De advertentie van de Huisdiersuper

't gaat steeds beter !

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
castilie
Eitje

't gaat steeds beter !  Reageer met quote  

Heb mijn parelparkiet nu een dikke twee weken en het gaat steeds beter; het uitproberen door te bijten is bijna over (ging eigenlijk vanzelf).

Alleen hoor ik van iedereen dat Pyrrhura's zo speels zijn; de mijne speelt nauwelijks met zijn speeltjes; hij is het liefst uit de kooi en bij je, is wel wat nieuwsgierig maar lang niet zo speels en nieuwsgierig als ik verwacht en gehoord had....Hebben meer mensen deze evaring?
Bericht Zaterdag 2 Augustus 2008 8:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: 't gaat steeds beter !  Reageer met quote  

Hey wat leuk dat het steeds beter met je vogeltje gaat.. Very Happy
Wheezy is hier heel erg speels. Hij is ook ontzettend nieuwsgierig. Eet hij verder wel goed enzo? Wat voor speeltjes heb je voor 'm?
Bericht Zaterdag 2 Augustus 2008 10:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
castilie
Eitje

steeds beter...  Reageer met quote  

Speeltjes volop;

- touwschommel (lijkt ie nix te vinden)
- houten blokken aan een ketting met een bel (speelt wel eens met de bel)
- 'knaagspeeltje' van touw en hout (doet ie nix mee)
- wat acrylspeeltjes wat kan draaien enzo (doet ie ook niets mee)
- wat balletjes met een bel erin (spelt ioe alleen mee op de kooi en dan nog alleen op de grond gooien)

We wachten wel af!
Bericht Zondag 3 Augustus 2008 12:43 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: steeds beter...  Reageer met quote  

Hmmm kan je geen speeltjes proberen te vinden die geluid maken? Hij houdt van zijn bel, wellicht heeft hij een voorkeur voor herrie-speeltjes. Je kan hier leren vetertjes etc aan bevestigen om hem toch te verleiden eens iets anders te proberen.
Heb je al eens verse takken geprobeerd? (wilg?)
Bericht Zondag 3 Augustus 2008 9:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
castilie
Eitje

thanx  Reageer met quote  

Ik zal eens rond gaan kijken!
Bericht Zondag 3 Augustus 2008 11:03 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hallo,

Misschien is je Pyrrhura nog niet helemaal gewend. Hier zijn de pyrrhura's ook gekke kippen. Ze halen de gekste dingen uit en als ik dan even niet naar ze kijk gaan ze op een stokje zitten springen. Laughing Laughing Laughing

Ik denk dat je wat speeltjes weg moet halen en langzaam weer wat speeltjes toevoegen. Zoiezo is het belangrijk dat je heel veel aandacht aan hem geeft.

Het kan ook aan het soort liggen hoor. Meestal hoor je dat mensen bruinorgen en groenwang parkieten hebben. misschien moet je mensen met parelparkieten zoeken die ze ook tam in huis hebben:)

succes en blijven vragen he.
Bericht Maandag 4 Augustus 2008 7:01 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: thanx  Reageer met quote  

Eet hij verder goed? Mocht je twijfelen aan z'n gezondheid, ga dan even langs de vogelarts. (Ook handig voor een jaarlijkse check up)
Bericht Maandag 4 Augustus 2008 9:15 am
castilie
Eitje

gaat steeds beter  Reageer met quote  

Hij eet als een varken; ontlasting ziet er goed uit en vraagt aandacht op de manier waarover ik hier al veel heb gelezen....
Bericht Maandag 4 Augustus 2008 11:46 am
castilie
Eitje

rare vogel...  Reageer met quote  

Vandaag de kooi wat opnieuw ingericht; schommel eruit (zat ie toch nooit op) en de brede slijtzitstok; hiervoor in de plaats nog een lange zitstok van touw. Ook een speeltje eruitgehaald en een slaapzak opgehangen. Ineens klimt meneer wel door heel zijn kooi en bijt in alle nieuwe dingen...raar beest... Wink
Bericht Maandag 4 Augustus 2008 7:42 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha, het zijn echt soms kleine dingen die het hem doen hoor. Je zou soms denken dat er iets vreemds aan de hand is met je gaaitje maar het kan simpelweg 1 speeltje zijn die ze niet aanstaat en je hebt prijs. Het zit dus weer helemaal goed. Veertje
Bericht Maandag 4 Augustus 2008 8:04 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: rare vogel...  Reageer met quote  

Jeetje, zou het door die slaapzak komen? Misschien kreeg hij gewoon wat te weinig slaap. Maakt hij er gebruik van?
Bericht Dinsdag 5 Augustus 2008 8:33 pm
castilie
Eitje

gaat echt prima...  Reageer met quote  

Nope de slaapzak gebruikt ie helemaal niet; ik heb ook eenn 'bird-buddie' of zoiets in de kooi (soort van stoffen gevulde lap waar vogels tegenaan kunnen slapen); deze gebruikt hij elke avond.

Heb hem nu 2 dagen wat minder uit de kooi gehaald en nu gaat hij steeds meer experimenteren met zijn andere speeltjes...
Bericht Donderdag 7 Augustus 2008 7:34 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: gaat echt prima...  Reageer met quote  

Ahhh daar ligt het dus aan? Je speelt zelf te veel met hem! Laughing Ik heb nog nooit van zo'n bird buddie gehoord eerlijk gezegd.
Bericht Vrijdag 8 Augustus 2008 11:29 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 4 December 2008 10:10 pm
  Berichten van afgelopen: