|
|
|
missyess
Net uit het ei
|
| pyrrhura en kinderen |
|
|
Ik vind ze nog steeds geweldig, pyrrhura's! En ben nog steeds enthousiast van alle verhalen hier. Maar op de pyrrhura hyve las ik toch ook wel wat griezelige dingen. Over dat bijten en lapjes vlees afscheuren....brrr!
Heeft iemand ervaringen met een pyrrhura en kinderen? Ik heb twee kleine kindjes. En natuurlijk moet je ze nooit alleen laten etc etc....maar ik wil mijn kinderen toch ook met het beessie laten opgroeien. Ze moeten hem ook kunnen pakken en dan zonder dat er lappen vlees uit hun gezichtje wordt gescheurd, haha.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Als ze bijvoorbeeld niet 100% te vertrouwen zijn dan wacht ik liever nog een paar jaar, tot de meisjes wat ouder zijn. |
Zaterdag 31 Juli 2010 8:05 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Eerlijk is eerlijk, elke gaai zal ooit wel eens bijten. of het nu een kleine papegaai is of een hele grote, ze komen op een bepaalde leeftijd dat ze je gaan testen en dat kan met een beet samengaan. Ook als ze iets niet leuk vinden is enkel dat waar ze zich verstaanbaar mee kunnen maken. Soms gaat het over je even voelen met hun snavel maar soms kan dat met een goede beet samenhangen. Elke gaai doet dit wel eens, zou het een uitzondering vinden welke gaai dit nooit eerder deed. Ik heb er 2 en van beide kreeg ik al een bloedende vinger. Ik wil je niet bang maken maar wil ook eerlijk zijn.
Hoe dan ook kan ook elke gaai éénkennig worden, moet niet persé zo zijn maar wil je ook behoeden van het kopen van een gaaitje en bij een beet dat hij weg zou moeten want dan zou ik zeggen, wacht nog wat tot ze wat groter zijn.
Hoop dat je mijn eerlijkheid niet verkeerd opvat maar wil gewoon duidelijk maken dat elke gaai kan bijten en ze allemaal verschillend zijn. |
Zaterdag 31 Juli 2010 8:16 pm |
|
|
missyess
Net uit het ei
|
Oh maar ik snap dat ze allemaal weleens bijten hoor. Maar ik heb altijd grasparkietjes gehad en als die beet dan was je niet levensgevaarlijk verwond .
Bovendien ben ik ook niet iemand die zijn beesten meteen dumpt, dus no worries .
Ik was benieuwd of de pyrrhura eigenaren zelf ook kinderen hebben en of dat goed gaat.
Mijn kinderen zijn een bulldog gewend trouwens, haha. |
Zaterdag 31 Juli 2010 8:41 pm |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
|
|
|
Ik heb een dochter van 10 maanden en 2 amazones zitten hier los.
Leone (mijn dochter) zal moeten leren niet zomaar haar hand uit te steken en uiteindelijk hoe ze de vogels op te laten stappen etc etc.
We leren haar nu hoe ze de kat moet aaien en dat ze die niet zomaar kan knijpen en overal aan kan trekken.
Een stel regel hier in huis is zo ie zo nooit een papegaai op je schouder of voor je gezicht houden.
Bij kinderen altijd op de arm of op de been zetten en geen onverwachte bewegingen maken.
laat je kinderen nooit recht op de kooi/speelboom af lopen maar laat ze er naast gaan staan en rustig laten praten
druk bewegen en druk doen met je armen kan een papegaai in een opgewonden toestand maken en dat kan resulteren in een knauw.
Ik denk dat jij je kids het beste kent. Zijn ze rustig en luisteren ze goed naar je, dan heb je al een behoorlijk basis.
De dochter van een vriendin van mij kan niet samen met mijn vogels. veel te druk en ze luisterd voor geen meter. (stopt zelfs waxinelichtjes in haar mond) |
Zaterdag 31 Juli 2010 10:49 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 4:53 pm
|
|
|
|
|
|