|
|
|
dennis.l
Kuikentje
| Pyrrhura soms lastig/ontdeugend |
|
|
Hallo iedereen,
Mijn pyrrhura is de laatste tijd soms een beetje vervelend en kan dan best even flink bijten. Ze is nu 5 maanden oud weet niet of het daar aan ligt ?
Eerst deed zij (denk ik nu) dat nooit.
Als ik ze corrigeer stopt het meestal wel, maar eerst nog ff lekker eigenwijs door gaan. Nee wil ze niet echt graag horen hahaha. Ze is erg dominant !
Hoe is jullie ervaring met pyrrhuras bij andere vogels ?
dennis |
Donderdag 13 Augustus 2009 8:56 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik denk dat hij/zij alles aan het uitproberen is en de wereld wil verkennen. daar hoort ook het bijten bij. ferm zeggen dat dat niet mag. als hij weer bijt even zijn snavel pakken en wegduwen. zachtjes hoor, niet te wild. gewoon even duidelijke regels opstellen dan is het zo over |
Donderdag 13 Augustus 2009 9:25 am |
|
|
rouffio
Beginnende vlieger
die van ons doet hetzelfde. volgens mij is het puur grenzen verkennen, uitproberen. Als onze Dirk weer eens rebels wordt dan zetten we hem gewoon in de hoek van de bank. (soms wordt hij dan driftig...zo schattig!!)
dit moeten we 2 of 3 keer herhalen en dan is ie weer zo mak als een lammetje.
duidelijk laten merken wie die baas en vooral wie niet de baas is! |
Donderdag 13 Augustus 2009 9:55 am |
|
|
|
|
dennis.l
Kuikentje
Ja ze kan behoorlijk driftig zijn soms ja hahaha, en dat doe ik ook corrigeren door snavel even vast te pakken. Bij mij stopt ze vrijwel meteen.
Alleen bij de rest niet altijd, omdat ze niet zo consequent zijn !
En hoe zit het met de ervaring met een pyrrhura bij andere vogels ?
Ik wil volgend jaar namelijk een zonparkiet aanschaffen, maar weet niet of dit gaat.
De een zegt van niet de ander wel ??
Ze is wel heel dominant naar andere vogels, maar de zonparkiet blijft dus went miss sneller. Mijn nichtje neemt wel eens de valkparkiet mee en dat gaat niet echt...
Is altijd wel afwachten natuurlijk. |
Donderdag 13 Augustus 2009 11:40 am |
|
|
Sarah
Moderator

Een andere gaai is altijd afwachten, dat is niet te voorspellen, hoe dan ook niet. Als er geen klik is dan kan je ze proberen te laten wennen maar zekerheid, die heb je niet. Ook niet met een ander ras te kiezen hoor, dat maakt weinig uit. Er zijn ook mensen die mij niet liggen en wennen, dat helpt bij mij ook niet echt dus dat hangt echt van hun klik al dan niet af, zooooo moeilijk te voorspellen of er een klik zal zijn of niet. |
Donderdag 13 Augustus 2009 12:22 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
je kan altijd kijken hoe het gaat. ga er niet van uit dat ze samen in 1 kooi kunnen. gebruik een neutrale plek waar ze wel samen op kunnen zitten. een speelboom of zo en zorg dat ieder zijn eigen kooi heet met zijn dingen. het kan best dat ze elkaar mogen en samen kunnen en zo niet hebben ze toh hun eigen terrein en kunnen ze elkaar zien en naar elkaar fluiten. |
Donderdag 13 Augustus 2009 12:23 pm |
|
|
|
|
dennis.l
Kuikentje
Ik heb nog ff de tijd om me eigen voor te bereiden gelukkig.
Ik hoop alleen wel dat ze elkaar op den duur mogen, want als ze net zo reageert als op de valkparkiet dan word het nog lastig.
Die jaagt ze door de hele huiskamer.
Het is wel zo leuk als ze er samen uit kunnen.
Maar goed ik ben er ook nog niet uit of ik er 1 of 2 neem, wil miss een voliere buiten maken. Dat is allemaal in overleg nog....
 |
Donderdag 13 Augustus 2009 1:31 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
je zou kunnen overwegen haar tijdelijk te wieken. in de zomer gewiekt zodat de ander wel weg kan vluchten en in de winter laat je de veren staan en dan kan ze weer vliegen. het zou wel een manier kunnen zijn om aanvallen te vermijden en de andere vogel ook de rust te geven om ergens anders rustig te kunnen gaan zitten als het moet |
Donderdag 13 Augustus 2009 1:57 pm |
|
|
dennis.l
Kuikentje
Ze is gewiekt... Het kan echt een kattekop zijn.
Gaat gewoon te voet/half fladderend er achter aan !
Mja ze moet door een andere vogel eigenlijk even op haar plek gezet worden, maar dat gaat niet gebeuren door een valkparkiet waarschijnlijk. |
Donderdag 13 Augustus 2009 2:13 pm |
|
|
|
|
rouffio
Beginnende vlieger
ik sluit me aan bij de anderen. altijd afwachten of het gaat.
maar het valt me op dat 'kuikens' net iets meer krediet hebben bij vogels als volwassen vogels.
Mijn koppeltje hebben altijd met valkparkieten samen gezeten
maar mijn jonkies binnen moeten er niks van weten, die vliegen ze meteen naar de strot.
ook onze amazone wordt regelmatig lastiggevallen door een driftige pyrrhura. gelukkig is het een schatje anders was het allang een keertje fout gegaan |
Vrijdag 14 Augustus 2009 2:23 pm |
|
|
rouffio
Beginnende vlieger
en op de plek zetten...
bij die van ons maakte dat niks uit
schudden zich keertje uit, en als ze van de schrik zijn bekomen gaan ze verhaal halen bij de dader  |
Vrijdag 14 Augustus 2009 2:25 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Zonparkieten zijn zo'n mooie vogels... heb je wel eens gehoord wat voor een herrie eruit komt ? Da's misschien ook iets om te overwegen, afhankelijk van je woonsituatie. |
Vrijdag 14 Augustus 2009 5:30 pm |
|
|
|
|
dennis.l
Kuikentje
Ik weet het, maar opzich kan die van mij met tijden er ook wat van hoor.
Ben pas bij een kweker wezen kijken en zaten natuurlijk meerdere koppels binnen. Allemaal tegelijk die snavel open ! Een vreemd iemand zagen ze. Deed toen wel een beetje pijn aan mijn oren zo dicht erop.
Maar dat doen ze niet de hele dag, en heb je zelf een beetje in de hand vind ik.
Een paar koppels pyrrhuras doen er niet veel aan onder als ze voluit gaan moet ik eerlijk zeggen. Is misschien persoonlijk.
Ik vind de zonparkiet echt een van de mooiste parkieten. |
Vrijdag 14 Augustus 2009 9:24 pm |
|
|
rouffio
Beginnende vlieger
zonparkieten zijn echte beauties inderdaad
maar het geluid houd me toch beetje tegen |
Zaterdag 15 Augustus 2009 8:56 am |
|
|
dennis.l
Kuikentje
Ik vind alle papegaaiachtigen mooi, maar ja heb er helaas geen plek voor.
Heb nog gekeken naar geelnek ara's maar dat gaat ook niet zomaar geloof ik. Ook hebben die weer zoveel meer ruimte nodig ondanks het formaat. Wie weet ooit als ik een mooie voliere kan maken dat ik nog 2 grotere vogels aanschaf, maar waarschijnlijk zal dat niet.
De zonparkiet is niet te groot niet te klein. Alleen je moet wel tegen het geluid kunnen wat ze af en toe maken. |
Zaterdag 15 Augustus 2009 10:17 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:30 pm
|
|
|
|
|