|
|
|
| Hoe zijn pyrrhura's tegen andere vogels? |
| Lief, maar alleen tegen mede-pyrrhara's, |
|
0% |
[ 0 ] |
| Lief, ook tegen andere kleinere vogelsoorten, |
|
0% |
[ 0 ] |
| Lief, ook tegen andere grotere vogelsoorten, |
|
0% |
[ 0 ] |
| Het gaat niet zo goed met andere vogelsoorten |
|
100% |
[ 2 ] |
|
| Total Votes : 2 |
Binkieboertje
Net uit het ei
| Pyrrhura en een bonteboer????? |
|
|
Ik heb een bonteboertje van nu bijna 2 jaar oud. Is niet de allerliefste tegen kleine vogeltjes Ik heb een voliere en met de grasjes gaat het helemaal niet goed, valkjes valt nog wel aan te wennen. Ik ben al een paar maandjes helemaal weg van een pyrrhura, en ik zou er ook graag wat bij willen voor mijn bb Binkie omdat ie toch nog best een tijdje per dag alleen zit. Alleen weet ik dus niet hoe een pyrrhura in elkaar zit
Een paar vraagjes:
-Kunnen ze zich goed afweren? Zijn het dus pinnetjes of goedzakjes?
-Hoe oud kunnen ze ongeveer worden?(niet belangrijk opzich )
-Kunnen ze praten??(ook niet belangrijk wel leuk )
-En kunnen ze dus goed met andere, grotere vogels omgaan?
Liefs, knuffie en alvast bedankt van Bink en mij  |
Dinsdag 24 November 2009 8:29 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik denk dat het aan de vogels zelf ligt of ze met elkaar om kunnen gaan of niet. Ik vind het lastig om te bepalen of dat kan. Ik denk dat er een klik moet zijn of die is er niet, maar je kan er niet vanuit gaan dat het kan (of juist niet kan)
Op zich zijn pyrrhura's wel sociaal en vinden andere vogels wel leuk. Maar ja, wil niet zeggen dus dat ze alle anderen leuk vinden...
WIj hebben er hier 5 (allemaal nog jong van dit jaar) en 2 daarvan kunnen er praten. 1 van die 2 zelf heel duidelijk en met een vrij groot vocabulair (ik denk 5 losse woorden en nog combinaties van 2 woorden of meer..) Maar de andere drie kunnen niet praten. Dus het is mogelijk, maar je moet geluk hebben.
Hoe oud ze worden weet ik eerlijk gezegd niet. Ik denk dat Esjo je daar misschien meer over kan vertellen, want die kweekt daarmee (van haar komen de 2 pratende pyrrhura's af die we hebben) |
Dinsdag 24 November 2009 8:36 pm |
|
|
esjo
Moderator

He, wat leuk dat ze kunnen praten Egwene Zijn het woordjes die ze van de andere gaaien hebben geleerd of van jullie?
On-topic:
Pyrrhura's kunnen zo rond de 25 jaar worden is mij vertelt.
Pyrrhura's zijn op zich best sociaal maar ook best pittige vogels - ook naar andere vogels toe. Ze laten zich de kaas niet van het brood eten zeg maar.
Daarom kunnen ze op zich ook wel met wat grotere vogels. Maar of het klikt, zoals ook Egwene al zegt - dat is de vraag.
Dat de pyrrhura's niet met je gras parkieten kunnen dat verbaast me niet. En ook valkjes zijn minder fel dan pyrrhura's.
Wanneer je er een pyrrhura bij wilt zul je er eerst vanuit moeten gaan dat je misschien wel altijd met twee kooien blijft zitten. Kunnen ze wel samen dan is dat mooi, lukt dat niet dan is er geen probleem.
Al zitten ze niet samen in 1 kooi, ze hebben wel wat aan elkaar. Ze horen en zien elkaar en hebben afleiding aan elkaar. |
Dinsdag 24 November 2009 8:47 pm |
|
|
|
|
Binkieboertje
Net uit het ei
Oké, ja opzich Binkie is natuurlijk nog maar 2 jaar he en is wel een heel klein beetje aan andere vogels gewent. En ik denk als je het zelf wil dat ze samen omgaan denk ik dat je best veel kan bereiken toch?! Is het dan beter een jongetje of een popje te nemen??
En is opzich nog niet zo belangrijk hoor, maar als het echt absoluut niet zou kunnen zou ik er ook niet meer op hopen Ik ga kijken en misschien dat er over een poosje wel een pyrrhura'tje hier is maar dat weet ik niet zeker hoor  |
Dinsdag 24 November 2009 8:48 pm |
|
|
esjo
Moderator

Je kunt het zelf natuurlijk in goede banen proberen te begeleiden en dan heb je ook best kans dat het goed kan gaan. Helaas heb je geen garanties
Maar wat je zegt is zeker waar. Wanneer je er zelf op een positieve manier mee bezig gaat en ze rustig aan elkaar laat wennen heb je zeker wel een kans dat het gaat lukken met de tijd.
Of het beter is om een popje of man te nemen weet ik eigenlijk niet |
Dinsdag 24 November 2009 8:50 pm |
|
|
Binkieboertje
Net uit het ei
Esjo, mijn bonteboertje heb ik het over he, die kan niet zo goed tegen grasjes Ik heb nog geen pyrrhura's In 1 kooi ga ik ook zeker niet proberen dus, een bonteboer en een pyrrhura Ik denk voor 99% dat Bink een man is, hij is (nog) niet gesext, maar kan ik dan beter een mannetje of een vrouwtje pyrrhura erbij nemen?
Is eigenlijk alleen maar mooi dat pyrrhura's fel zijn  |
Dinsdag 24 November 2009 8:51 pm |
|
|
|
|
Binkieboertje
Net uit het ei
Oké, bedankt in ieder geval Ik ga gewoon rondkijken en nog ff een heleboel info verzamelen, en dan nog ff beslissen en dan..... Lijkt me wel enorm leuk ook voor Bink want vind eigenlijk dat ie soms té veel alleen zit maar ja, ik probeer al veel thuis te zijn maar kan niet elke dag thuisblijven he En idd al vinden ze elkaar niet leuk, ze kunnen wel lekker tegen elkaar tokkelen dan  |
Dinsdag 24 November 2009 8:54 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
quote:
Originally posted by esjo
He, wat leuk dat ze kunnen praten Egwene Zijn het woordjes die ze van de andere gaaien hebben geleerd of van jullie?
Zijn woordjes van ons. Bliksem zegt "Bliksem" en "Hoi" en "Hoi Weekamp" en "Sterre" en "Sunny" en zo kan ik nog ff doorgaan....
Maar dat was ff een reactie....weer off-topic...snorry...zal het niet meer doen...
hihi
|
Dinsdag 24 November 2009 9:02 pm |
|
|
Binkieboertje
Net uit het ei
Geeft niets hoor, gaat toch ook een heel piepklein beetje over praten Is wel super leuk he, dat praten En vooral van een vogeltje waarvan je het eigenlijk niet echt verwacht  |
Dinsdag 24 November 2009 9:04 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hmmm, garanties heb je inderdaad echt nooit hoor. Ook al kan Binkie nu met een ander gaaitje overweg, kan zijn dat er met een nieuweling een klik is maar kan ook zijn van niet en dat als je wil dat ze overweg kunnen dat dan ook zo komt, dat is ook niet hoor. Ik zie het hier thuis ook, tussen mijn BB en mijn grijsje. Ik had scrhrik van mijn grijsje maar die wou net wel vriendje zijn maar mijn BB was toen nog maar een weekje of 13 denk ik, die dacht niet na en ging mijn grijsje keer op keer zo fel bijten dat het echt niet te doen was. Nu heeft mijn grijsje er zo'n schrik van dat het gewoon niet lukt samen, ze kunnen niet samen spelen of zo, niet op dezelfde boom zitten.
Gelukkig willen ze wel dat de kooien dicht bij elkaar staan, ze moeten elkaar wel zien en fluiten en roepen elkaar wel. Goed genoeg voor mij. Word het ooit beter? Ik betwijfel het maar het zou wel leuk zijn maar is het niet, ook goed hoor dan hebben ze elk hun eigen plekje om te spelen en dat gaat ook goed. |
Woensdag 25 November 2009 8:44 am |
|
|
Binkieboertje
Net uit het ei
Natuurlijk bestaan er wel uitzonderingen maar als je zelf wil dan kán het wel dat ze beter overweg kunnen. Iemand van een ander forum heeft 2 ara's, pas een nieuwe. In het begin konden ze helemaal niet met elkaar overweg, degene die eerst bij hem was deed erg lelijk tegen de ander hij was jaloers. Toen hun baasje hem weg wilde doen, heeft ie toch heel goed nagedacht en toch besloten dat het ara'tje mocht blijven. Nouw, en nu gaat het super goed, ik bedoel, die man heeft zich er helemaal voor ingezet en zijn vogels zijn nu best aardige vriendjes Maar ik snap ook dat je geen garantie krijgt, dat is met alles zo, toch??!!  |
Donderdag 26 November 2009 6:25 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Absoluut maar ook met je volledige inzet hoor ben je niet zeker. Ik ben hier dagelijks bezig met die 2 kippen van me te proberen elkaar gewoon te laten aanvaarden maar noppes, die kleine, die laatst bijkwam denkt er niet over na en gaat gewoon in de aanval.
Misschien dat het ooit nog komt, wie weet. Maar, ondertussen gaat het ook zo hoor, elk een eigen kooi, ze spelen elk op een eigen plaats in de woonkamer en dat gaat allemaal ook perfect. |
Vrijdag 27 November 2009 8:15 am |
|
|
|
|
Binkieboertje
Net uit het ei
Daarom, en ze kleppen ook met elkaar he, het is bij mij de hoofdzaak dat als ik er niet ben dat ze dan lekker tegen elkaar kunnen kletsen enzo  |
Vrijdag 27 November 2009 2:03 pm |
|
|
Sarah
Moderator

O, maar dan hebben ze het al goed hoor, ze praten hier met elkaar (vooral de grijze dan) alsof het 2 roddeltantes zijn
Het gezelschap hebben ze wel aan elkaar, dat is een feit en dat zou ik ze mekaar ook niet meer willen ontzeggen. |
Vrijdag 27 November 2009 8:06 pm |
|
|
Binkieboertje
Net uit het ei
Zijn het vrouwtjes of mannetjes  |
Vrijdag 27 November 2009 10:32 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende