|
|
|
Yara92
Net uit het ei
| Pyrrhura kwekers |
|
|
Hallo allemaal,
Ik had vernomen dat er hier een heleboel Pyrrhurakwekers actief zijn. Zouden zij zich misschien even kunnen melden, zodat ik een beetje kan zien bij wie ik allemaal later terecht zou kunnen?
Als hier al een topic voor was bied ik alvast mijn excuses aan.
Dan nog een vraagje; mijn voorkeur gaat heel erg uit naar de hypoxanta en pineapple, wijken zij af van het gedrag waarover ik zoveel gelezen heb? (lief, aanhankelijk, speels) of is dat bij deze soorten ook?
En wat is een beetje de richtprijs?
Het liefst een zelfstandig en handtam vogeltje, ik zag dat babyvogels.nl daar heel erg goed in is, maar ik vond de vogels hier heel erg prijzig. Iemand een vergelijkbaar maar goedkoper alternatief? Ik hoor het graag!
Groetjes,
Yara |
Woensdag 23 November 2011 8:38 pm |
|
|
joyckuhh
Fladderaar
|
hey
klopt babyvogels is vrij prijzig. maar dan heb je ze handtam en eten ze zelfstandig. dit heb ik verder nog nooit gezien. want als ze nog niet zelfstandig eten gaan ze geld kosten waardoor een hoop kwekers ze waarschijnlijk weg doen. dit vind ik wel goed van babyvogels. die van ons komt er ook vandaan en zijn er erg blij mee. ik ben ook lang opzoek geweest naar een goedkopere kweker maar krijg die helaas niet te vinden.
dus vandaar toch bij babyvogels.
verder weet ik niks over die beestjes wij hebben een molinea die zijn wel speels aanhankelijk en lief. je kunt er echt mee lachen voor de rest zou je verder moeten vragen dat weet ik niet. |
Maandag 28 November 2011 11:43 am |
|
|
Yara92
Net uit het ei
Bedankt voor de reactie,
Ja ik denk dat ik dan ook maar voor babyvogels ga, want je kunt beter wat extra geld besteden maar dan heb je ook wel een bepaalde zekerheid dat het beestjede basisdingen al een beetje kent.
Ik vond het erg jammer dat de wat meer bijzondere vogels in de prijs ineens zo omhoog schieten! Ik vind de hypoxantha, pineapple, perlata, en ook zo'n soort blauwe pyrrhura erg mooi maar dan ga toch flink aan het betalen! |
Maandag 28 November 2011 3:36 pm |
|
|
|
|
Nel
Vlieger
|
wat ik begrepen heb worden de vogels bij babyvogels.nl gepapt, zonder de ouders erbij dus. Opfokvogels geven later over het algemeen veel problemen, zoals plukgedrag. Ze hebben geen 'opvoeding' van hun ouders gekregen en krijgen daardoor probleemgedrag. |
Maandag 28 November 2011 5:47 pm |
|
|
Yara92
Net uit het ei
Maar gebeurt dit ook ondanks de hoeveelheid energie en aandacht die je eraan besteedt? |
Maandag 28 November 2011 6:13 pm |
|
|
Nel
Vlieger
|
Ja! Helaas moet ik dit met JA beantwoorden.
Ik heb toevallig net een wetenschappelijk onderzoek overgetikt, dat ging over plukkers onder de vogels/papegaaien. Er is bewezen dat een groot deel daarvan door mensen is groot gebracht, dus niet door de ouders. |
Maandag 28 November 2011 6:47 pm |
|
|
|
|
Yara92
Net uit het ei
Dan is het misschien maar goed dat ik nog niet de mogelijkheid gehad heb om een Pyrrhura te kopen en daardoor echt enorm veel ben gaan rondvragen.
Maar ik weet nu nog steeds niet bij welke kweker ik een pyrrhura kan krijgen die wel door de eigen ouders zijn opgevoed.
Ik neem aan dat veel geduld in dit geval een vereiste is, aangezien het dan veel moeite is om m tam te krijgen? |
Maandag 28 November 2011 7:15 pm |
|
|
Nel
Vlieger
|
Dat hoeft niet altijd. Als hij in huis is geboren en dagelijks in de hand is genomen, wordt ie net zo tam als een handopfok jonkie.
Is het een jonkie die nooit in de hand is genomen, dan zal je geduldig de vogel tam moeten maken.
Een voorbeeld:
Ik kocht ooit, jaaaaaaren geleden, een valkparkiet van zeker een halfjaar oud in een winkel. Zo wild als wat en enorm angstig en wantrouwend.
Ik heb veel tijd gestoken in het tam maken en ben geduldig geweest. Het is mijn grootste maatje geworden. |
Maandag 28 November 2011 7:40 pm |
|
|
Yara92
Net uit het ei
Wauw dat is echt goed! Toch mooi dat ze hun vetrouwen terug kunnen krijgen
Maar wanneer ik op internet zoek naar kwekers van Pyrrhura's kom ik alleen maar bij babyvogels uit, en ja, als dat niet echt een goede keuze is... |
Maandag 28 November 2011 10:06 pm |
|
|
|
|
Nel
Vlieger
|
Als je nog wat geduld op kunt brengen, in het voorjaar worden er weer meer geboren.
Zelf ken ik iemand op een andere site (parkieten-land), die heet Betty en die heeft een koppel die dit jaar in het voorjaar een prachtig nest hebben gehad. Ik denk komend voorjaar ook weer. Echt een liefhebber, geen broodkweker. Ze laat de ouders ook alles doen en neemt de jonkies vaak in de hand. |
Dinsdag 29 November 2011 8:59 am |
|
|
Yara92
Net uit het ei
Bedankt! Ja, een halfjaar moet ik nog wel uit kunnen houden Dan heb ik tenminste meer garantie voor een gelukkig beestje
Bedankt voor de tip, die ga ik zeker onthouden. |
Dinsdag 29 November 2011 9:36 am |
|
|
joyckuhh
Fladderaar
|
Oke hier had ik nog nooit van gehoord. onze ollie is nu echt super lief en merk je niks aan dat die niet door de ouders is groot gebracht van dat op latere leeftijd heb ik nog nooit gehoord en gelezen vandaar bij babyvogels gekocht. we zijn er erg blij mee. Maar wat ie dan op later leeftijd gaat doen is nog ff afwachten (is nu pas 1.5 jaar). maar wil em toch echt niet meer kwijt! |
Woensdag 30 November 2011 4:58 pm |
|
|
|
|
Yara92
Net uit het ei
Ja het is behoorlijk balen dat je dat nergens tegenkomt! Maar wie weet, misschien overkomt het je niet  |
Woensdag 30 November 2011 5:58 pm |
|
|
joyckuhh
Fladderaar
|
dat hopen we dan maar. hij krijgt hier alles wat nodig is en word ook wel een tikkeltje verwent. haha hopen dat dat dan maar helpt. weet je wat het denk ik ook wel een beetje is. ze kunnen toch best oude worden. Ik denk dat mensen op den duur ook minder aandacht aan ze gaan besteden. Want een vogel is voor een paar jaar leuk om veel aandacht in te stoppen maar daarna denk ik dat bij veel mensen dat toch wel gaat vervelen waardoor ze ook gaan plukken etc. strijk niet iedereen over dezelfde kam he. maar denk dat dat bij sommigen ook wel zo zal zijn. |
Donderdag 1 December 2011 4:47 pm |
|
|
joyckuhh
Fladderaar
|
quote:
Originally posted by Nel
wat ik begrepen heb worden de vogels bij babyvogels.nl gepapt, zonder de ouders erbij dus. Opfokvogels geven later over het algemeen veel problemen, zoals plukgedrag. Ze hebben geen 'opvoeding' van hun ouders gekregen en krijgen daardoor probleemgedrag.
Helaas moet ik nu een paar maanden verder wel toegeven dat het met ollie niet goed gaat. Hij plukt heel erg. en heeft in zijn net de veren al helemaal weg. vind het zo moeilijk wat kun je hieraan doen? huil echt iedere avond omdat ik niet weet wat ik met onze lieve schat aan moet. Ik wil em echt niet kwijt. Zijn wij nu helaas degene waarbij dit voorkomt?
ben ermee naar de vogelarts geweest. ga maandag nog een keertje terug!! iemand tips?? Wil em echt niet kwijt!!! |
Vrijdag 24 Februari 2012 8:23 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:19 pm
|
|
|
|
|