pyrrhura gedrag

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
rouffio
Beginnende vlieger

pyrrhura gedrag  Reageer met quote  

Hoi allemaal,

ik kom weer eens een keertje kijken. Met onze vogels gaat alles perfect, beter als eerst zelfs. Het bijten van Crispy hebben we eruit (joepie!!!)
en alle overige zijn vrolijk en tevreden.

Crispy danst heel graag, we hoeven maar te tikken of te klikken en Crispy staat paraat om de show te stelen. Nu las ik ergens dat dat balts-gedrag is. Nu is mijn vraag, kan dat kwaad???

Ook schuurt en tikt ze met haar snavel op mijn hand, of oip mijn kleding, maar op tafeltje 'tikt' ze met haar snavel. Iemand een idee wat dit inhoud??

gr
Bericht Zondag 9 Januari 2011 6:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik denk dat zij in jou een partner ziet. ik zou dat gedrga dan toch gaan negeren, hoe leuk het ook uit mag zien. ze kan op een gegeven moment gefrustreerd raken als ze niet dat krijgt wat zij eigenlijk wil.
je kunt er een spelletje van maken om haar af te leiden. probeer het gewoon om te draaien in iets anders dat ook leuk is.
Bericht Maandag 10 Januari 2011 10:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Pyrococcus
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik zag dat Crispy een groenwang is? Hoe danst hij? Gaat Crispy ook met de kop snel op en neer zoals een lift? Weet niet hoe ik het anders moet schrijven, blijft hij je aankijken? Mijn groenwangen doen dat namelijk. Mijn pop rupicola/steen danst zodra ze mij ziet. Erg grappig: kraag op, vleugels een beetje afhangen en van links naar rechts bewegen. Volledig anders als de 2 groenwangen. Ze hebben allemaal partners bij mij (ok, ik moet nog controleren of Kiwi wel een man is of dat Apple (pop) een vriendin heeft).

Maar inderdaad, balts gedrag moet genegeerd worden. Ze gaan je anders zo enorm claimen en dan gaat Crispy weer bijten om zijn partner te beschermen. Kan Crispy een vriendje krijgen?
Bericht Woensdag 12 Januari 2011 12:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:13 pm
  Berichten van afgelopen: