Ik heb een paar vraagjes waar jullie me misschien mee kunnen helpen. Ik heb al een paar jaar een pyrrhura Rhodocephala. Paco is tam en erg gezelig buiten de kooi! Als hij echter in de kooi zit en ik ben uit zn gezichtsveld gaat ie hard schreeuwen tot dat ik weer in de kamer ben of na een minuut of 15/20 geeft hij het zelf op. Heeft iemand van jullie een tip wat ik hieraan kan doen zodat ik rustig de kamer uit kan gaan? Een ander ding is dat Paco al een tijd grijze veertjes heeft op de borst en die gaan maar niet weg. Is dat een kwestie van voeding? Ik geef hem een mix van grof parkietenzaad en eivoer en af een toe een stukje fruit. Als iemand tips heeft kan ik dat erg waarderen!!
Eerst even die veertjes. Dat kan wijzen op inderdaad het feit dat er iets niet goed zit in de voeding. Gaaien hebben veel vers eten nodig zoals verse groenten en fruit. Af en toe lijkt me hier niet voldoende, hier bij mij krijgen de gaaien elke dag vers fruit of groenten en zorg ik voor voldoende afwisseling in hun dieet.
Je zou wel om zeker te zijn dat hij verder oké is een onderzoekje kunnen laten doen, kwestie van te weten waarop je moet werken.
dat schreeuwen, niet reageren is het beste en gaan belonen als hij stil is. Zo gaat hij normaal leren dat stil zijn als je vertrekt hem iets lekkers gaat opleveren.
Zondag 1 Mei 2011 1:26 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:38 pm