Shallsea

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Whisper
Kamikaze piloot

Shallsea  Reageer met quote  

We hebben Shallsea vanochtend op gehaald bij Esjo. Toen we weg gingen heeft Moos nog geroepen naar haar, dus ze hebben netjes afscheid kunnen nemen.

Op weg naar huis in de trein heeft ze veel gegeten, een beetje geslapen en aan dingen geknabbeld (waarschijnlijk om te kijken of ze eetbaar waren Mr. Green).

Thuis ging de eerste ontmoeting goed. Solace was vooral verbaasd ("wat heb jij nou?!") en daarna heeft hij heel lief op haar geroepen. Shallsea had meer interesse in haar eten dan in Sol. Volgens mij is eten haar hobby Laughing.

Daarna heeft ze een tijd bij ons op de bank gezeten. Ze zit het liefst op je schouder, ze heeft daar ook wat geslapen.

Ik heb haar nu even terug in de kooi gezet en ze is rond aan het springen, ondersteboven aan het hangen en aan het vallen (dat komt ervan als je ondersteboven hangt). Dat laatste gaat steeds gepaard met een verontwaardigd kreetje Laughing. Solace wordt er ondertussen wel een beetje chagerijnig van; hij probeert te slapen en naast hem is Miss Hyper bezig. Maar ze zal zo wel moe worden.

Ze is nu net opgehouden met haar acrobatiek en gaan eten. Ik zei toch dat eten haar hobby is.
Bericht Vrijdag 3 April 2009 3:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!! Feestje
zo te lezen heeft ze het al dik naar r zin bij jullie! Veertje
arme sol zomaar in zn slaap storen Laughing
Bericht Vrijdag 3 April 2009 3:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Shallsea  Reageer met quote  

Gefeliciteerd met de thuiskomst van Shallsea! Very Happy
Sol moet gewoon nog eventjes aan haar wennen. Oudere heren zijn altijd een beetje star, maar dat verandert vast na een tijdje! (Dat jonge grut moet de oudere garde ook een beetje rust gunnen!)

Wat eet ze zo graag bij jou?

PS Ik durf het bijna niet te vragen maarre.. Foto's? Hulde!
Bericht Vrijdag 3 April 2009 3:57 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Esjo had een fruithapje meegegeven, daar is Shallsea niet bij weg te slaan Laughing. Ik heb het net even vervangen door pellets en die eet ze ook.

Foto's zijn genomen en worden maandag geplaatst (nu een beetje moe, was erg spannend vandaag en Shallsea is allerzins schattig maar erg druk Laughing).

Ze heeft zich natuurlijk ook al gepoetst en het was erg leuk om het verschil met Sol te zien. Sol poetst heel geordend, bijna systematisch: borst, ene vleugel, andere vleugel, ruggetje, staart. Shallsea poetst alles door elkaar heen.
Bericht Vrijdag 3 April 2009 4:04 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Gefeliciteerd veel plezier met haar Very Happy zo leuk voor je:)
Bericht Vrijdag 3 April 2009 4:08 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een vreetdoosje. Hartje
Ze keek me niet aans aan toen ze in haar (overigens heel mooie luxe ) reiskooi werd gestopt. Ze zag eten en dook erop alsof ze uitgehongerd was Confused

Fijn dat het allemaal zo goed gaat, en ach als zij eenmaal naast het eten ook Sol ontdekt...zal ze vast terug roepen Hartje

Ik moet eerlijk zeggen dat Tiga haar ook niet echt mist. Ik heb haar lekker naar buiten gedaan en haar fruithapje gegeven en het was goed. aparte maar oh zo lieve adhd kippies Hartje
Bericht Vrijdag 3 April 2009 4:12 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Het is inderdaad een ADHD kipje Mr. Green. Ik had de kooi open laten staan (automatisme, als het raam dicht is staat Sol's kooi altijd open) en mevrouw besloot dat ze aandacht wilde. Dus Maarten en ik zaten rustig op de bank toen er met veel gefladder een vogel crashlandde op de vloer Laughing. Ze zit nu weer op m'n schouder. Niet de handigste plek (ze hangt steeds in m'n haar vast), maar ze blijft op een andere plek niet stilzitten Laughing. Ik moet haar alleen leren dat ze niet in mijn oor mag bijten, dat is een pijnlijk plekje.

Esjo, het is maar goed dat jij weinig sieraden draagt. Shallsea is erg aangetrokken door glimmende dingen, vooral mijn twee ringen zijn erg interessant (een daarvan is m'n trouwring! Shocked). Zodra ze de kans ziet bijt ze daarin. Ze keek net ook al erg geinteresseerd naar m'n bril maar dat heb ik snel afgekapt (wil geen vogel aan m'n bril hebben hangen Laughing).

Ik probeer nog uit te vogelen (haha, woordgrapje Wink) op welke plekjes ze graag aangehaald wordt. Ze laat zich overal wel aaien, maar heeft nog niet echt laten blijken wat ze fijn vindt. Maar aangezien ze bij voorkeur op mijn schouder zit kan ik haar gezichtsuitdrukking ook niet goed zien Laughing.
Bericht Vrijdag 3 April 2009 4:40 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gek beest Mr. Green
Je zou misschien een kleedje op je schoot kunnen leggen waar ze lekker half onder kan kruipen. Dat vindt ze bij je haar denk ik ook erg fijn. Lekker tussen je haren zitten.
Weet je nog dat je dat vroeg even geleden, over wanneer aandacht geven en dat ik toen zei, ze laat het wel merken. Wel dat hebben jullie nu ook gemerkt Very Happy Laughing

Zo te lezen, gaat dat helemaal goed komen Veertje
Bericht Vrijdag 3 April 2009 4:45 pm
dragonflyer
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

whahahaha duidelijk genieten dus.. enne.. heerlijk zo te horen
feli Proost!
geniet ervan he...
en foto's komt vanzelf. Tijd
Bericht Vrijdag 3 April 2009 4:48 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ze heeft net op me gepoept Laughing.

En nu probeert ze me te poetsen. Dat is heel lief, maar ik zou willen dat ze m'n oor oversloeg (oorschelp + vogelsnavel = auw).
Bericht Vrijdag 3 April 2009 5:24 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Whisper
Ze heeft net op me gepoept Laughing.

Dat betekent in vogeltaal - ik vind je lief Mr. Green
Bericht Vrijdag 3 April 2009 5:31 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Dat betekent in vogeltaal - ik vind je lief Mr. Green

Oh en ik maar denken dat het betekende "sorry, maar ik moest heel nodig" Laughing.
Bericht Vrijdag 3 April 2009 5:33 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 3 April 2009 5:47 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Whisper....leuk!!!

Dragonflyer zei dat de foto´s vanzelf wel zouden komen..maare... schiet er eens mee op!!! Ik ben nieuwsgierig!!

Shallsea klinkt als een leuke vogel hoor...dat wil ik zien!
Bericht Vrijdag 3 April 2009 7:54 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Van harte gefeliciteerd Whisper en Maarten en Sol en Shall Laughing Laughing Laughing Laughing , jullie allemaal natuurlijk. Wat gaat het daar leuk worden, zo te lezen is het al een leuke en spannende dag geworden. De eerste in het nieuwe huisje en de eerste van de rest van haar leven. Wat heeft ze al een mooi leven gehad bij haar ouders en bij Esjo, nu het vervolg ook zo mooi gaat worden is het absoluut een lucky gaaitje Yeah!
Bericht Vrijdag 3 April 2009 7:55 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:38 pm
  Berichten van afgelopen: