Vraagjes over aanschaf Pyrrhura

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Conure forum (Zuid Amerikaanse parkieten oa Aratinga en Pyrrhura)

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Laughing Laughing , nee hoor, als je niets vraagt dan kan je ook niet weten dus, helemaal niet erg. Wink
Bericht Vrijdag 31 Juli 2009 4:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Myrthe
Heel ongeduldig dus Razz

Snap ik wel hoor, zou ik ook zijn!!
Heb je de eerste foto van het kleine hummeltje al gezien in het topic over de kweek?
Bericht Vrijdag 31 Juli 2009 8:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Myrthe
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik ga nu kijken Smile
Bericht Vrijdag 31 Juli 2009 8:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Sorry voor mijn late reactie! Ik ben pas net thuis. Emailadres=verstuurd!
Bericht Vrijdag 31 Juli 2009 10:54 pm
Myrthe
Net uit het ei

Reageer met quote  

Dank je!
Aargh nu zag ik vandaag weer een bont boertje en die vind ik ook nog steeds fantastisch... En ik maar denken dat ik er helemaal uit ben Ooops
Bericht Zaterdag 1 Augustus 2009 10:25 pm
Myrthe
Net uit het ei

Reageer met quote  

Inmiddels ben ik druk aan het rondbellen, langsgaan, kijken en vandaag vertelde een kweker van Pyrrhura's me dat ik eigenlijk niet moet gaan voor een net uitgevlogen Pyrrhura want die zijn haast niet meer met de hand te voeden en ze moeten toch nog zeker 3 weken na het uitvliegen gevoed worden tot ze zelfstandig eten.
En als ze dan zelfstandig eten zijn ze haast niet meer tam te krijgen. Dit strookt nogal met andere verhalen die ik heb gehoord. Hoe denken jullie hier over?
Bericht Zondag 9 Augustus 2009 12:53 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Mijn ervaring:
Ik heb hier 3 pyrrhura's van Pascallo zitten. Die zijn niet met de hand gevoerd. Die zijn pas hier gekomen toen ze alle drie helemaal zelfstandig waren. Ze zijn alle 3 hardstikke tam. Niks mis mee.
Ik ben het vanuit deze ervaring dus compleet niet eens met wat die kweker zei. Ik vraag me af wat voor een wonder er dan is gebeurd met die van mij dat die wel tam kunnen zijn....
Bericht Zondag 9 Augustus 2009 6:37 pm
Myrthe
Net uit het ei

Reageer met quote  

Maar is het dan wel zo dat ze nog 3 weken na uitvliegen gevoerd moeten worden?
Bericht Zondag 9 Augustus 2009 7:03 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik weet niet precies hoeveel weken dat was. Dat zou je aan pascal moeten vragen. Ze waren in ieder geval niet meteen zelfstandig toen ze uitgevlogen waren. Dat duurde wel even, maar het aantal weken weet ik niet meer.
Bericht Zondag 9 Augustus 2009 7:18 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Veel heeft volgens mij te maken of de kweker in de periode dat de jonkies klein zijn de jonkies ook gewend maakt aan menselijk contact. Als ze nooit in de hand zijn gehouden in de tijd en pas voor het eerst in de hand worden gehouden na het uitvliegen, ja dan is het moeilijker maar nog niet onmogelijk. Als de jonkies vanaf hun oogjes open zijn zo elke dag ff op de hand hebben gezeten van de kweker om ze aan handen gewend te maken dan is het toch een groot verschil hoor en zijn ze ook handen gewend. Wink
Bericht Maandag 10 Augustus 2009 8:04 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:52 pm
  Berichten van afgelopen: