vannacht niet in huisje geslapen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
bojoura
Net uit het ei

vannacht niet in huisje geslapen  Reageer met quote  

Hoi,

Weer een vraag van mij Embarassed Donatello en Leonardo hebben vannacht niet in hun huisje geslapen. Ze slapen altijd in hun hutje op de bodem van de kooi. Van zo'n vouwschutting gemaakt. Iemand enig idee? Stoppen ze daar sowieso mee op een bepaalde leeftijd? Of gewoon geen zin?
Misschien belangrijk, maar iedere avond als wij naar boven gaan en het licht uitdoen lijken ze een schrikreactie te vertonen. Tenminste op het moment van licht uitdoen gaan ze ineens heel druk kwetteren, heel kort.

Groetjes Bojoura
Bericht Dinsdag 2 Maart 2010 6:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik zou me daar geen zorgen over maken hoor. misschien hadden ze geen zin om in hun hutje te gaan slapen.
je zou eventueel als je in de avond naar bed gaat, een nachtlampje aan kunnen doen voor hen. weet je wel, voor kinderen. hebben ze toch een heel klein beetje licht. dan schrikken ze ook niet meer zo.
Bericht Dinsdag 2 Maart 2010 7:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hier hebben we ook een nachtlampje inderdaad.

De gaaien hebben altijd wel een vast plekje om te slapen, maar ook hier veranderen ze daar soms spontaan in en gaan ergens anders slapen. Ik zou me daar inderdaad geen zorgen over maken.
Bericht Dinsdag 2 Maart 2010 7:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hier hebben ze GEEN nachtlamp maar zijn ze wel gewend geraakt aan onze "we gaan slapen, slaap zacht" wat we zeggen eer we het licht uitdoen. Als we dit nu zeggen dan zie je onze BB op zijn eetbakje gaan zitten (slaapt hij altijd 's avonds Shocked en ons grijsje gaat ook op zijn slaapstok zitten.

Zeggen we dat niet dan zitten ze nog op een heel andere plaats en moeten ze dus in het donker hun plaats zoeken wat natuurlijk niet leuk voor ze is
Bericht Dinsdag 2 Maart 2010 8:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Voor het slapen gaan maken pyrrhura's vaak nog wat kabaal, alsof ze willen zeggen - het was een fijne dag maar we gaan nu naar bed *lol*.
Sliepen ze nu hoger in de kooi? Vogels slapen graag hoog in verband met het veiligheids gevoel.
Pyrrhura s broedden in een zo liefst donker blok - en vinden alle snaveltjes van hun jongen en verzorgen hun kroost prima in het donker. Ik denk dan ook dat pyrrhura's zich prima redden zonder nachtlampje Wink
Bericht Dinsdag 2 Maart 2010 8:43 am
Pyrococcus
Net uit het ei

Reageer met quote  

Dat gekwetter voor het slapen gaan doen mijn 2 pyrries ook. Ze doen het soms ook overdag als ze gaan slapen, niet alleen 's avonds. Even herrie maken en dan ineens is het stil en slapen ze.

Sonja
Bericht Dinsdag 2 Maart 2010 8:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
bojoura
Net uit het ei

Reageer met quote  

oke, dank weer voor alle antwoorden Very Happy Niets om me zorgen over te maken dus? Ze eindigen 's avonds altijd op de hoge stok en dan eindigen ze in hun hutje, tenminste tot gisteren dan...
Bericht Dinsdag 2 Maart 2010 6:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

nee hoor, maak je geen zorgen. alles is in orde
Bericht Woensdag 3 Maart 2010 8:13 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
bojoura
Net uit het ei

Reageer met quote  

Afgelopen weer in het hutje geslapen, gelukkig...lijkt me veel knusser. Zo heb ik ook echt het idee dat ze gaan slapen Wink
Bericht Woensdag 3 Maart 2010 8:00 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zo zie je maar dat ze hun weg wel vinden Veertje
Bericht Donderdag 4 Maart 2010 8:30 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 5:27 pm
  Berichten van afgelopen: