Sammie en Moos

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
millie
Kamikaze piloot

Sammie en Moos  Reageer met quote  

Esther, hoe is het met Sammie en Moos met deze kou?

Heb je ze nu binnen of gewoon lekker buiten? Voer je ze nog extra bij?

ze waren toch ook nog een beetje aan het rommelen in het blok?
Bericht Woensdag 7 Januari 2009 9:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat attent dat je dat vraagt Very Happy
Ze kunnen naar buiten en dat doen ze af en toe ook, maar ze zitten merendeel binnen. zowel in het binnenhok als ook in het broedblok.
Geen eitjes, en die komen voorlopig ook nog niet besefte ik me verleden week. Ze hebben korte dagen. Het luikje gaat om 17.00 uur dicht, dan zijn ze binnen en gaan sowieso niet meer naar buiten en 's ochtends om 9.00 uur gaat het luikje weer open. Vaak komen ze pas tegen 9.15 - 9.30 uit het blok Mr. Green Dus echt veel daglicht hebben ze niet en ik meen dat dat toch wel 1 van de voorwaarden is om tot broedden over te gaan.
Ik heb wel licht in de bijkeuken, maar dat is echt lampenlicht en lijkt in de verste verte niet op daglicht.
Heb er wel eens over zitten denken om een daglichtlamp neer te hangen maar denk niet dat ik het doe.

Ik voer ze met wat meer vettere zaden. Zo hebben ze nu ook zonnebloempitten en wat vaker walnoot, pijnboompitjes en macadamia's. In de winter vervetten ze niet zomaar en ze mogen m.i. wel wat extra's hebben om zich te wapenen tegen de kou.

Jij hebt ze sowieso binnen toch? Voer je dan 's winters toch ook anders of hou je het gelijk met de zomer voeding?
Bericht Woensdag 7 Januari 2009 10:59 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

even over zo'n daglichtlamp dat is echt wel handig eigenlijk, jefke en joske hun kleuren zijn heel wat mooier en ze zijn ook heel wat opgewekter. en heb je een verwarmd nachthok?
Bericht Woensdag 7 Januari 2009 1:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Stephen, ze kunnen de hele dag naar buiten, wat ze normaal gesproken ook doen dus voor hun verendek maakt het niets uit Wink . Ze zien (al zeg ik het zelf) er prachtig uit. Zo'n lamp zou dan alleen zijn om ze tot broedden aan te sporen door de dagen te lengen. Voor binnen vogels denk ik zeker dat het heel goed is vooral in de wintermaanden.
Ze hebben een binnenhok en hun broedblok (waar ze altijd in slapen) in de bijkeuken. Daar is het nu zo ongeveer 10 graden of meer. Het dooit nu in Meppel Veertje In het broedblok cq. slaapblok is het altijd warmer.
Bericht Woensdag 7 Januari 2009 1:26 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Wat attent dat je dat vraagt Very Happy
Ze kunnen naar buiten en dat doen ze af en toe ook, maar ze zitten merendeel binnen. zowel in het binnenhok als ook in het broedblok.
Geen eitjes, en die komen voorlopig ook nog niet besefte ik me verleden week. Ze hebben korte dagen. Het luikje gaat om 17.00 uur dicht, dan zijn ze binnen en gaan sowieso niet meer naar buiten en 's ochtends om 9.00 uur gaat het luikje weer open. Vaak komen ze pas tegen 9.15 - 9.30 uit het blok Mr. Green Dus echt veel daglicht hebben ze niet en ik meen dat dat toch wel 1 van de voorwaarden is om tot broedden over te gaan.
Ik heb wel licht in de bijkeuken, maar dat is echt lampenlicht en lijkt in de verste verte niet op daglicht.
Heb er wel eens over zitten denken om een daglichtlamp neer te hangen maar denk niet dat ik het doe.

Ik voer ze met wat meer vettere zaden. Zo hebben ze nu ook zonnebloempitten en wat vaker walnoot, pijnboompitjes en macadamia's. In de winter vervetten ze niet zomaar en ze mogen m.i. wel wat extra's hebben om zich te wapenen tegen de kou.

Jij hebt ze sowieso binnen toch? Voer je dan 's winters toch ook anders of hou je het gelijk met de zomer voeding?

Ja ik heb ze binnen maar zijn wel ramen natuurlijk maar ik heb ook kunstmatig licht dat ik aan hou van 9.00 uur tot 21.00 uur. dus echt daglicht krijgen ze in de zomer dan gaan ze in een andere kooi naar buiten en Koosje en Boertje lekker op de boom.

De cinnamons komen nooit buiten in iedergeval nog niet bij mij, is te veel stress voor ze denk ik. Maar die hebben zelfs nu een nest dus ja waar ligt het dan aan he?

Millie en Mollie hadden van de zomer natuurlijk 1 jong maar zijn niet nog een ronde begonnen. Terwijl dit het 2e nest van de cinnamons is.

Ik voer ze wel lekker bij met nootjes 2 keer per week zaadjes de rest hpc en groente en fruit natuurlijk. Het is niet koud de kachel staat aan maar ook niet van pfff warm het is ook zeker geen kamertempratuur hoor.

Het liefst wil ik nog een voliere. we hebben een grote tuin maar mijn ouders willen dat niet. volgend jaar voor een huisje kijken dan ook maar aan volieres denken.
Bericht Woensdag 7 Januari 2009 1:29 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ohh ja dan valt het mee he Laughing
in hun binnenhok hebben ze zeker genoeg warmte dan Very Happy ik vraag maar wat rond omdat het er normaal ooit van zou moeten komen om te beginnen kweken, allé ooooit ergens en dat leek me een goeide vraag Laughing
Bericht Woensdag 7 Januari 2009 3:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is alleen maar goed Stephen Veertje
Pyrrhura's kun je inprincipe houden met alleen een vorstvrij broedblok.
Ik voor mezelf vindt dat net niets, maar er zijn er die het doen en het kan ook geen kwaad voor ze. Ik vindt een binnenverblijf toch wel prettig voor ze. Maar ik ben sowieso een muts met dat soort dingen. Maak me erg snel zorgen. Aangezien ik dat weet van mezelf, doe ik net wat extra's wat misschien niet nodig is maar mij een prettiger gevoel erbij geeft Wink
Bericht Woensdag 7 Januari 2009 3:31 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Een voliere is gaaf hoor Millie. Ben er zo blij mee. Vooral 's zomers, wanneer we zelf ook lekker buiten zitten is het zo genieten.
Als ik dat dan zo lees ga je eigenlijk op zoek naar een grote tuin met een huisje erbij Mr. Green

Ik weet ook niet waarom de één wel legt en de ander niet. Het maakt mij niet zoveel uit of ze broedden en zo ja 1 of 2 rondes, hoewel ik het wel heel leuk en gezellig vindt dat kleine spul. Ik wacht gewoon af en zie het vanzelf wel in februari, maart of april Wink
Bericht Woensdag 7 Januari 2009 3:35 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Een voliere is gaaf hoor Millie. Ben er zo blij mee. Vooral 's zomers, wanneer we zelf ook lekker buiten zitten is het zo genieten.
Als ik dat dan zo lees ga je eigenlijk op zoek naar een grote tuin met een huisje erbij Mr. Green

Ik weet ook niet waarom de één wel legt en de ander niet. Het maakt mij niet zoveel uit of ze broedden en zo ja 1 of 2 rondes, hoewel ik het wel heel leuk en gezellig vindt dat kleine spul. Ik wacht gewoon af en zie het vanzelf wel in februari, maart of april Wink

Ik heb ze ook voor de gezelligheid hoor en als je broeden is het leuk.

Wat het is ook ooit de vraag of me bbtjes gaan broeden maar daarom doe ik ze nooit weg. ze zijn er voor de hobby en plezier.

ja ik moet een groot huis hebben word hard sparen want ik wil ook een trimsalon aan huis hihihih.

heb je al ringen voor 09 besteld of in huis?
Bericht Woensdag 7 Januari 2009 3:49 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ja dat zou ik ook doen hoor want ik vind dat ze ook binnen een beetje beweging moeten krijgen, daarom ga ik ook graag voor de ruimste kooi die ik kan vinden, zo had ik voor jefke een kooi gekocht waarvan de verkoper dacht dat ik een grijze roodstaart ging kopen en die van joske was groot genoeg voor een grote amazone Laughing maar kweken ze eigenlijk ook in de winter of voelen ze aan de temperatuur of het goed is om kuikentjes te krijgen?
Bericht Woensdag 7 Januari 2009 3:55 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oeps, goed dat je het zegt Millie Veertje . Ik moet ze nog bestellen. Zal ik vanavond gelijk even doen Very Happy

Ja, precies wat je zegt, het is hobby. Broedden en jongen leuk maar niet een must Wink

Oh wat leuk, doe je ook honden trimmen? Maar je ook altijd foto's Before and After Laughing

@Stephen, Gerben (geppy hier op het forum) vrtelde me van een man waar hij was, die had de pyrrhura's gewoon buiten met een broedblok en die hadden twee weken terug jongen Confused Dat ging (gaat?) hartstikke goed.
In zo'n blok is het snel warm.
Ik zou het niet aandurven maar dat is meer mijn mutserigheid Mr. Green

Grappig is dat met die kooien. Het liefst zou ik bij wijze van spreken ook een ara kooi hebben voor Herman, hahaha.
Lekker is het als ze de ruimte hebben. Veertje
Bericht Woensdag 7 Januari 2009 4:07 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ja mijn vogels hebben ook een nest in de winter, ouders houden wel warm hoor en de mest is ook warm.

Ja ik ben nog trimster in opleiding hihihih. maar wil het straks combineren met een baan als medisch secretaresse Smile 2 dagen een trimsalon beginnen aan huis hihihih.

Ik had ze in 2008 al besteld in juli ofzo al:S nu heb ik er nog te kort denk ik en ik had 6.0 besteld maar ik vind 5.5 lekkerder. dus heb net even een bestelling bij gedaan:)

Wel een mooie kleur dit jaar, paars.

Je jongen zijn wel mooi hoor esther. een van de hypoxantha's heeft een cinnamon man gekregen deze week Very Happy
Bericht Woensdag 7 Januari 2009 5:01 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh, is ze uitgehuwelijkt Mr. Green Mr. Green Ben heel erg benieuwd wat daar uit gaat komen. Nico wilde graag pine-apple (ben even kwijt hoe je dat ook al weer schrijft Embarassed ) toch?

Leuke richtingen allebei. En helemaal super als je dat kan combineren Smile

Ja, zeker een mooie kleur ringen dit jaar. Dat paars staat mooi bij de hypoxantha's Mr. Green

Zelfs als het 's zomers echt warm is en je pakt een jong uit het blok, is het daar nog veel warmer. Ze houden de boel idd. wel goed warm.
Bericht Woensdag 7 Januari 2009 5:07 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Oh, is ze uitgehuwelijkt Mr. Green Mr. Green Ben heel erg benieuwd wat daar uit gaat komen. Nico wilde graag pine-apple (ben even kwijt hoe je dat ook al weer schrijft Embarassed ) toch?

Leuke richtingen allebei. En helemaal super als je dat kan combineren Smile

Ja, zeker een mooie kleur ringen dit jaar. Dat paars staat mooi bij de hypoxantha's Mr. Green

Zelfs als het 's zomers echt warm is en je pakt een jong uit het blok, is het daar nog veel warmer. Ze houden de boel idd. wel goed warm.

Mijn jongen zijn van december ik d8 ik geef ze nog een 2008 ring want ze zijn toch in 2008 geboren.

Je schrijft het goed hoor pine-apple hihihih. Ja ik ben ook benieuwd wat het wat worden met de dames;)

Het is dat ik niet meer bij neem maar anders had ik een mooie hypoxantha van nico over genomen Hartje
Bericht Woensdag 7 Januari 2009 5:10 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is dat ik Sammie en Moos niet weg wil doen, maar ik had ook wel aardigheid aan een Hypoxantha en een Cinnamon. Maar ja....dat zit er niet in helaas. Af en toe moet je keuzes maken Sad Wink

Ja, ik zou ze ook geringd hebben met 08, ze zijn in 08 geboren dus.

Als je straks wel een eigen huisje hebt, kun je een koppel erbij nemen in een voliere Mr. Green

Wanneer ik dat mooie spul zie word ik zo hebberig. Razz
Bericht Woensdag 7 Januari 2009 5:15 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:37 pm
  Berichten van afgelopen: