uitwerpselen pyrrhuras

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Pyrococcus
Net uit het ei

uitwerpselen pyrrhuras  Reageer met quote  

Wat kunnen die 2 poepen zeg. Vooral 's ochtends maken ze van die megaflatsen. Lijkt een beetje op de hoeveelheid die de amazone van mijn ouders produceert. Ik ben de kleine schattige poepjes van forpussen gewend. Dit is absurd en het stinkt ook nog. En dat op onze nuchtere magen. Overdag maken ze wel normale poepjes, het is echt alleen 's ochtends. Is dit nou vergelijkbaar met wat lories produceren? Ze knallen ze in ieder geval ook regelmatig uit de kooi. Bah.

Sonja
Bericht Dinsdag 2 Maart 2010 8:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heel veel vogels poepen 's nachts niet en hebben dan een zgn. morning drop Mr. Green
Dat het zo stinkt kan ook goed met voeding te maken hebben.
Toen ik Herman nog op ecobird had, stonken zijn poep bv. ook heel erg, nu op de harrisons ruik je het bijna niet meer.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ecobird niet goed zou zijn, alleen Herman reageert er nogal met stinkontlasting op Wink
Bericht Dinsdag 2 Maart 2010 8:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Elke gaai zijn of haar "morningdrop" is gigantisch vergeleken met de andere poepjes die ze produceren overdag hoor.

Als de poepjes stinken kan je best eens nadenken over het eten wat ze krijgen. Een goede pellet (harrison) geven zorgt ervoor dat de poepjes niet zo gaan ruiken als met een andere pellet. Ik heb het ook geprobeerd en ben terug bij Harrison, het verschil was echt groot.
Bericht Dinsdag 2 Maart 2010 8:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

oops, ik geloof dat we zowat gelijk aan het posten waren Esjo Laughing Laughing
Bericht Dinsdag 2 Maart 2010 8:55 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

En allebei precies dezelfde mening toegedaan Wink
Bericht Dinsdag 2 Maart 2010 9:04 am
Pyrococcus
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik kan het mij van de forpussen echt niet meer herinneren. De pyrries lozen hun halve darminhoud in 1 keer. En 5 minuten daarna de andere helft.

Ze zitten op de overgang van pap naar normaal eten, dus ze eten nu nog best wel veel eivoer erbij. Ze krijgen grote parkietenzaad, rul gemaakt eivoer, appel en ander fruit/groente en er staat een bakje met zupreem pellets waar ze ook wel wat van eten. En dan voor het slapen gaan nog wat pap. Ik denk dat de pap, het eivoer en de appel de grootste boosdoeners zijn. Eerst moeten ze van de pap af, daarna gaat het strakkere voedingsregime in.

Sonja
Bericht Dinsdag 2 Maart 2010 2:03 pm
Ruben1
Kuikentje

Reageer met quote  

pellets,pellets,pellets.

geef ze maar gewoon wat je ze nu geeft,is net zo goed als pellets zo niet beter.

mijn pyrr stront stinkt niet en ik geef hetzelfde als jij kwa voeding.
Bericht Dinsdag 2 Maart 2010 3:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Sorry Ruben maar wat is je probleem eigenlijk met onze raad over pellets?
Bericht Woensdag 3 Maart 2010 8:47 am
Ruben1
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik snap niet waarom er zo met pellets word geleurd.
Tis 1 grote comercieele boel,grote kwekers en vogelparken komen alweer terug van pellets en gaan weer over op zaadmengsels en fruit en groenten.

Komt bij dat pellets asociaal duur zijn en dat ze alleen op de markt zijn om iemands portomonee te spekken.

Ik heb een afkeer van de commercie die je alleen het geld uit je zak wil kloppen.En die verhaaltjes dat in de pellets alles inzit kwa voedingsstoffen vind ik ook onzin.Wat gebeurt er als je groenten en fruit gaat verhitten,juist dan verlies je vitamines.

Komt bij dat de vogel eentonig voedsel krijgt en zich nog meer gaat vervelen.Met zaden moet hij ze pellen en met groente en fruit kan ie lekker aan knagen.

Jullie advies valik niet aan trouwens,dat is alleen maar goed bedoeld,ik zeg alleen mijn meening over pellets.
Bericht Woensdag 3 Maart 2010 1:21 pm
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Geen idee wat betreft het ontlasting van de pyrrhura. Maar wat betreft dat van een lori, neuhh geloof me, Lori's zijn waarscheinlijk erger Wink
Bericht Woensdag 3 Maart 2010 2:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Aratinga
Eitje

Reageer met quote  

Wat ochtendpoepjes mag de pyrrhura niet onderschat worden. Mijn pyrrhura, de kleinste in huis, wint het MET GEMAK van mijn zon- en maisparkiet. Ik sta er af en toe nog van te kijken hoeveel er s'ochtends uit die vogel komt!
Bericht Woensdag 3 Maart 2010 7:29 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ja die ochtend flats. pfffffff
Maar ja dat hoort erbij.

@Ruben: Ik heb het al is eerder gepost, maar heb overleg gehad met de artsen van de faculteit voor diergneeskunde aan de universiteit van utrecht en die raden toch echt pellets aan hoor. Wil jij beweren dat je het beter weet dan een vogelarts. En daarbij 34 cent per dag per vogel. duur????? Mijn kat is duurder 47 cent per dag. (Harrisons adult life time 25pound, besteld bij 24 parrots )
Maar totaal off topic
Bericht Woensdag 3 Maart 2010 9:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Ruben1
Tis 1 grote comercieele boel,grote kwekers en vogelparken komen alweer terug van pellets en gaan weer over op zaadmengsels en fruit en groenten.

Komt bij dat pellets asociaal duur zijn en dat ze alleen op de markt zijn om iemands portomonee te spekken.

Ik heb een afkeer van de commercie die je alleen het geld uit je zak wil kloppen.En die verhaaltjes dat in de pellets alles inzit kwa voedingsstoffen vind ik ook onzin.Wat gebeurt er als je groenten en fruit gaat verhitten,juist dan verlies je vitamines.

Komt bij dat de vogel eentonig voedsel krijgt en zich nog meer gaat vervelen.Met zaden moet hij ze pellen en met groente en fruit kan ie lekker aan knagen.

Jullie advies valik niet aan trouwens,dat is alleen maar goed bedoeld,ik zeg alleen mijn meening over pellets.

Ben het helemaal niet eens met je. Eenzijdige voeding geef je als je ALLEEN maar dit of ALLEEN maar dat geeft, maar dat is voor zowel pellets als zaden van toepassing. Geef je alleen een zaadmengeling, dan gaan ze er de lekkere dingen uithalen en laten ze de rest liggen, hoe ééntonig is dat dan niet. Veel kweker komen van pellets terug, niet omdat ze overtuigd zijn dat het beter is maar wel omdat ze overtuigd zijn dat het ook beter is voor hun portemonee, zij zijn niet beter hoor.

Combineren in voeding, dagelijks, dat is wat goed is en hoe je je gaaitje het meest van alles kan bieden. Maar door enkel dit of dat te geven, nee, echt niet.
Bericht Donderdag 4 Maart 2010 8:28 am
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Ruben1

Sorry ik kan het niet met je eens zijn. gebruik zelf ecobird met daarnaast fruit, groente, nootjes en zo af en toe zaadjes), is niet erg duur en bovendien koudgeperst.

Ontopic: Ik las dat je vrij veel eivoer nog gaf, de ontlasting van mijn grijsje gaat daar ook altijd heel erg van stinken, dus misschien is dat de oorzaak van de geur.

Weet trouwens ook niet of je houtsnippers onderin de kooi gebruikt, maar dat vermindert de geur ook.
Bericht Donderdag 4 Maart 2010 3:06 pm
Pyrococcus
Net uit het ei

Reageer met quote  

Omdat ze nog jong zijn krigen ze nu nog veel eivoer. Zodra ze beter zelf eten zal ik de hoeveelheid eivoer terugbrengen.

Ik heb onderin de kooi inderdaad houtsnippers liggen. Bevalt mij het beste. Voor de ratten heb ik vlasvezel, dat neemt nog beter vocht op dan snippers, maar dat is te licht in gewicht voor de vogels.

Apple ligt voor het eerst op zijn ruggetje in het slaaptentje te slapen. Zo schattig. Fenix zit ernaast te slapen. Het blijven schatjes, die kleine stinkerds.
Bericht Donderdag 4 Maart 2010 6:04 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 4:56 pm
  Berichten van afgelopen: