|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Dat valt niet te testen.
Of je moet zoals Bogucci een beetje geluk hebben dat je er een afspraak over kan maken!! |
Donderdag 21 September 2006 5:32 pm |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Ik vind het wel een beetje raar hoor
Je moet toch altijd aan elkaar wennen? |
Donderdag 21 September 2006 5:33 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
zeg ik van niet dan |
Donderdag 21 September 2006 6:19 pm |
|
|
|
|
catharina
Fladderaar
Hee Ziya
Wat leuk zo'n vogeltje en niet echt duur vind ik of ben ik mis?
Gieterveen, leuk dorpje ook niet ver bij ons vandaan.
Houd je ons op de hoogte?
groetjes
catharina |
Donderdag 21 September 2006 7:20 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
Ik zou er denk ik een aga bij zetten. Grote kans dat het klikt, want t zijn niet voor niets lovebirds Maar je hebt ook kans dat ze samen gillen. Vraag janina anders om advies, dat is een echte aga expert, ze zet bij iedere vogel een partner en heeft de nodige problemen overwonnen
Een pyrrhura is RELATIEF stil...maar een catharina is volgens verhalen echt een stille vogel Het relatief stil van de pyrrhura is meestal gemeten aan andere conures, nml aratingas. Guano is weer relatief stil voor een aratinga (volgens fluf ongeveer gelijk aan wheezy), maar als ik jouw berichten terug lees en zie hoevaak er gezegd is dat zowel jade als pearl te veel herrie maken...dan weet ik zeker dat je GEK zou worden van Guano . Ik vind Pepper ook stil...maar heeft wel 5 baasjes gehad omdat hij te luid was
Sue ,Ziya en ik horen het geluid denk ik anders?...ik word er nml net als zij niet gek van. Ziya vindt een halsband bv ook niet luid...maar menigeen wel. Nou ja...omdat een catharina dus over t algemeen genomen een stille vogel is, die niet eens echt luid gilt...kan ik me vrijwel geen enkele probleemloze vogel voorstellen in jullie situatie.
Je zegt trouwens dat Jade nu stil is, maar hoelang al? En heb je zelf wel eens terug gekeken in je berichten naar hoe jij je vogels omschrijft? Misschien vind jij t zelf niet eens echt erg...maar zijn t je ouders? Ook dan...begin dan niet zomaar aan het volgende expiriment joh  |
Donderdag 21 September 2006 7:52 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by catharina
Hee Ziya
groetjes
catharina
Hoii Catharina,
Pyrrhuras zijn niet echt duur nee, sommige zijn heel duur, weet zo niet welke soort maarja, begint prijs is ong 30 euro,
Maar dit bericht is al best oud, ik heb allang al een pyrrhura  |
Donderdag 21 September 2006 7:57 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by Tommy
Sue ,Ziya en ik horen het geluid denk ik anders?...ik word er nml net als zij niet gek van. Ziya vindt een halsband bv ook niet luid...maar menigeen wel. Nou ja...omdat een catharina dus over t algemeen genomen een stille vogel is, die niet eens echt luid gilt...kan ik me vrijwel geen enkele probleemloze vogel voorstellen in jullie situatie.
Nou Kiwi kan behoorlijk krijssen ALS die dat wil, maar doet het gelukkig bijna nooit! alleen als Pico zijn stem imiteert (precies zelfde maar veel harder) Halsbanden kunnen ook lelijk schreeuwen, maar deed Mavis niet!
Pico is anders, hij is een grijsje moet alles nadoen
Vieze alarm geluid ook, doet die constant, en dan ook nog geluid van Kiwi
Heb echt geluk met de aga's niet schreeuwen echt niet meer, heel weinig!  |
Donderdag 21 September 2006 8:03 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
* niet = die *
Sorry type TE snel steeds! |
Donderdag 21 September 2006 8:05 pm |
|
|
|
|
catharina
Fladderaar
quote:
Originally posted by Ziya-Cilek
quote:
Originally posted by catharina
Hee Ziya
groetjes
catharina
Hoii Catharina,
Pyrrhuras zijn niet echt duur nee, sommige zijn heel duur, weet zo niet welke soort maarja, begint prijs is ong 30 euro,
Maar dit bericht is al best oud, ik heb allang al een pyrrhura
Sorry ik had niet naar de plaatsing datum gekeken |
Vrijdag 22 September 2006 1:21 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
|
|
|
quote:
Originally posted by Tommy
Ik zou er denk ik een aga bij zetten. Grote kans dat het klikt, want t zijn niet voor niets lovebirds Maar je hebt ook kans dat ze samen gillen. Vraag janina anders om advies, dat is een echte aga expert, ze zet bij iedere vogel een partner en heeft de nodige problemen overwonnen
Een pyrrhura is RELATIEF stil...maar een catharina is volgens verhalen echt een stille vogel Het relatief stil van de pyrrhura is meestal gemeten aan andere conures, nml aratingas. Guano is weer relatief stil voor een aratinga (volgens fluf ongeveer gelijk aan wheezy), maar als ik jouw berichten terug lees en zie hoevaak er gezegd is dat zowel jade als pearl te veel herrie maken...dan weet ik zeker dat je GEK zou worden van Guano . Ik vind Pepper ook stil...maar heeft wel 5 baasjes gehad omdat hij te luid was
Je zegt trouwens dat Jade nu stil is, maar hoelang al? En heb je zelf wel eens terug gekeken in je berichten naar hoe jij je vogels omschrijft? Misschien vind jij t zelf niet eens echt erg...maar zijn t je ouders? Ook dan...begin dan niet zomaar aan het volgende expiriment joh
dat is waar maar wil er graag een groter gaaitje bij niet bijelkaar dan ben ik bang dat jade wild word maar wil een grotere gaai niet te groot bij jullie ideeen |
Vrijdag 22 September 2006 1:25 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
Jade wordt niet wild als er een ander bijzit millie En hij heeft dan wel een vriendje
Jij wilt graag een grotere gaai...ja, maar eerst wilde je graag een catharina en toen een aga...beide hebben de nodige irritaties al bezorgd heb ik gemerkt aan je berichten. Ik bedoel dat niet lullig, maar je moet realistisch blijven he? De eisen die jij (of je ouders???) stelt aan een vogel kwa geluid zijn dusdanig dat ik geen vogel weet die in deze situatie past. Zelfs geen parkiet of valkparkiet.
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik soms zelfs mn twijfels heb over hoe het met Jade op de langere duur gaat Nu sinds een week ofzo ben je positief..maar dat is nog maar kort en je hebt al zooovaak gezegd dat die te luid is, de hele dag gilt enzo. En we wilden jou en je vriendin heel erg graag helpen met tips om Pearl van het schreeuwen af te helpen, maar daar ging je niet op in . En dan hebben we het ook nog over een catharina..1 van de soorten die toch ECHT bekend staat om zn stille gedrag. Ik krijg dus persoonlijk heel erg t idee dat je niet bezig bent met t afleren van ongewenst gedrag...maar gewoon inruilt wat niet uitkomt zonder 1 poging te wagen
Je kunt mij een doemdenker vinden, maar als ik me voorstel dat je en grotere vogel neemt, en NIET
samen met je ouders
heel erg bezig gaat met het verdiepen in opvoeding en omgang met een kromsnavel , niet
met zn allen
volledig voor t dier gaat...ook bij gegil of tegenslag..Dan ben ik bang dat het niet goed afloopt. En een grotere vogel die niet opgevoed wordt vind minder makkelijk een fijn nieuw huis..en is niet zomaar bij iemand in een voliere te dumpen onder de noemer "daar heeft hij het beter" Als je een dier neemt moet je er vanuit gaan dat de beste plek bij JOU is en daar moet je zoveel mogelijk voor doen en voorbereid zijn op alles.
Natuurlijk kun je er achter komen dat het ondanks alle inzet niet helemaal gaat zoals de bedoeling was. Dat hebben we bij Marjet en Seertje wel gezien. Maar beide hebben ze enorm hun best gedaan...en wat een verdriet dat t zo ging . Bij beide zie je ook dat het geen kwestie is van te snel opgeven en dan maar de volgende nemen. Ik wil je dus eigenlijk aanraden van t ergste uit te gaan...een giller. En als je dan met heel je hart en samen met je ouders kunt zeggen ja...ook dan gaan we ervoor en we zoeken in 1e instantie t probleem bij ons en onze manier van omgang met t dier... dan loopt het misschien anders en is er kans van slagen Maar ik zou eerst samen met hen eens bezig gaan met de opvoeding van Jade en goed overleggen waar de irritatie grens ligt en wat de eisen zijn.  |
Vrijdag 22 September 2006 3:03 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
een catharina staat indd bekent om zijn rustige gedrag maar je heb uitzonderingen natuurlijk als pearl aan het woord is kan niemand meer verstaan en wij hebben best een groot huis en dan nog en het hield niet op. jade was aan het aandacht vragen nu gaat het beter kan indd een periode zijn daarom d8 ik er nog over na een andere gaai, snap je ik kijk het eerst aan. tuurlijk moet ik dan ook met mij ouder zitten daar heb je gelijk in,
ik kijk ff aan met jade stel het gaat fout ga ik kijken waar het aan ligt kun je me dan helpen ? stel. (nu gaat het nog goed) |
Vrijdag 22 September 2006 3:28 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Tuurlijk willen we je helpen
Ik stuur je nu nog ff een pb hoor  |
Zaterdag 23 September 2006 7:38 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
dank je voor je om tommy, moet nu voetballen maar stuur vanavond wel ff wat terug  |
Zondag 24 September 2006 11:25 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:29 pm
|
|
|
|
|