op het eerste gezicht.
Welnu, het volgende. Pyhrrura's zijn erg sociaal en superintelligent, maar ook heeeeeeeel bijdehand. Ze deinzen nergens voor terug. Sterker nog, de mijne gaan Raja gewoon op zitten wachten om haar te pesten.
Het zijn ook erg beweeglijke en onrustige vogeltjes.
Ik moet zeggen dat je erg veel geduld moet hebben voor deze beestjes en vooral tegen dat zenuwengedrag kunnen.
Dus ik zou zeggen, bekijk Binkie z'n karakter en beoordeel dan of hij tegen zulke beweeglijke vogeltjes zou kunnen, die ook nog eens graag de baas spelen.
Hier is het in ieder geval niet gelukt. Gelukkig wel met de 2 pyrrhura's samen.
Maar je kan het inderdaad nooit van tevoren zeggen.
Pyhrrura's kunnen trouwens wel wat woordjes leren. Hoe oud ze kunnen worden, vragen een hoop mensen zich af. Ik heb ooit ergens gelezen een jaar of 35.
Daarbij zijn het wel uiterst interessante vogeltjes en supergaaf om mee te trainen. Want ze zijn echt superintelligent en ontzettend sociaal. De mijne zijn erg gesteld op mij, ondanks dat ze elkaar hebben.
Ik ben nu zelfs zover dat ik ze tegelijk kunstjes kan laten doen. En die kunstjes hadden ze ieder apart binnen no time geleerd. Tiga kon de High five zelfs na twee minuten. Niet normaal.
Dus Binkieboertje, voor jezelf zou het gigantisch zijn, zo'n Pyhrruraatje in huis. Maar het gaat om Binkie he. Dit was mijn verhaal, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat bij jou ook zo gaat. Maar nogmaals, bekijk Binkie z'n karakter goed en op basis van wat ik je heb kunnen vertellen, zou je wel ongeveeeeeer in kunnen schatten of het zou gaan.
Succes!!! |
Zondag 29 November 2009 7:15 am |
|
|
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
Oh ja, ik moet er wel bij zeggen dat Raja en Malu wel kusjes kunnen geven heel voorzichtig in ruil voor een beloning. Het is dus een soort kusje. Maar ik moet uiterst alert zijn. Moet zeggen dat Malu dan altijd heel braaf heel rustig blijft zitten, ze weet echt dat ze dan heel rustig moet zijn.
Ook wel eens als Raja straf heeft en op haar kamer moet en begint te fluiten, dat Tiga haar echt wel de hele tijd roept.
Ze zijn dus toch wel aan elkaar gehecht, maar dan op afstand. Ze zitten immers vaak en lang genoeg in dezelfde kamer. Raja kletst veel, dus dat horen die Pyhrrura's de hele dag door.
Maar ja, zoals ik al zei, het volgende moment maken ze Raja weer het leven zuur, dus........... |
Zondag 29 November 2009 7:23 am |
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
Oh ja, nog één laatste ding. Vrouwtjes of mannetjes maakt volgens mij geen bal uit. Bij mij zijn het alledrie vrouwen.
Kortom; de klik moet er gewoon zijn. |
Zondag 29 November 2009 7:24 am |
|
|
|
|
Binkieboertje
Net uit het ei
quote:
Originally posted by Sarah
Bij mij hier thuis zijn het 2 mannetjes
Een mannen theekransje dus  |
Maandag 30 November 2009 3:35 pm |
|
|
Binkieboertje
Net uit het ei
quote:
Originally posted by esc_f_ny
Oh ja, nog één laatste ding. Vrouwtjes of mannetjes maakt volgens mij geen bal uit. Bij mij zijn het alledrie vrouwen.
Kortom; de klik moet er gewoon zijn.
Poeh, ik ga echt nog ff nadenken dan!! (was ik zowieso wel van plan hoor ) Ja, Binkie is nu ook niet echt het type sul, absoluut niet, maar misschien vind ie zo'n kleine druktemaker wel irritant??!! In ieder geval ga ik nog ff nadenken en heel erg bedankt voor je verhaal, ik kijk wel nog even wat het beste bij Binkie zou passen  |
Maandag 30 November 2009 3:39 pm |
|
|
|
|
Pyrr
Net uit het ei
|
Heb me laten vertellen dat de mannetjes pyrrhura's rustiger zijn dan de vrouwtjes
Heb een mannetje,maar vind hem niet onrustig.Op dit moment zit hij gewoon te slapen in mijn nek
Ik vind het helemaal geweldig om een Pyrrhura te hebben.Het is net een hondje,gooit zich op zijn rug om op zijn buik gekriebelt te worden,hihi
Ik kan er alles mee doen eigenlijk |
Dinsdag 1 December 2009 9:28 am |
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
En Binkieboertje... Ben je er al uit?
Ik moet er wel bij zeggen dat Malu erg druk is. Tiga aanzienlijk rustiger.
Dus nogmaals, je kan het nooit van tevoren zeggen. Ook niet of iets zal klikken.
Maar over het algemeen zijn Pyhrrura's erg beweeglijk.
Kijk even in mijn dagboek op deze pagina, heb ik vandaag gemaakt. Daar zie je dat ze wel suuuuuperleuk zijn!
http://www.fluffies.org/nl/dag.....p5464.html |
Zaterdag 19 December 2009 7:04 pm |
|
|
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
quote:
Originally posted by Pyrr
Heb me laten vertellen dat de mannetjes pyrrhura's rustiger zijn dan de vrouwtjes
Heb een mannetje,maar vind hem niet onrustig.Op dit moment zit hij gewoon te slapen in mijn nek
Ik vind het helemaal geweldig om een Pyrrhura te hebben.Het is net een hondje,gooit zich op zijn rug om op zijn buik gekriebelt te worden,hihi
Ik kan er alles mee doen eigenlijk
Ja, dat is bij mij ook zo. Malu kruipt altijd helemaal in mijn trui om tegen mijn warme lichaam aan te slapen. Tiga mag er dan niet in, want Malu is de baas. Hahaha.
Zelfs met een t-shirt aan willen ze nog, kijk maar:
http://www.fluffies.org/nl/dag.....p5261.html
Malu is ook een knuffel, Tiga juist weer niet.
Je weet het gewoonweg niet van tevoren! |
Zaterdag 19 December 2009 7:09 pm |
|
|
kessher
Eitje
Misschien een beetje late reactie, maar misschien heb je er nog iets aan. Wij hebben thuis twee pyrrhura's en een caique. Onze caique is een drukke en bazige vogel, maar hij kan erg goed overweg met een van onze pyrrhura's. Ze zitten de hele dag te knuffelen en verzorgen bij elkaar. Ze zitten niet bijelkaar in de kooi, maar altijd los als wij thuis zijn. Ze hebben soms een beetje ruzie/bonje maar als ik dan roep naar ze, is dit meteen over. Wel blijkt bij mij ook dat onze pyrrhura nergens voor terug deinst en ook gewoon dan de aanval aangaat. Onze andere pyrrhura is echter een zeer rustige vogel. Bijna de hele dag zit hij hoog op een plekje(s) alles te bekijken wat er gebeurt. Hij bemoeit zich ook weinig met de ander vogels. Wel zit hij samen in de kooi met de ander pyrrhura en dit gaat zeer goed, knuffelen etc.
Maar een caique en pyrrhura gaat bij ons goed. Caique is ongeveer hetzelfde formaal als bonte boer.
groetjes Kessher |
Vrijdag 26 Februari 2010 12:45 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 5:11 pm
|
|
|
|