Hallo mensen ben nieuw op de site, heb mezelf net even voorgesteld.
Ik heb een vraagje: Weten jullie of je ook een pyrrhura in nederland kan kopen, en om hem dan mee te nemen noorwegen.
Ik woon in noorwegen, en de pyrrhura is hier nogal schaars. Je ziet ze wel eens, maar eigenlijk zelden.
Weten jullie misschien een goede plek om er eentje te kopen.
Het liefst heb ik een Pyrrhura molinae, of een Pyrrhura perlate lepida
Bedankt alvast
Groetjes Paul
Donderdag 10 September 2009 5:03 pm
Sue Moderator
Re: Pyrrhura verhuizen naar Noorwegen
Hoi Paul. Esjo kweekt met pyrrhura's. Haar Sammie en Moos hebben geregeld een nestje. Tevens laat zij ze bij de ouders zitten (en haalt ze ook af en toe naar binnen?) waardoor ze het beste van twee werelden krijgen.
Ik denk dat het meenemen van een pyrrhura naar Noorwegen wel mag. Uiteraard wel met een eigendoms bewijs en gezondheids verklaring.
De 2 soorten pyrrhura die je noemt zijn geen cites vogels.
Een goede plek om een pyrrhura te kopen is o.a. bij een hobbykweker.
Pascallo heeft een nestje zitten momenteel. Ik weet niet of ze allemaal al gereserveerd zijn. http://www.fluffies.org/nl/vie.....;start=180
op zich is het geen probleem. Zoals al vermeld moet je een gezondheidsverklaring en een eigendomsverklaring hebben.
Vraag voor de zekerheidheid na in Noorwegen of ze nog specifieke quarantaine regels hebben. Ik verwacht het niet hoor.
Wel raad ik je aan om je gaaitje per auto te vervoeren. op zich is het te doen om naar Noorwegen te rijden.
Werk zelf op Schiphol en heb slechte ervaringen met het transport van vogels per vliegtuig.
Wel even navragen of je voor de Ferry nog extra documentatie nodig hebt
Een vriend van me komt me opzoeken en vertrekt half oktober vanuit nederland per auto. Dus dat zou erg goed passen. Lijkt me ook beter als met het vliegtuig.
Leuk! Ik heb misschien wel een geintresseerde voor je. Ik heb aan Sue je mailadres gevraagd.
Die vrouw wilde bij mij een pyrrhura reserveren, maar zoals het er nu naar uitziet ben ik ze allemaal kwijt. Dus ik heb haar maar even op de wachtlijst gezet. De laatste 3 zijn namelijk nog niet definitief gereserveerd.
Maandag 14 September 2009 10:10 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:30 pm