Pyrrhura's in aantocht !!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Mark
Kuikentje

Pyrrhura's in aantocht !!!  Reageer met quote  

Yes, wij krijgen 2 pyrrhura's !!! Mannetje (gino) en vrouwtje (ica). Volgende week halen we ze op:> Ze zijn van october en niet erg schuw, we willen ze erg tam hebben, dus dat zal het nodige geduld moeten opbrengen;) hopen dat ze snel leren! We hadden een mooie papagaaien kooi, alleen die hebben we geverfd, met verf waar zink inzit, dus dat feest gaat niet door. Nu dus eerst opzoek naar een nieuwe kooi! Hebben jullie nog tips wat betreft verblijf en opvoeding van de pyrhura's!?

vr gr mark
Bericht Zondag 25 Maart 2007 3:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Pryrrhura's in aantocht !!!  Reageer met quote  

Hey Mark! Alvast gefeliciteerd met je pyrrhura's. Wat voor pyrrhura's? En wat voor (evt) kleur?

Wat jammer dat jullie verkeerde verf hadden gebruikt zeg. Sad Is die er niet af te krabben?

Ik zou een kooi nemen die breder is dan hoog. Hoewel pyrrhura's niet zo groot zijn hebben ze ontzettend veel energie. (Hebben dus ook ruimte nodig..Wink)
Bericht Zondag 25 Maart 2007 4:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Mark, alvast gefeliciteerd met jullie pyrrhura's.
Spannend zeg. Maak je zodra je ze hebt FOTO'S!!!
Bericht Zondag 25 Maart 2007 4:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hey,wat leuk!! Very Happy Very Happy
Van harte gefeliciteerd. Very Happy
Bericht Zondag 25 Maart 2007 5:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Van harte, wat leuk!!! enne idd.....fotoooooo's
Bericht Zondag 25 Maart 2007 6:29 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hey! gefeliciteerd!! geen halsbandje meer?
Bericht Zondag 25 Maart 2007 9:17 pm
Mark
Kuikentje

Reageer met quote  

Nee, geen halsbandje meer. ben laatst in een winkel geweest hier in Friesland welke een vogel eiland had. Deze had ook pyrrhura's!! En ook een halsband n een Alexander zitten. Toen 1 van de pyrrhura's naar mij toe kwam huppelen en aan mijn horloge begon te knabbelen was ik al verkocht Wink zo heerlijk nieuwschierig Very Happy Dus ja, toen naar een kweker geweest die nog enkele koppeltjes had zitten. Dus ja, ben er helemaal blij mee, en heel erg benieuwd hoe ze zich hier verder gaan ontwikkelen. Volgend jaar komt er een broedblokje in de kooi, dit jaar nog niet. Ik wil ze eerst goed tam krijgen. Ik twijfel nog aan het wieken, wel of niet. Wat denken jullie hier over? En wat mogen de pyrrhura's allemaal hebben qua eten? ik wil ze wel voerzetten op pellets, maar wat mogen ze erbij hebben?
Bericht Zondag 25 Maart 2007 9:42 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ze zijn niet alleen nieuwsgierig he Razz ook heeel druk en speels! Very Happy
Bericht Zondag 25 Maart 2007 9:44 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ahhh, gewoon gezwicht voor die leuke pyrrhura's.. Very Happy

Ik heb Wheezy gewiekt, maar soms vind ik het wel eens jammer. Volgens mij zijn pyrrhura's schitterende vliegers. (Hoewel hij het erg leuk vindt buiten)

Ik geef Wheezy HPC. Verder krijgt hij gewoon de versnaperingen die de rest ook krijgt. Very Happy
Bericht Zondag 25 Maart 2007 10:19 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ah ze komen uit sneek zeker? Laughing Wat leuk joh ..pyrrhuras zijn echt super vogeltjes Hartje
Bericht Maandag 26 Maart 2007 10:44 am
Mark
Kuikentje

Reageer met quote  

nee ze komen niet uit sneek. dat was mij daar veel te duur, welliswaar handopfok,maar erg duur. heb deze bij een kweker hier uit de buurt weg, deze week haal ik ze op!! Alleen nog een kooi, weet iemand nog een geschikte kooi in friesland?!
Bericht Maandag 26 Maart 2007 11:23 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Die is idd VEEL te duur...ben dus blij te lezen dat je er niet in trapte Wink
Geschikte kooi in friesland...fieuw...Nieuw? of 2e hands? Very Happy In dokkum staat een mooie voor 160 euro bij de discus ...vond ik voor friesland nog meevallen Embarassed Laughing Maar zelf zou ik opzoek gaan naar 2e hands..en goed in de gaten houden dat die friezen dan niet meer vragen dan de nieuw prijs (incl verzenden) ergens anders in nederland Laughing Dat dat vaak gebeurde was tenminste wel mijn ervaring toen ik hier een kooi zocht Razz

Mjah, we zijn nu wer en tijdje verder, dus miss hebben ze ook ontdekt dat dat niet werkt? Laughing Oh he en een kamervoliere is mss ook wel een idee? Very Happy
Bericht Maandag 26 Maart 2007 12:12 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Welke kweker is dat dan? Is het ook een goede kweker?
Een kamervoliere? Ik weet niet of ik dat zou doen. Pyrrhura's kunnen nog best wel flink knagen, wellicht knagen ze de plastic coating van de tralies af?
Bericht Maandag 26 Maart 2007 5:45 pm
Mark
Kuikentje

Reageer met quote  

Haha, nee, ik pleeg altijd eerst een grondig marktonderzoek;) Ik zoek sowieso een 2dehands kooi, nieuw is mij te duur, en 2dehands is net zo goed. Valt nog vies tegen, maar we komen er wel. Een jokkooi lijkt me leuk voor ze, even opzoek dus. Kweker is goed, heb de sexepapieren erbij, de hokken waren schoon en de vogels zien er allemaal goed uit.
Bericht Maandag 26 Maart 2007 5:48 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Staat een jockkooi op marktplaats in noordholland voor 10 euro Shocked (zocht met straal 75 in vogelkooien geloof met woord papegaai ofzo? Laughing )...alleen zonder onder lade, maar die kun je los vast wel kopen , of mss maken?
Bericht Maandag 26 Maart 2007 9:14 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:29 pm
  Berichten van afgelopen: