|
|
|
winanda
Eitje
| pyrrhura moeite met eten? |
|
|
ik heb een vraagje pauli is ongeveer 6 weekjes oud en zit nu al een uur aan haar zaadjes/voer.
ik heb het idee dat ze ze moeilijk kapot krijgt of is dit normaal?
ze eet nu eivoer gemengt met snoepzaad en daarnaast natuurlijk nog een papje.
ze is eigenlijk net een paar dagen zelf gaan eten.
drinken heb ik haar nog niet zien doen  |
Maandag 23 Mei 2011 5:20 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Een vogel moet zaad leren eten, daar gaat dus een poosje overheen. Ze zal het steeds sneller eten, ik raad je wel aan om ook alvast pellets bij te voeren en ook groente/fruit, dit is als voer veel veelzijdiger en gezonder dan alleen eivoer en zaad. Jong geleerd is oud gedaan!
Aangezien je beessie nog pap krijgt, (=water) zal je dr niet veel zien drinken, meeste volwassen vogels drinken hoogstens een paar snaveltjes per dag..  |
Maandag 23 Mei 2011 8:02 pm |
|
|
winanda
Eitje
bedankt voor je reactie ik heb al appel geprobeerd te geven maar vond ze niets haha moet nog wennen kan ook natuurlijk.
zal morgen weleens wat groenten en ander fruit proberen.
en pellets neer zetten  |
Maandag 23 Mei 2011 8:12 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

het kan zeker helpen om dingen zelf te eten als voorbeeld en het dan eens aan je vogel te geven, bij Cleo werkte dit best goed. Het geeft niks als ze dingen nog niet willen, gewoon blijven proberen!  |
Dinsdag 24 Mei 2011 8:31 pm |
|
|
winanda
Eitje
haha grappig zal het eens proberen
gezellig samen eten nieuwsgierig is ze wel alles wat ik eet moet ze even aan snuffelen
bedankt voor je tip |
Dinsdag 24 Mei 2011 8:45 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

ow en gaaien zijn soms zo kieskeurig ook. Hier bijvoorbeeld heb ik de keuze om het te mixen, kleine stukjes te doen of een groot stuk ergens te hangen. Ga ik reepjes snijden dan is het om ermee te gooien en eten ze er niet van. Zo hebben ze toch ook graag hun manier van eten (kleine blokjes, gemixt, ...). Het is een beetje zoeken maar je komt er wel achter hoor, dat leer je zo hoe en wat je gaai graag eet |
Woensdag 25 Mei 2011 4:23 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:20 pm
|
|
|
|
|
|