Vloog tegen t raam....

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
eefje1986
Net uit het ei

Vloog tegen t raam....  Reageer met quote  

Onze Pyrrhura rico is gisterren 2 x tegen t raam aangevlogen(omdat ie schrok) Nu is mijn vraag of ik hem niet beter kan laten kortwiekken en hoe lang hij dan niet kan vliegen? Bovendien is hij nu een jaar of 4 en is pas 1x gekortwiekt(naar wat ik begrepen heb).
Laat hij dat nog met zich doen?
Bericht Zondag 15 Juli 2007 5:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Vloog tegen t raam....  Reageer met quote  

Ja hoor denk wel dat dat gewoon kan.. Hoe lang heb je 'm al? En hoe vaak heeft hij al tegen het raam aangevlogen? (Heb je 'm al 4 jaar?)
De keuze is aan jou.. Smile
Bericht Zondag 15 Juli 2007 8:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tja,het blijft een eigen keuze.
Kortwieken kan altijd. Coco hier,die na 16 jaar hier kwam wonen,is toen pas de eerste keer gewiekt. Wink
Bericht Zondag 15 Juli 2007 10:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

toen ik in het begin de vogels had was ik tegen wieken. vond dat een vogel niet voor niks vleugels had en daar mee moest vliegen.
van deze opinie ben ik terug gekomen. ik merk nu, sinds ze allemaal zijn gewiekt, dat ik veel meer met hen kan ondernemen, ze kunnen zo mee naar buiten en ze zijn veel aanhankelijker met me.
ik ben nu blij dat ik het heb gdaan. min of meer gedwongen omdat de kaketoe gewoon alles sloopte wat onder zijn snavel terecht kwam.
vooral omdat er het gevaar bestaat dat ze hun nek breken kunnen als ze tegen het raam vliegen, zou dat voor mij reden genoeg zijn met wieken te beginnen.
je kunt het proberen. vind je het niks,, dan laat je de veren aangroeien en kan hij over een tijd weer vliegen. je verliesd er niks mee..
Bericht Maandag 16 Juli 2007 3:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Eefje ik zou het zeker ook doen hoor, maar herken je dubbele gevoelens wel, zo dacht ik in het begin ook toen ik Charu had. Als ze gewiekt zijn is het ook een hoop stress minder ivm met open ramen en deuren. en ook het er telkens achteraan mopperen van dit mag niet en blijf daar eens vanaf, voor de vogel zelf is het ook een stuk relaxter vind ik.
Ik heb er achteraf spijt van dat ik het toen ook niet gelijk heb gedaan, maar met wat ik nu ondertussen allemaal weet en ook ondervonden heb... tja ik was toen ook een leek op dat gebied...hoor het mezelf nog zeggen hihi> wat zielig dat wieken, tamme vogels horen toch ook te vliegen Wink Laughing
Bericht Maandag 16 Juli 2007 10:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
eefje1986
Net uit het ei

Reageer met quote  

igg bedankt voor de reacties, ik weet nu dat ik m wil wiekken Very Happy want ik vond t zo ziellig toen ie tegen t raam vloog! Crying or Very sad dat arme mannetje van mij,maar ik ga zo ff een reismandje halen om naar de dierenarts te gaan,en dan die veren dr af:P
Bericht Dinsdag 17 Juli 2007 7:12 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Laat het wel door iemand doen die er verstand van heeft.
Vaak wordt er nogal verkeerd gewiekt. Sad
Bericht Dinsdag 17 Juli 2007 7:17 am
eefje1986
Net uit het ei

Reageer met quote  

hoe weet je dan dat die dierenarts dr verstand van heeft? Confused of blijkt dat vaak als ik terug ben van de DA? Confused Nu vind ik t wel een beetje eng om dat door zo maar iemand te laten doen, ik ben echt gek op dat beestje.
Bericht Dinsdag 17 Juli 2007 7:20 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hier staat een stuk over kortwieken.
http://www.fluffies.org/nl/alg.....vt105.html

Ik zou eerst eens beginnen met vragen te stellen. Als je daar al uit merkt,dat er weinig verstand is,zou ik het niet laten doen.
Ik zie dat je in Venlo woont,en ken dus een zaak en een arts,redelijk in de buurt,waar je evt. heen zou kunnen gaan.
Michel van dierenparadijs kan knippen,Hedwig van der Horst in Veldhoven.
Er zit ook een VA(vogelarts) in Geldrop,maar weet niet hoe zijn wiektechnieken zijn.
Bericht Dinsdag 17 Juli 2007 7:25 am
eefje1986
Net uit het ei

Reageer met quote  

Veldhoven ligt idd in de buurt,metteen ff bellen,bedankt voor t zoekken Very Happy
Bericht Dinsdag 17 Juli 2007 7:44 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Niks te danken. Was niet echt zoek werk. Wink
Dit weet ik ondertussen blindelings te vinden. Very Happy Wink
Zelf lieten we eerst ookdoor Hedwig doen,maar tegenwoordig doen we het zelf. Wink

Als je haar niet meteen te pakken krijgt,spreek dan echt ff de voicemail in.
Ze zal snel terug bellen. Ze is echt een hele leuke VA. Wij rijden er elke keer graag een dik uur voor. Very Happy
Bericht Dinsdag 17 Juli 2007 7:52 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

he eefje, ik zie dat je uit venlo komt en ik kom uit blerick.
waar in venlo woon je. kleine wereld is dit toch. Very Happy
Bericht Dinsdag 17 Juli 2007 2:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
eefje1986
Net uit het ei

Reageer met quote  

hey ik kom ook uit blerick, ik woon boven het winkelcentrum vastenoavendkamp en jij Very Happy
Bericht Dinsdag 17 Juli 2007 4:45 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hahahaha,kijk maar eens links onder haar naam,Eefje Laughing Laughing Laughing
Bericht Dinsdag 17 Juli 2007 5:05 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik woonde in de berkenstraat. dat is precies tegenover. nu woon ik in tsjechie maar het is wel toevallig dat je daar woont zeg. de volgende keer dat ik naar nederland kom laat ik het je weten en kunnen we misschien afspreken als jij daar zin in hebt,.
dit is echt een hele kleine wereld.
Bericht Woensdag 18 Juli 2007 2:53 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:52 pm
  Berichten van afgelopen: